Mistä järkevänhintaiset ulkovaatteet hoikalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marika"

Vieras
Kierreltiin Prisma, Citymarket ja Anttila, Lindex ja Seppälä ja yritettiin etsiä 10-vuotiaalle tytölle (138cm, 26kg) vedenkestävää takkia ja housuja. Kaikki valmiit yhdistelmät joissa oli sekä takki että housut oli auttamatta väärän mallisia. Tai jos takki olisi vielä jotenkin mennyt, niin housut suorastaan tippui jalasta.

Mistä te olette löytäneet hoikalle lapselle sopivia ulkoiluvaatteita?

Eikös nyt juuri ole paljon slimmattuja vaatteita joiden luulisi käyvän hoikalle tytölle - eivät siis käy meidän pyöreämmälle. (parjatun) Reiman mallistossa ainakin on ollut kapeampaa. Kuinkas H & M - joku sanoi siellä olevan montaa "leveyttä" ainakin housuissa, tiedä sitten vedenpitävyydestä. Onnea etsintään - minä yritän etsiä pyöreälle tytölle ja pojalle (13v) joka on mallia kukkakeppi :). 13v suurin ongelmakohta on nyt gollegehousut, joista tarvitsi vain yhden lahkeen...

Farkkuja ym ollaan löydetty kohtuullisen hyvin esim Lindexin slim-mallistosta.
Collegehousuja vaihtelevalla menestyksellä.
Mutta ulkohousuissa en ole näitä hoikkien mitoituksia löytänyt

Ostat erikseen takin ja housut. Eikö esim. Lindexin ja Kappahlin kaksiosaiset myydä just niin että takki erikseen ja housut erikseen. Ja monella muullakin valmistajalla vastaavaa.

Kapeaa mallia löytyy H&Mltä ja NameItiltä ainakin. Onkohan Pop:n vaatteet myös vähän kapoisempia...

Ulkohousut ("tuulihousut") taitaa kyllä usein olla näitä hyppyhousuja vyötärökuminauhalla. Lotta ja Lassi oli joskus liian kapea meille mutta se ei kyllä ole vedenpitävä. Onko lähellä Halosta? Rasavilillä oli tosi kapeaa takkia mutta senkään housumalleista en tiedä.

Määrittele järkevänhintainen..

Edelleen Reimalla Reimatec

Nämä oli ainakin viimetalvena kapeahkoa mallia. Jos siis toppahousuja tarkoitit. Takki sitten erikseen.

No järkevänhintainen on toki epämääräinen... Ehkä housut + takki yht 150€

Tyypillisesti juuri tämäntyyppiset housut, joissa ei ole mitään säätömahdollisuutta ovat olleet auttamatta isoja. Toki näissä plussaa se, että pysyisivät kuitenkin päällä kun on henkselit.

Toisaalta myös narulla kiristettävät ei ole kivoja, jos kiristettävää on puolet housun ympärysmitasta. Jää niin hirveällä rynkylle...

[QUOTE="vieras";27211736]Ulkohousut ("tuulihousut") taitaa kyllä usein olla näitä hyppyhousuja vyötärökuminauhalla. Lotta ja Lassi oli joskus liian kapea meille mutta se ei kyllä ole vedenpitävä. Onko lähellä Halosta? Rasavilillä oli tosi kapeaa takkia mutta senkään housumalleista en tiedä.[/QUOTE]

Lähin Halonen lienee Helsingissä? En ole varma. Itse asutaan Riihimäellä ja sieltä koluttu kaikki paikat. Nyt viikonloppuna käytiin Hyvinkään uudessa kauppakeskus Villassa penkomassa koko valikoima.
Mutta vähän heikoin tuloksin...

[QUOTE="Marika";27211775]No järkevänhintainen on toki epämääräinen... Ehkä housut + takki yht 150€

Tyypillisesti juuri tämäntyyppiset housut, joissa ei ole mitään säätömahdollisuutta ovat olleet auttamatta isoja. Toki näissä plussaa se, että pysyisivät kuitenkin päällä kun on henkselit.

Toisaalta myös narulla kiristettävät ei ole kivoja, jos kiristettävää on puolet housun ympärysmitasta. Jää niin hirveällä rynkylle...[/QUOTE]

Jos ei ihan hirveästi ole ylimääräistä vyötäröllä niin pujohta kuminauha vyötärölle, yleensä siellä on kuja johon onnistuu. Minä olen pujotellut varmaan kilometreittäin pojan housuihin.

[QUOTE="vieras";27211798]Jos ei ihan hirveästi ole ylimääräistä vyötäröllä niin pujohta kuminauha vyötärölle, yleensä siellä on kuja johon onnistuu. Minä olen pujotellut varmaan kilometreittäin pojan housuihin.[/QUOTE]

Kuminauhan pujottaminen onnistuisi sinänsä. Mutta kaikki mitä olen itse katsellut "tällä silmällä" niin vuotärö on ollut sivusauman kohdalla ommeltu. Eli pitäisi purkaa sauman kohdalta. Se tuntuu jo vähän turhan työläältä.

Woxolla (KappAhlista) on housut (välikausi) missä on kiristys vyötäröllä (tarranauhoilla), mutta mutta.. näyttää silti aika "oudolta" todella hoikan päällä.

Kuorihousut - KappAhl, Muotia & Vaatteita verkossa

Tosin noissakin, meillä mennään ihan äärirajoilla että tarranauhaa olisi riittävästi että saisi tarpeeksi "kireelle"

Näyttäisi että Woxon lasketteluhousuissakin olisi tuo tarranauha + henkselit, eikä hintakaan ole paha

Lasketteluhousut - KappAhl, Muotia & Vaatteita verkossa

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Marika";27211821]Kuminauhan pujottaminen onnistuisi sinänsä. Mutta kaikki mitä olen itse katsellut "tällä silmällä" niin vuotärö on ollut sivusauman kohdalla ommeltu. Eli pitäisi purkaa sauman kohdalta. Se tuntuu jo vähän turhan työläältä.[/QUOTE]

Usein siellä kuitenkin on kuja ja jos ei niin tämä äiti ei todellakaan purkaa... Tee pienillä saksilla kankaaseen reikä/reiät josta ylität sen saumakohdan. Yleensä kangas sellaista ettei edes purkaile. Tai sitten voit laittaa vain housujen takakappaleeseen reikäkuminauhan ja napit niin on myös säätövaraa tarvittaessa.

Woxolla (KappAhlista) on housut (välikausi) missä on kiristys vyötäröllä (tarranauhoilla), mutta mutta.. näyttää silti aika "oudolta" todella hoikan päällä.

Kuorihousut - KappAhl, Muotia & Vaatteita verkossa

Tosin noissakin, meillä mennään ihan äärirajoilla että tarranauhaa olisi riittävästi että saisi tarpeeksi "kireelle"

Näyttäisi että Woxon lasketteluhousuissakin olisi tuo tarranauha + henkselit, eikä hintakaan ole paha

Lasketteluhousut - KappAhl, Muotia & Vaatteita verkossa

Noita täytyy käydä katsomassa. Uskoisin, että noilla välikausihousuillakin pärjäilisi lämminverinen koululainen aika pitkälle talveenkin, kun laittaa alle vähän lämmintä.

KappAhl tulee tuonne "naapuripitäjän" ostoskeskuksen laajennusosaan n kuukauden kuluttua.
Tai sitten ajellaan kerran ihan Helsinkiin... :)

[QUOTE="vieras";27211918]Selja.fi löytyy rasavilin vaatteita, ne on hyviä hoikemmallekin lapselle.[/QUOTE]

Tuolla Rasavilillä hienosti oikein kokotaulukko. Ainoa ongelma, että 140 cm housujen vyötärönympärys on 64cm. Siinä on n 10cm liikaa...

[QUOTE="Marika";27211970]Tuolla Rasavilillä hienosti oikein kokotaulukko. Ainoa ongelma, että 140 cm housujen vyötärönympärys on 64cm. Siinä on n 10cm liikaa...[/QUOTE]

Meillä ainakin on sisähousut vielä siellä alla, ei pääse laskemaan helposti ja henkselit niin ei varmasti tipu.

Samaan ongelmaan mäkin haluaisin ratkaisun. Henkkamaukan vaatteet on tosi leveitä, ihan slim-housuja myöten. Laiheliinifarkut piti vetää vielä kymmenenteen nappikiristysreikään molemmin puolin, eikä ne vieläkään pysy ylhäällä, joten ulkovaatteisiinkin suhtaudun varauksella. Se on myös tosi hölmön näköistä jos puoli vyöräröä on rutattu kasaan.
Takin ja housujen erikseen ostaminen ei myöskään toimi, kun poika, joka on 98/104 pitkä, pitää mm. 86-koon kalsareita ja nekin on vähän isot. Ei me mitään talvishortseja haluta. Eli todennäköisesti henkselihousut tarvitaan, niitä on joskus vaan haastavaa löytää. Irtohenkselit on vaarallisia, niiden käyttö ei ole vaihtoehto.

Erittäin hoikan pojan äitinä en kaikkien vuosien aikana ole löytänyt muita hoikalle sopivia KUNNOLLISIA välikausi/talvivaatteia kuin Reimatec. Ja olen huomannut myös sisävatteissa, että kaikki henkkamaukat ja lindexit kannattaa suosiolla kiertää, niissä on vain pullukoille lapsille vaatetta, housut erityisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27212251:
Itse asiassa Lindexin slimmifarkut on yllättäbän ok. Ei tartte paljoa kiristellä. Löysin niitä vasta ihan kuukausi sitten. Esim. Benettonit ja h&m on tosi leveitä.

Molon haalari oli kivan kapea, mutta onkohan housutkin?

Meillä kanssa Lindexin slimmifarkut ja NameIt'n sellaiset legginssityyppiset farkut on ollut aika ok (vaikka noita NameIt'tejäkin joutuu kiristämään vyötäröltä aika tavalla).
Mutta nää ulkohousut on jostain ihan muualta... Välillä tuntui, että tyttö olisi mahtunut toiseen lahkeeseen.

Yhteistyössä