Mistä kertoo IHAN JÄRKYTTÄVÄN isot hyytymät kuukautisveressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon jo iäkkäämpi mut mul on näitä ISOJA hyytymiä tullu jo iät ja ajat, ihan siis teini-iästä asti, pahempaan tuntuu menevän. eikä siinä mitää mut vuotoo on kahdest viikost kolmeen viikkoon :/ syytä tähän ei oo kerrottu, eivät tiedä. endoo ollu mut se hoidettii, myöhemmin ei endoo oo näkyny, kipuja ei oo ikinä ollukkaa

Hyytymä on AINA merkki runsaasta vuodosta. Ja se EI kuulu kuukautisiin. Itselläni meni 6 vuotta elämästä siihen anemiaan ja vuotoon, ja meinasin kerran oikeasti kuolla vuodon määrään.
Muistakaa että veri jota vuodatte laskee hemogolbiinia, ihan kuin iso haavakin!!
todettiin verenvuototaipumus, itselläni siis von willebrandtin tauti. Aina gynekologit sanoi vain että se kuuluu menkkoihin. KUnnes vhdoinkin tuli nuori, fiksu lääkäri joka määräsi veritutkimusen. Ihanaa saada oikea lääkitys! eli minulla toimii nyt mirene kierukka, joka on hormooneiltaan oikea. menkat loppui! sekä tiedän tarivttaessa saavani myös täsmälääkettä. Samantein on todettu sama tauti suvussa jo veljellä,serkulla. Että älkää antako perikis. Saatte diagnoosin ja oikean hoidon, ja ihanan helpon elämän ilman anemiaa, ja runsaita menkkoja. Tutkitukaa siis verenne hyytymistekijät. Se on oikeasti tärkeää. Vain parilla suomessa verenvuototaipumus on sellainen että haavat ei umpeudu, useimmilla kuukautiset on runsaat ja tuee nenä vernevuotoa. Tarinani auttakoon kanssa kulkijoita.

Mulla on myös aina hyytymiä, mutta noin isoja ei kyllä ole ollut. Muuten on nykyisin niukat kuukautiset. Melkeinpä pelkästään tulee pari hyytymää päivässä, eikä ollenkaan juoksevaa.