Mistä erottaa onko thaimaasta ostetut converset aidot vai feikit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dippidii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dippidii"

Vieras
Ostin kirpparilta sikahalvalla pojalle rymykengiksi laput kiinni olevat thaimaan converset olettaen tietysti niiden olevan feikit. Nyt olen niitä käännellyt ja ovat kyllä pirun hyvin tehdyt feikit jos siis väärennökset ovat. Mistä erottaa hyvin tehdyt väärennökset ja aidot? Hinta näytti olleen 1100 thaimaan rahaa, paljonko sitten onkaan euroissa.

[QUOTE="dippidii";29898421]Ostin kirpparilta sikahalvalla pojalle rymykengiksi laput kiinni olevat thaimaan converset olettaen tietysti niiden olevan feikit. Nyt olen niitä käännellyt ja ovat kyllä pirun hyvin tehdyt feikit jos siis väärennökset ovat. Mistä erottaa hyvin tehdyt väärennökset ja aidot? Hinta näytti olleen 1100 thaimaan rahaa, paljonko sitten onkaan euroissa.[/QUOTE]

26,61 EUR
Valuuttalaskin | FOREX Bank

Hinnan puolesta voivat ollakin aidot. Mä ostin Bangkokista Tokyo-nimisestä tavaratalosta matalavartiset aikuisten Converset, maksoivat 35e. Suurinpiirtein noilla hinnoilla niitä myydään Jenkeissä ja keskieuroopassakin, Pariisissa katsoin just että korkeavartiset maksoivat 45-50e.

Ikinä en maksaisi Suomen hintoja kankaisista Converseista!

Thaimaassa feikin ja aidon erottaa lähinnä ostopaikasta; torilta ei löydy aitoa eikä välttämättä viellä tavaratalostakaan, eikä aitoustodistus takaa aitoutta -mulla on ihka aito Canelin aitoustodistus, mutta laukku taatusti ei ole aito :D

Mä olen aina luullut ja ajatellut että piraattituotteet ovat huonolaatuisia ja heti ulkonäöllisesti huomattavan erilaisia kuin aidot. Mut juku, en kyllä näillä maalaissilmilläni näe näitä sen kummempina kuin aitojakaan :O Samaa kangasta ja kumia. Lapuissakin löytyy sinistä leimattua numerosarjaa ja muutenkin ihan vakuuttavan näköiset 2e:n kengiksi :D

Osa on, osa ei.
Mulla on erittäin hyvälaatuinen Thaimaassa suoraan valmistajalta ostettu nahkalaukku -johon on lätkäisty leima JimmyChoo ja JimmyChoon mallistossa ei oo mitään vähäkän siltä näyttävääkään. Siellä vaan on tapana lätkästä joku merkki jokaiseen tavaraan, siellä rakastetaan merkkejä. Sit on asia erikseen nä varsinaiset piraattituotteet, joista yritetään joku saada uskomaan että se on aito, mutta pääosin niin ostaja kuin myyjä on hyvin selvillä, ettei nää nyt oo mitään merkkikamaa eikä edes yritä sitä esittää -esim. mun Chaneli on oikeesti aika kömpelö- mutta merkit on kivoja ja aitoustodistuskortit hologrammeineen viellä hienompia, joten ne kuuluu kulttuuriin:D

Mä olen aina luullut ja ajatellut että piraattituotteet ovat huonolaatuisia ja heti ulkonäöllisesti huomattavan erilaisia kuin aidot. Mut juku, en kyllä näillä maalaissilmilläni näe näitä sen kummempina kuin aitojakaan :O Samaa kangasta ja kumia. Lapuissakin löytyy sinistä leimattua numerosarjaa ja muutenkin ihan vakuuttavan näköiset 2e:n kengiksi :D

Tervetuloa maailmaan, kopiot ovat kymmeniä vuosia olleet yhtähyvän näköisiä kuin aidotkin ja usein myös yhtälaadukkaita.

Kuules kerron sulle salaisuuden, kun alkup firmanhihnalta tulee epäkuranttia tavaraa välillä ja ne menee tuhottavaksi, niin eipäs menekään, ne myydään usein nipussa jollekin jobbarille, joka myy ne "feikkeinä", todellisuudessa ne ovat siis kakkoslaatusta aitoa...

Hinnan puolesta voivat ollakin aidot. Mä ostin Bangkokista Tokyo-nimisestä tavaratalosta matalavartiset aikuisten Converset, maksoivat 35e. Suurinpiirtein noilla hinnoilla niitä myydään Jenkeissä ja keskieuroopassakin, Pariisissa katsoin just että korkeavartiset maksoivat 45-50e.

Ikinä en maksaisi Suomen hintoja kankaisista Converseista!

Niin no... itse ostin juuri MBK:sta Tokyo tavaratalosta hyvinkin halvalla Converset. Siellä oli jotain alennettuja kenkäpareja. Mutta ovatko ne aitoja? Tuskin... vaikka ihan hyviä väärennöksiä, tai kakkoslaatua, vaikea sanoa.
Jos katselee ompeleita hyvin hyvin läheltä, voi huomata niissä joitain poikkeamia tai jos kurkistaa kengänpohjan sisään kärkeen voi huomata siellä kengänkoon ylimääräisen leiman. Ei kai aidoissa Converseissa ois....
Toisaalta kengät on painavat ja tuoksuu kumille ja niissä on aitojen Convejen leimat ja tunnisteet.
Oli mitä oli.. seuraavaksi kokeillaan käytössä että mitä kestää ja ihan vahvan oli tuntuiset, toisin kuin jotkut kopiot. Se on pääasia.

Jos on leimalla joku päivämäärä, se kai on joku ns. aitoustakuu, eli että ois tullut ulos tehtaasta sinä päivänä, luulen. Paha kun en osaa thaita, mutta niin olen tulkinnut.
Se ei silti tarkoita et kengät ois aidot luulisin... Oon tosissani miettinyt mistä thaimaassa voisin ostaa aidot Conssit. Vaan se kysymys taitaa olla mahdoton. On huonoja väärennöksiä jotka tunnistaa. Mut kun niissä hyvissäkin kengissä on värejä joita ei löydy conversen virallisilta sivuilta ja kun vertaa kahden ns. "merkkiliikkeen" kenkiä toisiinsa niin ne on aavistuksen erilaiset! Enkä haluu maksaa ylihintaa jos vähänkään epäilyttää.
Tai sitten ne on oikeasti aitoja! Voihan olla eri tehtaita, kuten muillakin merkeillä, on eri tehtaita joissa tehdään samalla kaavalla. En usko et voin tietää... pääasia et mun 15 euron kengät kestää.

Yhteistyössä