Mistä ja miksi lapselle tulee aina tasaisin väli ajoin korkea kuume??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä kyseinen lapsi oli 1-vuotiaasta eteenpäin vähän päästä kipeänä pitkän vuoden verran. Sitten oli puolisen vuotta helpompaa ja nyt taas viimeiset 2-3kk tullut ihan puun takaa kipeäksi, nostanut todella korkean kuumeen ja ollut pari päivää ja mennyt pois.
En voi sille mitään, mutta minulle alkaa kyllä tulla jo mieleen kaikenlaista pahaa ja ikävää miksi näin olisi... :(

Onko nielu- ja kitarisat tarkistettu? Ehdotan että käytte korva-nenä-ja kurkkutautien erikoislääkärillä (esim ns. yksityinen korvalääkäri) kysymässä neuvoa. On olemassa syklinen kuume, joka useissa tapauksissa on lakannut risaleikkauksen jälkeen.

Googletin. Ja moni asia täsmää täysin.

Ja nyt kun aloin miettiä asiaa niin kun lapsi oli 1vuotta tuli sinä jouluna päivä ennen aattoa korkea kuume.
Kun lapsi oli 2vuotta tuli myös korkea kuume päivä ennen aattoa ja kesti saman aikaa.
Ja nää kuumeet tulee tasaisin väliajoin aikavälillä 3-5viikkoa. Ja ihan ilman syytä.

Minä alan olla niin väsynyt ja loppu ja poikki ja minua pelottaakin.
Salaa on pitänyt tänäkin aamuna itkemässä ettei lapset nää.
Miksei tuo lapsi vaan voi olla terve :(

Oletko sulkenut varmasti pois jonkun yhdistävän tekijän mikä voisi laukaista kuumeen?
Vierailu josssain tietyssä paikassa esim..?

Olen tätäkin miettinyt ja mitään sellaista ei kyllä ole.
Lapset ovat molemmat vielä kotihoidossakin.
Ihan normaalia elämää elellään ja ihan ilman syytä nuo kuumeet tulee ja menee. Ei flunssaa ei mitään. Ja kuume on aina korkea. Ja kestää saman aikaa.

Ei ole mahdotonta sekään, että lapsi on infektioherkkä ja sairastuu herlposti flunssaan jonka oireena on kova kuume mutta vähäiset muut oireet. Minä käyttäisin lääkärissä.

[QUOTE="vieras";26418863]Ei ole mahdotonta sekään, että lapsi on infektioherkkä ja sairastuu herlposti flunssaan jonka oireena on kova kuume mutta vähäiset muut oireet. Minä käyttäisin lääkärissä.[/QUOTE]

Kun ei ole sitä flunssaa!!
Ja voi miten monta kertaa me olemmekaan käyneet lääkärissä tämän miltei kahden vuoden aikana.

[QUOTE="aloittaja";26418929]Kun ei ole sitä flunssaa!!
Ja voi miten monta kertaa me olemmekaan käyneet lääkärissä tämän miltei kahden vuoden aikana.[/QUOTE]

Lisään vielä että mistä se tauti sitten hyppäisi lapseen? Hiekkalaatikolta, pulkasta, leluista?

Meillä 3-vuotias lapsi. Reilut 1,5 vuotta sitten alkoi kuumeilla säännöllisesti 2-3 viikon välein. Kuume nousi 3-5 päiväksi 39-40 asteeseen, usein ei ollut muita oireita ja lapsi terhakka muutoin. Verikokeissa ei koskaan löytynyt mitään poikkeavaa ja nielu-ja kitarisat siistit. Tays:ssa sai diagnoosin syklinen kuume ja muksulta leikattiin nielurisat 5 viikkoa sitten.
Nyt on ollut vain 1 flunssa, joka sekin osui sisarusten flunssan aikoihin eli oli ehkä ihan tavallinen flunssa. Selkeästi syklistä kuumeilua ei vielä ole tullut, jännätään että tuleekokaan...:)

Syklistä kuumetta minäkin ehdottaisin selvittämään.
Meillä on yhdellä lapsella (kylläkin jo teini) ollut samanlaista oireilua kohta vuoden. Muuta yhdistävää tekijää ei ole kuin kurkkukipu. Nyt odotellaan seuraavaa kuumekertaa että saadaan lisää tutkittua. Kaikki verikokeet oli puhtaat.

tässä vähän listaa, kaivoin vauvakirjan esiin:
joulukuu 2010 korkea kuume
tammikuu 2011 korkea kuume
maaliskuu 2011 korkea kuume
toukokuu 2011 korkea kuume
heinäkuu 2011 korkea kuume
elokuu 2011 korkea kuume + sairaalaan vievä kurkunpääntulehdus
syyskuu 2011 korkea kuume + sairaalaan vievä kurkunpääntulehdus
lokakuu 2011 korkea kuume + kurkunpääntulehdus
joulukuu 2011 korkea kuume
helmikuu 2012 korkea kuume
huhtikuu 2012 korkea kuume
toukokuu 2012 korkea kuume
kesäkuu 2012 korkea kuume - tämä siis nyt meineillään.

Ja nuo molempien joulujen kuumeet on tulleet samaan aikaan ja kestäneet saman aikaa.
Ja ennen tuota joulua 2010 on ollut myös kuumeessa, mutta niitä ei ylhäällä.

[QUOTE="aloittaja";26419008]tässä vähän listaa, kaivoin vauvakirjan esiin:
joulukuu 2010 korkea kuume
tammikuu 2011 korkea kuume
maaliskuu 2011 korkea kuume
toukokuu 2011 korkea kuume
heinäkuu 2011 korkea kuume
elokuu 2011 korkea kuume + sairaalaan vievä kurkunpääntulehdus
syyskuu 2011 korkea kuume + sairaalaan vievä kurkunpääntulehdus
lokakuu 2011 korkea kuume + kurkunpääntulehdus
joulukuu 2011 korkea kuume
helmikuu 2012 korkea kuume
huhtikuu 2012 korkea kuume
toukokuu 2012 korkea kuume
kesäkuu 2012 korkea kuume - tämä siis nyt meineillään.

Ja nuo molempien joulujen kuumeet on tulleet samaan aikaan ja kestäneet saman aikaa.
Ja ennen tuota joulua 2010 on ollut myös kuumeessa, mutta niitä ei ylhäällä.[/QUOTE]

ja tuohon tammikuun 2011 kuumeeseen liittyi ärhäkkä nokkosrokko jonka vuoksi olimme sairaalassa.

Meillä lapset on sairastanu tooosi paljon.... Lääkärit vaan sanovat, että toiset kerää ne pöpöt helpommin, kun toiset. Allergiat ja astmat myös tuo oman lisänsä. Mutta toisilla vaan sairastetaan enempi, kun toisilla. Meidän nuorimmainen on sairastanu elämänsä aikana tosi paljon, sairaalaelämää hänen kanssaan vietetty ja paljon. Siellä ottivat ison kasan verikokeita, kun ihmettelivät, että mikä tän aina aiheuttaa, mutta kaikki veriarvot oli onneksi ok.

Tuo syklinen kuume on mulle ihan uus juttu ja kyllä nyt huomaan, että meidän vanhimmalla oli juurikin tuo. Mutta ei silloin kyllä siihen mitenkään puututtu, eikä risoja leikattu.. Onneksi nyt hänellä on iän myötä helpottanu sairastelut!