Mistä hemmetistä vois johtua sellanen kouristus peräsuolessa tai jossain siellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maija"

Vieras
Ihanku suonta vetäis jossain persiissä :D Nyt naurattaa, mutta taas viime yönä ei, kun sai itku silmissä kävellä ympäri kämppää..Heti kun menee makuulle, niin pahenee.

Usein tulee tällässiä, tietääkö kukaan?

Mulla kummalliset, todella kipeät, jopa supistuksiin verrattavat kivut peräsuolessa, olivat vatsaonteloon valunutta verta, joka sitten painoi myös peräsuolta. Kävisin lekurin luona..

Veikkaisin kans sisäisiä pukamia, jos mulla nii on sullakin ;)
Kokeile apteekista niit peräpuikkoi, josko ne ylettäis tarpeeks pitkälle... se lääkeaine niissä kutistaa sen pukaman..

Mut tuli mulleki mielee et tekiks raskaus, sektio jotai kiinnikkeitä tonne...

Mulla vähän samanlaista aina silloin tällöin. Kipu alkaa peräsuolesta vähitellen ja "siirtyy" sieltä vatsan puolelle. Sattuu tosi paljon eikä mikään siihen auta. Saattaa kestää puolikin tuntia.
Gyne sanoi että voi johtua lantionpohjalihaksista mutta niitä kyllä olen tehnyt muutenkin.

[QUOTE="vieras.";29590858]Lapamato.[/QUOTE]

Tämä. Täyskasvuinen lapamato aiheuttaa muljahduksia ja kouristuksia peräsuolessa. Mato kasvaa usein 15 metriseksi ennen kuin sitä huomataan.

Syytä en tiedä, mutta itsellä muutaman kerran ollut sama juttu. Nimenomaan yöllä kun yritän nukkua. Koita seuraavalla kerralla suihkutella lämpimällä vedellä. Oletan että se auttoi minulla, koskapa kipu hellitti sen jälkeen.

[QUOTE="Ilkku";29591036]Syytä en tiedä, mutta itsellä muutaman kerran ollut sama juttu. Nimenomaan yöllä kun yritän nukkua. Koita seuraavalla kerralla suihkutella lämpimällä vedellä. Oletan että se auttoi minulla, koskapa kipu hellitti sen jälkeen.[/QUOTE]

Suihkutinkin juu ja otin buranaa, pieni kävely ja mahallaan nukkuminen helpotti.

[QUOTE="xXx";29590876]Endometrioosi.[/QUOTE]

Tätä minäkin veikkaan. Siinä kohdun limakalvoa kasvaa paikkoihin missä sitä ei pitäisi olla. Joillakin auttaa hormonilääkitys ja joiltakin joudutaan leikkaamaan.

Ihan kihomadotkin aiheuttavat kouristuksia peräsuoleen. Jos lisäks kutittaa, niin vois olla aika todennäköinen vaihtoehto. Kipasepa apteekista Pyrvin-kuuri koko perheelle.

[QUOTE="Miksu";29591112]Ihan kihomadotkin aiheuttavat kouristuksia peräsuoleen. Jos lisäks kutittaa, niin vois olla aika todennäköinen vaihtoehto. Kipasepa apteekista Pyrvin-kuuri koko perheelle.[/QUOTE]

Ei ole kihomatoja, joten en ala turhaan niitä kuureja syömään..

Mulla on ollut vuosia tuollaisia kouristuksia. On ne kyllä tuskallisia, mutta en ole koskaan lääkärille asiasta maininnut. Omalla kohdallani en usko endometrioosiin. Mun kohtu ja munasarjat poistettiin 1,5 vuotta sitten ja kouristuksia oli sitä ennen ja on ollut sen jälkeenkin.

Moi. Ootko jo saanut apua? Mulla oli samanlaisia kipuja vuosia, meinasi välillä pää hajota kun sattui niin. Mutta apu löytyi fysioterapiasta. Peräaukon seutuvilla on lihasjumi, tullut ehkä raskauksista tai juoksuharrastuksesta. Täsmävenytyksiä sinne ja fyssarin käsittelyä suht säännölliseen. Itse olen tosi toiveikas samoin mieheni että siitä vaivasta päästäisiin:)

Moi!
Mulla on myös noita satunnaisesti. Mulla auttaa joka kerta, kun meen pöntölle
istumaan ja yritän pusata ilmaa ulos. Aina tuleekin jonkun verran ilmaa ja olen kuvitellut, että toi vaiva johtuis jostain syömisestä.
Kun saa kaikki ilmat ulos niin vaiva poistuu ja voi jatkaa unia. Toi ei koskaan tuu päivällä
vaan aina kun on nukkunut jonkin aikaa.

Moi. Ootko jo saanut apua? Mulla oli samanlaisia kipuja vuosia, meinasi välillä pää hajota kun sattui niin. Mutta apu löytyi fysioterapiasta. Peräaukon seutuvilla on lihasjumi, tullut ehkä raskauksista tai juoksuharrastuksesta. Täsmävenytyksiä sinne ja fyssarin käsittelyä suht säännölliseen. Itse olen tosi toiveikas samoin mieheni että siitä vaivasta päästäisiin:)
http://www.lily.fi/blogit/halo/karrageenia-joka-tuutista

Yhteistyössä