Mistä (ja mitä) ostatte lapsenne kevätkengät???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamaa"

Vieras
Pitäisi tänään lähteä ostamaan esikoiselle (1,5 v.) kevätkengät. Mutta ei oikein keksitty mistä niitä olisi järkevintä ostaa... tai ylipäätään mitä?

Syksyllä lapsella oli kummitädin lapsen vanhat kengät ja kirpparilta uudenveroiset Timberlandin kengät. Nyt neuvola kehotti ostamaan lapselle vain uusia, koska lapsi astuu vähän sisäänpäin.

Eli mitä ostatte lapsillenne kevätkengiksi, ja mistä? Kumisaappaat on jo hankittuna.

Pihakäyttöönkö? Kevätgoretexit nauhoilla olisivat varmasti monikäyttöisimmät. Nauhakenkiä fysioterapeutti oli suositellut kummipojalleni, joka astuu virheellisesti. Pystyy kuulemma kiristämään paremmin kuin tarramalliset.

Esim. Eccot, Superfitit jne. ovat hyvälaatuusia kapeampaan jalkaan. Leveämpilestiselle sitten esim. Vikingit. Itse ostan paljon kenkiä vähän käytettynä, koska noissa hinnat hirvittää... Tosin meidän lapsella onkin sitten eri keleille eri kenkiä aivan julmetusti, eli ei pääse yksien kenkien mukaan askellus muokkautumaan. ;)

Kenkäkaupasta me ostamme. Molemmilla lapsilla on vähän vaikeanmalliset jalat. Pojalla on leveä lesti ja tyttärellä taas todella kapea. Hirvittää taas lähteä kauppaan. Rahaa menee tuhottomasti ja hyvässä lykyssä ostetaan taas kengät, jotka ei sitten edes kelpaa jalkaan - vaikka ne on moneen kertaan sovitettu ja myyjän kanssa haettu oikea koko :(

Meilllä ostetaan aina välikausikengxit eli varrelliset Coretexit ennen kuin siirrytään kesäkenkiin.
Pojan jalalle sopii hyvin Vikingit. Toki on parit Eccotkin olleet.

Mies halusi viime syksynä "säästää" ja ostettiin jotkin halvat (noin 25 -30 eur) lenkkarit, mutta eivät ne syksyä kestäneet. samoin kävi kesäisille Kuomille. Eli ei kannata säästää kenkähankinnoissa, eikä varsinkaan, jos lapsen jalka on "haastava".

Ensimmäiset kengät ostettiin aina kenkäkaupasta, mutta nykyään ostetaan jo tavarataloistakin, kun poika on 5 v.

mä ostan aina kengät uusina... kolme lasta (5v,8v ja 11v)... ainoastaan kumisaappaat ja ns juhlakengät (pari kertaa jalassa pidetyt) kierrätän... rahaa todella palaa... minä en osta kyllä mitään järjettömän hintaisia merkkikenkiä vaan ihan markettitavaraa, hyvää laatua sieltäkin löytää... nyt kevääksi minulla on saappaat vuorella ja kun kuivuu niin lenkkarit... kesäksi sitten sandaalit ja jotkut ballerinan tyyliset...

sen verran vielä jatkan että kaikkien lapsien jaloissa ei ongelmia että siksi ns merkettikengät riittävät mutta samaa mieltä muiden kanssa että jos olisi jalkaongelmia niin käyttäisin kenkäkaupan asiantuntevaa palvelua...

Yhteistyössä