Mistä johtuu, että ns. peräkammarinpoikia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tytti85"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28517886:
Ymmärränkö nyt oikein, että luonto on jollain tapaa mokannut? Eli naiset siis ovat jotenkin keskimäärin "laadukkaampia" kuin miehet ja koska he haluavat yhtä laadukkaan kumppanin, niin ne huonolaatuisimmat miehet jäävät kokonaan ilman?

Kai se vähän niinkin on, naisilla on ominaisuuksia, joita ilman ei konkreettinen jälkeläisistä huolehtiminen onnistu, kun taas miesten ei ole ollut pakko samassa mitassa niitä kehittää. Ja naisten alisteinen asema tekee kovan pyrkimyksen parantaa itseään, koska uskotaan että sellaisenaan ei kelvata. Osa parantelee vain pintaa, mutta moni huolehtii rakenteista myös. Hankitaan kaikkea sellaista pääomaa, joka peräkammarissa ilman kovaa omatoimisuutta vain kuluu uusiutumatta ollenkaan: sivistystä, oppineisuutta, terveyttä, monenlaisia uusia taitoja. Moni sovinismin lumoama mies taas pitää junttiuteen jämähtämistä perusoikeutenaan, koska hänen pitäisi kelvata sellaisenaan koska niin oli luvattu. Eikä tätä tarvitse edes pitää varsinaisesti jästipäisyytenä, voihan ilmiasu olla myös romanttista haaveellisuutta.

Mutta kyllähän siinä nimenomaan noin käy: monelle se sinkkuus jää pysyväksi välittömänä syynä nimenomaan siksi, että halutaan sellaista tasoa, jota ei vapaana ui. Ja eiväthän nämä naiset väärässäkään ole: jos ottaisivat sitä mitä on tarjolla, suhde voisi olla onneton ja lyhyt joka tapauksessa.

Tämä on huomioitu jo tv:ssä ja Maajussille morsian-ohjelmaa näytetään kerran vuodessa. Maaseudulla yksinkertaisesti on niin mielenkiintoista puuhastelua että naiset eivät ole heti ensimmäiseksi mielessä=) Naisten kanssa pitää olla tietyntyyppisiä sosiaalisia taitoja, mutta jos sellaisten taitojen opettelu ei kiinnosta, niin jää itsekseen polkuja tallaamaan..

Meiltä löytyy ihan kotoa, ja pääkaupungista! Tosin ei käy edes baarissa, ainoastaan koulussa ja autokoulussa.. Ihmiset kaiketi erilaisia, ja meilläkin useampi lapsi, hän toistaiseksi ainoa "erakko".. Uskon kuiteskin, että jonakin päivänä"herää eloon", toivon ainakin<3

Yksi syy on äidit jotka eivät halua päästää poikaansa helmoistaan ja itsenäistymään. Pojasta on kasvatettu äidin oma mussukka, jota ilman ei voi kuvitella elävänsä. Sopivasti avuton vässykkä ei osaa itse hakeutua parisuhteeseen saati tiedä miten pukeudutaan, tehdään ruokaa tai selvitään elämästä.

Tieda vaikka olisi se pieni maatila, josta kummatkin saavat elantonsa. Koti siis kummallekin. Kaupunkilaisidioottihan ei sita ymmarra. Osaa vain esittaa typeria arveluja.

[QUOTE="vieras";28518794]Tieda vaikka olisi se pieni maatila, josta kummatkin saavat elantonsa. Koti siis kummallekin. Kaupunkilaisidioottihan ei sita ymmarra. Osaa vain esittaa typeria arveluja.[/QUOTE]
Niin, jos elämä äidin kanssa pidemmän päällekin tyydyttää. Useimmat kaipaavat kuitenkin sitä omaa kumppania, jonka kanssa voi jakaa elämän kaikki osa-alueet, myös seksuaalisuuden. Äidin kanssa tämä ei (toivottavasti) onnistu, joten nuo peräkammarin pojat kaivannevat jotakin, ovat jollain tasolla onnettomia. Surullista se on, mutta minkäs teet.

[QUOTE="maire";28518368]Keittiönoita, mikä sellainen sairaus sulla on, että vain poikasi voi sut siltä pelastaa? Eikö kukaan muu voisi auttaa, että poika pääsisi omilleen?[/QUOTE]
Mulla repesi munuaisvaltimo ja aiheutti massiivisen verenvuodon. Mulla oli kännykkä yläkerrassa ja itse olin alakerrassa joulukuun 15. päivän aamuna ja pääsin nippa nappa ryömimään kylppäristä keittiön lattialle ja huutamaan poikaa apuun. Muistan vielä, kun ambulanssi tuli, mutta seuraavat selkeät muistikuvat mulla on vasta viikkoa myöhemmin. Jos poika olisi asunut jo omillaan, mä olisin maannut keittiön lattialla ja ehtinyt vuotaa kuiviin.

Mutta nythän siis mä toivun koko ajan parempaan ja parempaan kuntoon ja tarvitsen päivä päivältä vähemmän apua. Että eiköhän tuo jannu voi intin jälkeen jo ihan hyvin muuttaa omilleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja mä miellän;28517664:
nuo peräkammarin pojat erityisesti maalatalojen pojiksi. Ne on kasvatettu jäämään omalle tilalle jatkamaan eloa äidin kaavailujen mukaan. Kun (äidin pomottama?) isäntä kuolee, poika jatkaa töitä kiltisti äidin ohjeiden mukaan. Kun äidistä aika jättää onkin sitten peräkammarin kukkanen pulassa Kuten myös mahdollinen karja jos sitä vielä tilalla on tuossa vaiheessa...

Johan oli typera kirjoitus. Katsos kun niita on seka miehia etta naisia, jotka ihan tosissaan tykkaavat tehda maanviljelystoita ja hoitaa karjaa.

Keittiönoita, olen pahoillani että kysyin :( Sulla todellakin on syytä iloita siitä, että poikasi oli kanssasi saman katon alla, muuten et ehkä täällä enää kirjoittelisi. Pyydän anteeksi typerää kysymystäni.

[QUOTE="maire";28519320]Keittiönoita, olen pahoillani että kysyin :( Sulla todellakin on syytä iloita siitä, että poikasi oli kanssasi saman katon alla, muuten et ehkä täällä enää kirjoittelisi. Pyydän anteeksi typerää kysymystäni.[/QUOTE]
Ei mitään :) Olen kertonut tapahtuneesta palstalla ennenkin eli ei ole mikään salaisuus. Juu, mulla kävi hyvä tuuri, että en ollut sinä aamuna yksin. Tuo tapahtunut kuitenkin sai mut miettimään, että niiden peräkammarinpoikien äidit voivat olla jo iäkkäämpiä, leskiä tai eronneita ja yksinäisyys paikassa, jossa naapuritkaan eivät ole huutomatkan päässä, voi olla suorastaan pelottavaa. Eli poika jää ikäänkuin äitinsä turvaksi asumaan lapsuudenkotiinsa. Minä kyllä toivon, että tuo omani tuosta jossain vaiheessa lähtee ja sitten tämä muori pistää elämän risaiseksi :cool:

Yhteistyössä