Mistä johtuu verta vuotavat ikenet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vituttaahan tämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ientulehdus tai raskaus taitavat olla yleisimmät syyt.

Mulla itselläni ei varsinaisesti ole ientulehdusta, mutta olen kova narskuttelemaan hampaitani, ikenet ovat sen takia vetäytyneet ja vuotavat sen vuoksi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en käytä hammaslankaa kun nuo ikenet sitten vuotavat oikein urakalla, suuvettä (Listerinea) käytän...

No tottakai vuotavat, kun ovat tulehtuneet, juuri siks pitää käyttää että se verenvuoto joskus loppuu. Listerine ei aja yhtään samaa asiaa kuin klooriheksidiini joka juuri auttaa tulehdukseen.

Ientulehdukselta kuulostaa. Näin pääsin omastani eroon: 1) ostin sähköhammasharjan ja harjasin sillä tosi huolella hampaan hampaalta, varmaan yhteensä 4 minuuttia koko purukalustoa 2) putsasin alkuun joka ilta hammasvälit hammaslangalla, verta tirskuu pari iltaa ihan huolella, mutta ei sitä sentään kuiviin vuoda =)

Nykyään ihan normi 2 minuuttia sähköhammasharjalla + säännöllinen lankaus riittää, eivätkä ikenet enää vuoda

Kuulostaa tosiaan ientulehdukselta.Vaikka se hammaslangan käyttö saa ikenet vuotaan verta oikein urakalla: yritä kuitenkin. Saat 'pöpöt' pois hampaitten välistä, ja veren vuoto/arat ikenet paranee tavallisesti muutamassa päivässä.Tsemppiä!!!

Mulla on puolen vuoden välein sama homma helposti kertyvän hammaskiven takia. Varaa aika hammaslääkäriin, että saavat mahdolliset hammaskivet kunnolla pois ja sitten vaan lankailemaan ahkerasti. Kyllä veri roiskuu ekan viikon.

Ientulehdusta se on. Peset hampaat kunnolla aamuin ja illoin ja välilläkin jos haluat. Kerran päivässä hammaslangalla kaikki välit. Älä huuhdo fluoria pois suusta vaan jätä mikä sylkemisen jälkeen jää. Tehoaa.
Itse olen juuri selättänyt pahan ientulehduksen ja nää neuvot sain hammaslekurilta.
Nyt kehtaan hymyilläkkin :D

Yhteistyössä