Mistä itsekuri laihdutukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En vaan ymmärrä et tää on näin vaikeaa. Paino ei tipu yhtään jos en kato joka ikistä suupalaa.
Mies sai lopetettua tupakan polton. Lihoi 10 kg. Nyt sit päätti alkaa laihduttamaan. Syö karppipainotteisesti mut ei todellakaan laske mitään hiilihydraatteja. Hyvillä mielin vetää puoli pussia sipsejä naamaan jos sille tuntuu. Nyt laihtunu sit reilun kilon per viikko.
Ite jätin kans vaalean viljan pois ja vähensin tosi paljon sokerin käyttöä. Ja annoskoot on kohtuullisia.
Eroa mieheen se että en liiku juuri ollenkaan kun mies taas tekee raskasta ruumiillista työtä.

Viime vuonna sain 10 kg pois. Kukaan ei huomannut koko asiaa. Miehelle kerroin monen kk jälkeen. EIkä juuri kommenttia tullu.
Nyt ollu yli puoli v paino tuossa mihin sen viime vuonna sain. En vaan ymmärrä millä saan enää mitään pois. Edelliset 10 kg sain kun vahdin todella tiukasti syömisiä. Mulla oli kellonajat millon sain syödä ja etukäteen mietitty mitä syön. Ei olis voimia aloittaa samaa kun toinen mässää ties millä.

Mies vaan kuittailee ja kyselee et paljonko mun paino on. Tekis mieli vaan itkeä.

No itsehän sä suuhusi pistät, mitä pistät. Siitä se itsekuri lähtee. Älä syö sokeria äläkä turhia hiilareita, syö vain kun on nälkä. Sillä se lähtee. Pelkällä liikunnalla ei juuri laihdu, ellei liiku aamusta iltaan hiki päässä.

Muistat, että joka ainoa turha napostelu on sun laihtumisestas pois. Kannattaako siis?

motivaatiota tulee kun oikein kovasti tahtoo jotain. niin se vaan on. alku on tottakai se vaikein, kyllä se siitä kun tulee tuloksia. himo on vaan himo. yleensä se menee ohi 15min sisällä. kun olet vieroittanut itseesi pahoista niin et edes halua niitä enää. ja ootko ikinä kelannu että ei se ruoka tai ne herkut lopu. kaupasta saa lisää. että vaikket nyt niitä syö, niin se ei tarkoita ettet enää ikinä saa niitä. ;) mä aloitin 16vko sitten muuttaa syömistapojani ja olo on mahtava. tsemppiä! :)

Mä oon kans tullut siihen tulokseen et ruumiillinen työ pitää kyllä ihmisen hoikkana. Lihaksia kyllä tulee.
Mun mies tekee toisinaan pitkää päivää ja syö paljon. Sekä makeeta että suolaisia hiilaripommeja.
Pysynyt hoikkana iät ajat. Kerran viikossa pelaa jääkiekkoa harrastumielessä.
Saattaa kerralla syödä 5 pullaa/piirakkapalaa kun leivon. Tai sitten ruuan kans monta vaaleeta leipää eikä liho sitten millään.

Ruumiillinen työ on se juju. Itsekin olen aina laihtunut, kun olen tehnyt ruumiillista työtä. Ihan sama, mitä suuhunsa pistää.

Siinäpä se kun tuo 10 kg ei näkynyt yhtään missään (lähtöpaino 96 kg) . Ei tunnu/tuntunu olossa, samat vaatteet pysyy vielä päällä kuin ennenkin jne.
Tiedän et tulokset on näkyvämpiä mitä vähemmäksi painon saa mut takkuaa tosissaan aloittaa.

Kun tietäis... päivittäin aloitan uuden kuurin ja tätä jatkunut kuukausia. Todellisuudessa paino oli noussut viisi kiloa tämän ns. laihduksen aikana. Jossain vaiheessa se sortuminen tulee aina... ja ei ole hyvä jos se tulee joka päivä :/

Itse saan tsemppiä puntarista ja mittanauhasta ja tietenkin peilikuvasta! Aina kun tulee positiivisia muutoksia näkyviin, motivaatio nousee ja nousee :) Et alasti vaan peilin eteen ja mittarit käyttöön!

[QUOTE="a p";23745402]Ei kantti riitä..[/QUOTE]

löytäisitkö motivaation peiliin katsomalla? itsellä ainakin toimii, kun näytän hyvältä, olo on hyvä. siitä se itsekuri mulla lähinnä löytyy. kivempi käydä ulkona hoikempana yms ja olen sosiaalisesti aktiivisempi kun voin pukeutua miten haluan ja koen oloni hyväksi omassa vartalossani.

pulleampana joudun pukeutumaan telttamaisesti, joten olo ei ole hyvä.

Oletan, että et ole kovin hyvässä kunnossa, kun on kuitenkin ylipainoa tuon verran? Minulla ei auttanut ajatus ulkonäöstä alkuun, mutta aloitettuani kuntosaliharrastuksen se auttoi kun huomasin, että kunto parani. Eli hengästyin vähemmän, olin ketterämpi, vahvempi jne. Myöhemmin, kun olin jo jonkun verran laihtunut, niin alkoi ulkonäkökin vaikuttamaan, kun oikeasti alkoi käydä vaatteet isoiksi. Tsemppiä!

Siinä on just se juttu, ettei sun pidäkkään ruveta millekkään "dietille" vaan muuttaa elämäntapoja terveelliseksi. Ei repsahdus tai parikaan haittaa mitään, jos normaalisti syöt terveellisesti.

Siinä on just se juttu, ettei sun pidäkkään ruveta millekkään "dietille" vaan muuttaa elämäntapoja terveelliseksi. Ei repsahdus tai parikaan haittaa mitään, jos normaalisti syöt terveellisesti.

Sehän tässä mättääkin kun vaikka kuin yrittää olla syömättä mitään ylimääräistä. Mitään ei tapahdu. Sitten vasta kun todella tietää joka ikisen kalorin minkä suuhunsa tunkee. Ja mulla tökkää sit johonkin juhliin. syön juhlissa herkkuja ja sit jatkuu kotona vaikka kuin päättää et nyt riittää.

[QUOTE="a p";23746245]Sehän tässä mättääkin kun vaikka kuin yrittää olla syömättä mitään ylimääräistä. Mitään ei tapahdu. Sitten vasta kun todella tietää joka ikisen kalorin minkä suuhunsa tunkee. Ja mulla tökkää sit johonkin juhliin. syön juhlissa herkkuja ja sit jatkuu kotona vaikka kuin päättää et nyt riittää.[/QUOTE]

varmasti tapahtuu jos syöt vähemmän ku kulutat. katotko tuoteselosteista? lasketko kuinka paljon tulee syötyä? mitä jos aloittaisit sillä että pitäisit ruokapäiväkirjaa pari viikkoo? rehellisesti muuttamatta ruokatottumuksia. kalorilaskurilla voit laskea kuinka paljon mitäkin syöt. saatat yllättyä..

jos ei osaa olla ottamatta herkkuja kannattaa pitää nolllinjaa. ekan kerran jälkeen kynnys on paljon matalampi kuin sillon ku olet ottamatta. sopii sille jolla ongelmia itsekurin kanssa.

varmasti tapahtuu jos syöt vähemmän ku kulutat. katotko tuoteselosteista? lasketko kuinka paljon tulee syötyä? mitä jos aloittaisit sillä että pitäisit ruokapäiväkirjaa pari viikkoo? rehellisesti muuttamatta ruokatottumuksia. kalorilaskurilla voit laskea kuinka paljon mitäkin syöt. saatat yllättyä..

jos ei osaa olla ottamatta herkkuja kannattaa pitää nolllinjaa. ekan kerran jälkeen kynnys on paljon matalampi kuin sillon ku olet ottamatta. sopii sille jolla ongelmia itsekurin kanssa.

Tuota just tarkotin et mun pitää kyttäämällä kytätä ja laskemalla laskea mitä syön. Laihdutin jo tuon 10 kg mikä ei tosiaan tapahtunut itsestään. Jotenkin vaan ajatellut että paino tippuis pikkuhiljaa vaikka ei niin tarkkaan laske mut ilmeisesti mätän kuitenkin liikaa kun ei mitään tapahdu vaikka omasta mielestä syö niinku pitäs.

[QUOTE="riikka";23746509]minäkin haluaisin laihtua, mutta poikaystävän kommentti että nainen on kauniimpi ennemmin liian laihana kun ylipainoisena pisti minut jääkaapille :D[/QUOTE]

Huh. Mies ei kyllä ole tosissaan näistä mun kiloista nälvinyt. Mitä huumorilla joskus jotain heittää. Päivästä sit kiinni miten ite sen ottaa.
Mutta siis nyt on yli 20 kg ylipainoa. Että jos pääsis edes lähemmäs sitä normaalipainon rajaa.

joo ap, hyvä mies sulla sitten. tuolla minun poikaystävällä ei itsellään ole mitään paino-ongelmia, lähinnä sen kommentti aiheutti minussa senkin että taitaa olla aika vaihtaa poikaystävää ;)
entä sitten kun vanhenen? kun olen harmaahiuksinen ja ryppyinen tahdon että minua rakastetaan silloinkin, sellaisena kuin olen <3

Yhteistyössä