mistä johtuu? (päänsärkyä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nöppönen

Aktiivinen jäsen
13.05.2005
22 173
1
36
mun mielestä on ihan äärimmäisen outoa kun yöllä nousin katsomaan mitä kuopus kitisee. heti kun silmät aukaisin iski kamala päänsärky.. koko yön on särkenyt päätä. jos herää on säryltä vaikea saada unta. ja aamulla heti särkee päätä. jotenkin niin hölmöä kun yleensä päänsärky menee unella ohi, minä poden sitä myös nukkuessani ja tätä tapahtuu suht usein. onks muilla vastaavaa?

Mulla ei mene päänsärky ohi nukkumalla. Mä ku tunnen että on päänsärky tulossa niin heti ku otan lääkettä niin ei tuu kovana, vaan menee ohi, mut jos en ota lääkettä niin lopulta on kamala päänsärky.

sama täällä, jo kuukauden päivät. Hierontojen aikana oli parin viikon tauko ja taas alkoi. Kamalaa. Lisäksi paha, kuvottava olo.
Epäilen niska-hartialihasten olevan pahasti jumissa vieläkin, mutta kuulin myös ko oireista flunssaa olevan liikkeellä. Koitetaan vaan kestää :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 07:32 Vieras kirjoitti:
Mee lääkäriin. Ei jatkuva päänsärky ole normaalia. Voisko teillä olla hometta?

Kyllä jatkuvaan särkyynkin voi olla ihan vaarattomat, mutta kiusalliset syyt ja ilman asunnossa esiintyvää hometta.

mm purentavika, niska-hartiaseudun ongelmat(tension neck särky),päähän kohdistunut fibromyalgia

siis mulla on hartioiden kanssa ongelmia. niiden takia pitäisikin mennä lääkäriin, en vaan saa aikaiseksi. mut tuo päänsärky yöllä on rasittavaa.. ja multa on viel lääkkeet loppu :( siis särkylääkkeet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 07:40 nöppönen kirjoitti:
siis mulla on hartioiden kanssa ongelmia. niiden takia pitäisikin mennä lääkäriin, en vaan saa aikaiseksi. mut tuo päänsärky yöllä on rasittavaa.. ja multa on viel lääkkeet loppu :( siis särkylääkkeet.

Mulla on diagnosoitu tension neck särkyä(jännitysniska) ja kävin fysioterapeutilla, mikä auttoikin hetkeksi.Lisäksi epäily on päähän kohdistuvasta fibromyalgiasta...lääkäri löysi päälaelta kipeitä möykkyjä ja se myös yks syy lähes jatkuvaan särkyyn.Siihen lisäksi vielä aika-ajoin vaivaava migreeni ja purentavika, niin luksusta on ne päivät, ku ei päätä särje.

Täällä kans yks pääkipuinen.Särki jo illalla ja nyt kun heräsin niin särky jatkuu. \|O Pitäs kauppaankin lähteä ja siivoilla,mutta ei paljon nappaa kun päätä särkee. :/ Mulla on koko yläkroppa kuulemma pahasti jännitystilassa ja mulla tosiaan johtuu niskoista ja etenkin kun vauva nukkuu tissi suussa kaiket yöt niin ei ainakaan paranna asiaa. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 07:43 Pantteri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 07:40 nöppönen kirjoitti:

Mulla on diagnosoitu tension neck särkyä(jännitysniska) ja kävin fysioterapeutilla, mikä auttoikin hetkeksi.Lisäksi epäily on päähän kohdistuvasta fibromyalgiasta...lääkäri löysi päälaelta kipeitä möykkyjä ja se myös yks syy lähes jatkuvaan särkyyn.Siihen lisäksi vielä aika-ajoin vaivaava migreeni ja purentavika, niin luksusta on ne päivät, ku ei päätä särje.

mä sain vuosi sitten kipupiikkejä hartioihin kun jäin yksin ja lasten kanniskelu lisääntyi, mikä johti siihen et hartiat meni jumiin. aika äkkiä ne jumittui uudestaan jumpasta huolimatta. hierojalle en ole päässyt. kummasti on päänsäryt lisääntyneetviiemisen vuoden aikana.

Mä kävin itse eilen lääkärissä ko. asian takia.Mulla on pari viikkoa ollut kamala päänsärky ja näkö menee toisesta silmästä välillä heikoksi.takaraivon alueelta lähtee kipu ja tulee ohimolle ja silmän taakse.Sain diagnoosin...M53.1 Servikobrakiaalinen oireyhtymä.Kädet tärisee ihan hulluna kun pidän esim puhelinta korvalla :/ Pyykkiä kun laitan narulle kuivumaan niin hätäjälin yhden vaatteen kärsin laittaa ja sit jo polttaa hartioita.Lääkäri määräs sirdaludia(jota en kai uskalla syödä)ja sit jotain rotanmyrkyltä kuulostavaa särkylääkettä jota käytetään mm.reumakipuihin jne.

Kannattaa todellakin varata aika fysioterapeutille. Itse kävin kyseisellä kun kärsin päänsäryistä. Sain sieltä hyvät niskalihasten venyttely ohjeet ja päivittäin niitä tehden on säryt pysynyt pois. Ja venyttelyihin ei kulu aikaa kuin 5min.
Tuosta särkylääkkeitten otosta sen verran ettei niitä saisi syödä päivittäin sillä myös ne voivat aiheuttaa säryn (riippuvuus).
Fysioterapeutti löytää kyllä kireät lihakset ja antaa hyvät hoito ohjeet.
Ja vielä sen verran,että jos öisin herää särkyyn voi syy tähän olla huono tyyny eli aikansa nähnyt. Niskaa tukevat ovat hyviä maksavat kyllä, mutta mikä sen ihanampaa kuin huomata aamulla ettei ole yöllä herännyt särkyyn ja on virkeä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 08:09 vieras kirjoitti:
Kannattaa todellakin varata aika fysioterapeutille. Itse kävin kyseisellä kun kärsin päänsäryistä. Sain sieltä hyvät niskalihasten venyttely ohjeet ja päivittäin niitä tehden on säryt pysynyt pois. Ja venyttelyihin ei kulu aikaa kuin 5min.
Tuosta särkylääkkeitten otosta sen verran ettei niitä saisi syödä päivittäin sillä myös ne voivat aiheuttaa säryn (riippuvuus).
Fysioterapeutti löytää kyllä kireät lihakset ja antaa hyvät hoito ohjeet.
Ja vielä sen verran,että jos öisin herää särkyyn voi syy tähän olla huono tyyny eli aikansa nähnyt. Niskaa tukevat ovat hyviä maksavat kyllä, mutta mikä sen ihanampaa kuin huomata aamulla ettei ole yöllä herännyt särkyyn ja on virkeä.

minulla itse asiassa on niskaa tukeva tyyny, hommattu hierojalta. pitäisi varmaan laittaa siihen se magneettinauha jos se auttais ensi hätään. lääkäriin kyllä varmasti menen kunhan saan lapsenvahdin siksi aikaa.

Yhteistyössä