mistä johtuu menkkakivut loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä..

Vieras
siis tiedän sen, että kivut on normaaleja mut mistä ne johtuu ja mikä ne aiheuttaa? olis kiva tietää kun nyt on viikot 34+6 ja menkkakivut vaan yltyy.. onko se sitä vauvan puskemista alaspäin vai?

Voi olla ihan supistuksia. Kannattaa käydä näytillä jos kovin yltyvät, voivat avata ja pehmittää paikkoja ja vauva voi syntyä liian aikaisin. Omaa tahtia kannattaa hidastaa jos tulevat rehkimisen jälkeen!

[QUOTE="Klö";28665766]Voi olla ihan supistuksia. Kannattaa käydä näytillä jos kovin yltyvät, voivat avata ja pehmittää paikkoja ja vauva voi syntyä liian aikaisin. Omaa tahtia kannattaa hidastaa jos tulevat rehkimisen jälkeen![/QUOTE]

Noilla viikoillahan vauva saa syntyä jos on syntyäkseen supistuksia ei yritetä enää mitenkään jarrutella joten sikäli en huolehtisi.

mut jos vatsa ei kovetu? ja jomottaa pitkiäkin aikoja kerrallaan eikä ole aaltomaista niinkun supistukset pitäs olla. ensimmäinen mulla käynnistetty ja siitä meni vedet ja alkoi tosi raju supistelu niin ei ole kokemusta oikein tämmösestä jomottelusta, eikä siitä et millaset kivuliaat supistukset on viel normaaleja.

mutta siis näilläkin kivuillako voi jo paikat alkaa kypsymään? onko jollain oikeasti kokemusta asiasta..? itse en näitä supistuksiksi sanoisi kun on kuitenkin enemmän jatkuvaa jomotusta...

Mulla ainakin ollut joka raskaudessa loppuaikana useammankin viikon menkkamaista jomottelua. Varmaan ihan normaalia.. Mullakin eka synnytys käynnistettiin ja silloin supistukset olivat paljon rajumpia ja kipeämpiä kuin jos synnytys olisi alkanut itsestään. Toinen synnytys lähti käyntiin itsekseen, ja kyllä sen vaan huomasi kun ne oikeat supistukset alkoivat, vaikka eivät mitenkään niin kipeitä olleetkaan.. Voihan tietysti alkaa jo paikat kypsymäänkinkin noiden menkkamaisten jomottelujen seurauksena, mut huomaat varmasti milloin varsinainen synnytys lähtee käyntiin :) Tsemppiä :)

Mulla nuo menkkamaiset kivut kypsyttivät paikat niin, että olin sitten hyvinkin rauhassa sen muutaman viikon vko:lle 37 asti. Ja supistukset ei mulla kunnolla koskaan kovettaneet mahaa, vaan olivat selän puolella ja kipu tuntui nimenomaan siellä ja reisissä. Tsemppiä niiden kipujen kanssa, alkavat jatkuessaan käymään todella ärsyttäviksi!

okei, noh viimestään vajaan 2 viikon päästä tiedän onko noi tehneet mitään kohdunsuulla kun on synnytystapa-arvio ja sisätutkimus :) mut aika ilkeesti vihloo jo.. inhottavaa jos tätä joutuu kestää viel jonku 6-8vkoa jos syntyy laskettuna tai jälkeen.

Yhteistyössä