Mistä johtuu pelko ja ahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sininen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sininen"

Vieras
Olen miettiny jo pidempään että mistä tämä kumpuaa.
Välillä tulee kamala paniikki jos mies painaa minut seinää vasten. Tämä ei ahdista aina. Tai jos mies koskee kaulaani tai tulee päälleni niin etten pääse liikkumaan. Tätäkään ei kuitenkaan joka kerta tapahdu.
Välillä seksin aikana alkaa kamalasti ahdistaa. Ahdistun jos ovi on lukossa enkä heti pääse kulkemaan siitä. Ahdistun kun kuljen pimeässä yksin. Ahdistun jos joku on humalassa. Ahdistun myös siitä jos joku suuttuu ja riehuu vaikka asia ei koskisi minua mitenkään.
En kestä sitä että minusta pidetään liian tiukasti kiinni.

Kuvailet tilanteita, joissa muut hallitsevat tilannetta enemmän kuin sinä. Olisiko kyse enemmän epävarmuudesta syntyvästä ahdistuksesta ja pelosta? Oletko muutoin kontroloiva ja haluat, että asiat sujuvat niin kuin olet ne etukäteen suunnitellut?

En kontrolloi tilanteita. Enemmänkin yritän tehdä asiat niin että muille tulee hyvä mieli. En muista että mitään olisi tapahtunu, kai.
Jotenkin itseäni nyt vain vaivaa tämä.
Ja just se etten tiedä mistä on kyse. Miksi koen näin. Joskus esim. seksissä saattaa keskenkaiken iskeä niin kova ahdistus että koko touhu on pakko lopettaa. Asiaa pahentaa se etten kehtaisi miehelle sanoa etten pysty tai halua. Vaan "annan" jos hän haluaa. Ja sittenkin kun huomaan että ahdistus nousee niin yritän kestää sen ja sitten meneekin jo "yli".
Olen saanu kerran paniikkikohtauksen, kunnollisen. Ja sellaisia pienempiä silloin tällöin. Tuo paha paniikkikohtaus tuli siitä kun näin väkivaltaista käytöstä ja ahdistuin siitä.

Voiko olla niin että lapsuudessa tai nuoruudessa on tapahtunut jotain mitä en muista ja se on aiheuttanut tämän??

Voi hyvin olla. Itsellä ei ole kokemusta tukahdutetuista muistoista vai miksi niitä ikinä sitten kutsutaankaan tai sellaisten hoitomuodoista, mutta googlaile ihmeessä ja kerro, mitä löysit. Veikkaan kumminkin, että jonkun sortin terapiaa/hypnoosia niihin käytetään. Enkä kyllä tiedä sitäkään, että onko se viisasta lähteä niitä kaivelemaan, vai ei.

Yhteistyössä