Mistä halvimmat askartelutarvikkeet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän riippuu.. Tiimarissa ehkä vähän edullisempaa kuin sinooperissa, Suomalaisesta kirjakaupasta tekee joskus tosi hyviä löytöjä. Meilläpäin on ainakin juuri nyt hyviä alennuksia monista eri taidetarvikkeista, papereista, kynistä ym..

Itse ostan kartongit ja korttipohjat sekä liimat Tiimarista tai Sinellistä. Sinellistä ja Sinooperistä löytyy toki vähän kattavampi valikoima monenlaista askartelutarviketta ja ainakin meidän muksut tykkäävät koristella Sinellin pehmohahmoja kangasväreillä ja maalailla/koristella heillä myytäviä purkkeja ja purnukoita.

Voisi köydä lasten kanssa uusiotorilla ja katsella ympärilleen olisiko siellä purettavia, kierrätettäviä ja muuten toimivia juttuja.

Ja askartelu on huono sana, siinä tekee aina väärin ja kaikki menee pilalle. Olisi oikeampaa puhua taiteen tekemisestä niin siihen tulisi väljyyttä eikä tarvitisi miettiä mitä kääntää ja minne.

Tiimariaskartelu alas! Välinetuunausta, silkkaa rahastusta ja väinetuunausta, mikä on kääntänyt koko tuunaus-idean jotenkin alkuperäisen irvikuvaksi.

[QUOTE="ohjaaja";25430119]Miksi haluat ostaa halpaa?[/QUOTE]

No miksi maksaa enemmän, jos toisesta liikkeestä saa saman tavaran edullisemmin?? Kiitos vastauksista! :)

Sinooperi on kauttaaltaan ihan järkyttävän kallis. Tiimarissa on halpaa vain kartonki, kaikki massapallot, hileet, liimattavat koristeet ovat kalliita. Poistoista toki saa edukkaasti. Sinelli on massatuotteissa edullinen. Suomalaiset en juurikaan osta mitään, valmispakkaukset kalliita. Alesta ostin massapalloja. Minä käytän myös alan nettikauppoja (kotimaisia), mutta niistä ostan itselleni lähinnä.

Meillä lapsi saa äidin jämät :saint: Mutta askartelukirpparilta ja kirppariltakin kannattaa tavaroita katsoa sillä silmällä, itsekin ostan sieltä osan materiaaleista. Esim nappeja, nauhoja, pikkuesineitä. Askarteluvaihdosta lapsi on saanut myös erilaista tavaraa.

Lapsen kohdalla kierrätys on aika keskeinen materiaalilähde. Meillä ainakin pahvi on usein pakkauksista, maalit ja kynät peruskaupoista ja niitä sitten koristellaan eri tavoin. Tosin lapseni kyllä osaa hyödyntää mun erikoislaitteita esim 5vee stanssailee kuvioita ihan omasta piirustuspaperista :D Pistän se usein itse maalaamaan papereihin kuviot. Toki jämäpaperietakin saa minulta, tai omia inhokkejani.

Niin halpuudesta. Liimaputeleissa tai värikynissä on mukava satsata laatuun, mutta hintatietoisesti. Mutta siltikään lapsi ei saa mun promarkereita käyttää vaan joutuu tyytymään lasten tusseihin. Värikynissä siltä löytyy pastellit tavallisten puuvärien lisäksi. Vesivärit, akryylit ovat perustavaraa.

Kartongeissa lapselle ei ole sävyt tärkeitä, joten Tiimarilla mennään eikä Bazzilseja tai color corea, joita itse käytän :)

Viimeksi muokattu:
Kartonkia ja värillistä paperia kannattaa ostaa Lidlistä. Niitähän ei ole siellä aina, mutta yleensä keväisin ja sykysisin tulee A3-kokoisia lehtiöitä, joissa erivärisiä kartonkeja ja paperilehtiöitä. Ovat hyviä ja edullisia! Mä ostan aina molempia monta lehtiötä jemmaan :) Noin muuten Tiimarissa taitaa olla halvinta ja Sinooperissa kallista. Tiimarissa on usein jossain alekorissa tai muuten tarjouksessa juttuja, normaalihintaisena eivät nekään ole erityisen edullisia.

Värikynissä, maaleissa ja siveltimissä ei kannata ostaa halvinta, esimerkiksi hyvälaatuisissa vesiväreissä on paljon enemmän pigmenttiä ja ne kestävätkin kauemmin. Ja niillä on huomattavasti mukavampi maalata! Samoin vesiväripaperista ei kannata ostaa halvinta, sellaista joka murenee vähästä hankaamisesta ja menee tuhannen kuprulle kastuessaan.... Mä käytän Derwentin värikyniä (vesivärikynät, inktenset, vahavärit jne.) ja Winsor & Newtonin vesivärejä.

[QUOTE="vieras";25431049]
Värikynissä, maaleissa ja siveltimissä ei kannata ostaa halvinta, esimerkiksi hyvälaatuisissa vesiväreissä on paljon enemmän pigmenttiä ja ne kestävätkin kauemmin. Ja niillä on huomattavasti mukavampi maalata! Samoin vesiväripaperista ei kannata ostaa halvinta, sellaista joka murenee vähästä hankaamisesta ja menee tuhannen kuprulle kastuessaan.... Mä käytän Derwentin värikyniä (vesivärikynät, inktenset, vahavärit jne.) ja Winsor & Newtonin vesivärejä.[/QUOTE]
Tämä kyllä pitää paikkansa, tosin hintahaitaria on paljon. Halvimmat puuvärit tosiaan ovat sellaisia, millä lapsi ei saa kaunista jälkeä helposti (esim turhan kovia). Pikkulapsi tosi pärjää esim 12 värillä, eikä tartte 72 sävyä :) Meillä taitaa olla noi pastellit juuri Derwenttiä, vesivärikynät olen vielä pitänyt itsellä, mutta saanee ne joskus.

Meillä ihan prismasta on saanut yllättävän paksua (grammoja kannattaa seurata) vesiväripaperia kohtuuhintaan, tosin ostan sitä myös muualta tarjouksesta osin omaan käyttöön, osin lapselle. Ihan alestakin bongasin laatupaperia halvalla.

Hei!

suosittelen koluamaan lähimmät rautiat, k-raudat tms. vanhojen tapetti-mallien, hakemattomien sävytettyjen maalien ja rikkonaisten laattojen toivossa ;) Kysymällä irtoaa. yhden tapetti-kirjan varasin itselleni viimeviikolla,saan se kun uusi vastaava tulee liikkeeseen.

Ihan peruscittareissa ja -prismoissa on usein yllättävän halpaa, jos kelpaa semmoset ihan tavalliset askartelutarvikkeet (meillä muksuille ainakin kelpaa). Myös halpahalleista saa noita edullisesti. Tiimari on nykyään aika kallis kauppa. Viimeisin hintavertailu: valmismassa, ruskea (siis mistä voi muovailla esim. koruja) maksoi Citymarketissa puolet Tiimarin hinnasta...

Niin halpuudesta. Liimaputeleissa tai värikynissä on mukava satsata laatuun, mutta hintatietoisesti. Mutta siltikään lapsi ei saa mun promarkereita käyttää vaan joutuu tyytymään lasten tusseihin. Värikynissä siltä löytyy pastellit tavallisten puuvärien lisäksi. Vesivärit, akryylit ovat perustavaraa.

Kartongeissa lapselle ei ole sävyt tärkeitä, joten Tiimarilla mennään eikä Bazzilseja tai color corea, joita itse käytän :)

Minä menin tekemään emämunauksen ja annoin lastenkin käyttää omia akvarellitusseja ja promarkereita. Arvata saattaa, ettei heille enää kelpaa muut :stick: no, ihan rehellinen mielipiteeni kyllä on panostaa näissä värikynissä ja muissa perustarvikkeissa laatuun myös lasten askartelumateriaalien kohdalla. :) Parit kynät olen jemmannut lapsilta piiloon, koska ne menevät liian varomattomassa käytössä rikki, minun kuviopapereita ja kartonkeja saavat käyttää kunhan kysyvät ensin luvan. Itse vähän turhan paljon jemmailen materiaalia ja ne jäävät käyttämättä vuosiksi..

Kierrätysmateriaalit ja kirppareiden romukopat kolutaan myös askartelumatskuja silmälläpitäen. Usein askarteluissa käytetään sujuvasti vanhaa ja uutta..

Minä menin tekemään emämunauksen ja annoin lastenkin käyttää omia akvarellitusseja ja promarkereita. Arvata saattaa, ettei heille enää kelpaa muut :stick: no, ihan rehellinen mielipiteeni kyllä on panostaa näissä värikynissä ja muissa perustarvikkeissa laatuun myös lasten askartelumateriaalien kohdalla. :)

mä oon ollut tiukka, kun olen pelännyt samaa :D

Totuuden nimissä poika on saanut joskus toivoa erikoistarvikkeita (leimoja, stansseja), mutta mä pidän ne itselläni säilytyksessä ja käytän niitä itsekin.

Yhteistyössä