Mistä johtuu? Tyttö 5 vuotta oli tarhakaverin synttäreillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kl. 12-15. Mieheni kun meni hakemaan kotiin niin tyttö sanoi, että oli kivaa mutta hänellä ei ollut kaveria sai kuulemma olla yksin. Tyttö oli 7 ja 2 poikaa.
Meidän tyttö oli kysynyt voiko olla mukana ja vastaus oli lopeta. Tytöt oli menneet 2 ja 2.
Inhottavaa. Mieheni kun haki niin tää äiti oli sanonut, että kaikki meni hyvin.

Äiti ei ehkä valvonut synttäreitä sitten ollenkaan?
Kysyisin äidiltä että leikkivätkö yhdessä, kun lapsi kertoo että jouti olemaan yksin.
Ehkä äiti suuttuu eikä kutsua enää tule.
Ehkä lapsi vain koki olevansa yksin...??

Ehkä kaikki meni tämän äidin näkökulmasta hyvin. Ehkä hän ei pidä isona pahana sitä että hänen lapsensa ei hyväksy kaikkia mukaan leikkiin.

tuo on kyllä inhottavaa ja tuntuu pienen puolesta pahalta. Minulla ei tarhasta ole vastaavaa kokemusta mutta kun meidän tytyjen (2v ja 5v) kans lähetään kyläileen heidän serkkuilleen (8v ja ylöspäin) niin heti lätkästään ovi kii niin et tää mun esikoinen saa jäädä oven taa kuunteleen tyttöjen kikatusta. Joskus olen sanonut et päästäkää meidänki tyttö sinne et mitä se ny haittaa jos hän siinä vähä aikaa leikkejä seuraa, tai on mukana leikeissä. Ymmärrän kyllä jos ei joka päivä jaksa pienemmän kans leikkiä mut jos joskus kyläs käydään niin silloin pitäisi kyl ottaa leikkeihin mukaan. Omieni en kyllä anna noin käyttäytyä vaan vieraat otetaan leikkiin mukaan. Mielestäni tuo on epäkohteliasta (lapsethan ei sitä noin osaa ajatella mutta vanhempien pitäisi puuttua asiaan) ja ei ajatella toisten tunteita (tässäkin vanhempien pitäisi opettaa että vaikka ei niin aina haluaisikaan jonkun kans leikkiä niin pitäisi ajatella myös toisten tunteita).

Viimeks mein tytön synttäreillä oli lauma tyttöjä ja yksi ei halunnut leikkimään eikä mitään tyttöjen kanssa tehdä..istui sitten sylissäni kattelemassa.(ei haitannut minua)
Tiä sit mitä hän oli kotona kertonut...
Mut meinaan sitä että joskus lapset valitsee itse linjansa.

Lapset osaa olla pirun julmia toisilleen niin halutessaan. Tytöt varsinkin tahtoo olla sellaisia että eivät osaa isolla porukalla leikkiä. Mutta kyllä minusta synttäreillä ois sen perheen äidin pitänyt huolehtia että kukaan ei jää yksin. Minä en myöskään sulata sellaista käytöstä että jota kuta syrjitään. Siitä jää ulkopuolelle jääneelle lapselle tosi ikävä muisto. Siksi olenkin pyrkinyt ohjaamaan omia lapsia leikkimään porukalla. Koita jutella vielä tyttäres kanssa asiasta ja lohdutella ettei jäis painamaan.

Yhteistyössä