Mistä ihmiset sitten tietävät, kuka on sairauden takia ylipainoinen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jööö

Vieras
Kun kaiken maailman "envoisietäälihavia" ihmiset sanovat, että ymmärtävät kyllä jos joku on sairauden tms takia lihava. Mistä se nyt sitten tietää, onko se bussissa viereen istunut läski nyt sitten mäkkiläski vai sairauden takia läski?

Tunne yhden sairauden takia lihavan ihmisen, eikä hänestä erota päälle päin mitenkään, että olisi sairas.
 
Ei sitä miestään tiedäkkään. Tiedän myös yhden ihmisen, joka on sairauden ja lääkkeiden takia aika tuhdissa kunnossa, vaikkei nyt ehkä silti lihava vielä.
Siksi kannattaakin pitää suu supussa, koska ei sitä oikeasti voi tietää onko se vastaan tuleva punkero lihottanut itsensä suklaalla vai onko painoa tullut itsestä riippumattomasta syystä.
 
Tuota....onko sillä jotain väliä?


Niin no se ero piileekin siinä et kuvotus niitä läskejä kohtaan jatkuu, mukaan astuu vain ymmärrys sairauden vuoksi läskistyneille.Onkin sit asia erikseen tarviiko nuo joidenki idioottien ymmärrystä.
 
Niin. Onkohan se aina jollain lailla sairauden aiheuttamaa, jos on kovasti ylipainoa, mietin mä. Kun tutustuin ilmiöön nimeltä kilpirauhasen vajaatoiminta (jossa kaikki eivät suinkaan liho tosin!) mulla aukeni silmät kovastikin sen suhteen kuka on terve ja kuka ei. Moni nimittäin käy kyseisen sairauden takia lääkärissä valittamassa oloaan, eikä heitä hoideta, vaikka heillä on kilpirauhasen vajaatoiminta.

Se olo on niin huono, ja aiheuttaa kaikenlaista, mm hivenravintoaineiden imeytymättömyyttä ja unettomuutta, että ei ole ihme, jos siinä alkaa voida huonosti ja saa painonsakin nousemaan. Jos huomattaisiin hoitaa se kilpirauhanen, niin henkilö ei sairastuisi masennukseen joka usein johtaa lihomiseen myös. Anteeksi vähän poukkoileva ja sekava kirjoitus, pitäisi mennä jo nukkumaan...
 
Minä lihosin sairauden myötä aika paljon, mutta en nyt ihan järjettömäksi turvonnut (painavimmillani olin 164/75) ja minulle on puolitutut tullu ihmettelemään miten sää oot noin paljon lihonnut. Voin kertoa, että ei tuntunut hyvältä. Minusta ei ainakaan näe sairautta päälle päin..
 

Yhteistyössä