Mistä energiaa??*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Tuskailen taas tekemättömien töiden takia, tai ei ne mitään virallisia töitä ole mut kotihommaa jos jonkinlaista ja ei vaan inspais yhtään.
Pakko ois ees vähän kerrallaan saada listaa lyhemmäs, mut miten? Oon vähä semmonen että aloitan sen sata asiaa kyllä hyvinkin helposti, innostun jostain ja sit ku se into laantuu niin hommat jää seisomaan.:ashamed:
Oon tässä inspiraatiota ootellu jo jonkin aikaa taas jatkaa mut taijan saaha ootella aika kauan...:kieh:

Niin siis, mistä te saatte energiaa jos on juttuja jotka vaan pitäis saaha hoidettua vaikkei jaksas...siivousta tms.:whistle:

Mulla oli tälle päivälle suunnitelmissa imurointi, lattioiden pesu, pyykkäystä ja tiskit.

Aloitin aamun lukemalla Aamulehden, join pari kupillista kahvia ja napostelin viinirypäleitä.
Sitten panin pyykit ja tiskit. Koneiden pyörittäessä pesuohjelmiaan, imuroin ja pesin lattiat. Kun koneet pyssäsivät, oli koti puhdas. Pyykit kuivumaan ja puhtaat astiat kaappiin.
Nyt saa loppu päivän vaan olla ja nauttia.

Siitä se inspis lähtee, kun ajattelee lopputulosta =)

Aamulla käytiin uimassa ja päiväunien aikana pyöri pyykkikone. Kohta kun nuorempikin heräilee, niin imurointi ja takaisin rannalle. Kotihommat saa hoidettua kätevästi pitkin päivää kun ajoitus on kohdallaan.

Minulla taas ongelmana .. juuri suursiivouksen tehnyt ja nyt tulee isotöisiä hommia lisää koko ajan.. tekis mieli välillä olla , mut ei :( poika pissasi meidän sängyyn(jenkki) ja nyt kaikki pesuun , lapset tuli leiriltä ja koko vaatevarasto pesuun .. ja huono ilma ja pyykit ei kuivu.. juostaan likaisilla jaloilla tupaan ja saa olla imuri ja lanttian pesu puuhissa taukoamatta.. plääh.. ym.. kait vähän väsyttää, kun tuntuu taas niin ylivoimaiselta..

Minulla taas ongelmana .. juuri suursiivouksen tehnyt ja nyt tulee isotöisiä hommia lisää koko ajan.. tekis mieli välillä olla , mut ei :( poika pissasi meidän sängyyn(jenkki) ja nyt kaikki pesuun , lapset tuli leiriltä ja koko vaatevarasto pesuun .. ja huono ilma ja pyykit ei kuivu.. juostaan likaisilla jaloilla tupaan ja saa olla imuri ja lanttian pesu puuhissa taukoamatta.. plääh.. ym.. kait vähän väsyttää, kun tuntuu taas niin ylivoimaiselta..

Pesuvati ja pari pyyhettä oven eteen! Eihän sisälle tulla likajaloilla.

Ihmiset kokevat tutkimusten mukaan yleensä saavansa energiaa liikunnasta, luonnosta, eri taidemuodoista ja harrastuksista, uskosta, suvusta, perheestä, parisuhteesta ja ystävistä.

Tuollaiseen sinun ongelmaan saattaisi auttaa rutiini. Kun joka päivää tekee jotain vähän rutiininomaisesti niin kaikki ei kaadu niskaan kun se ns. siivouspäivä koittaa. Ja joskus rutiinista voi lipsua, mutta se tietää sitten sitä, että edellisenä tai seuraavana päivänä on sitten tuplasti rutiinihommaa. Se voi kuullostaa tylsältä, mutta minulle ainakin se on ainoa tapa selvitä arkikaaoksesta.

Itse aloitan heti aamusta. Sovin itseni kanssa jonkin palkkion, jonka saan kun homma on valmis. Se voi olla esmes että saan katsoa jotain dvd:tä pari tuntia omassa rauhassa putkeen tai muuta vastaavaa. Homma hoituu nopeasti kun on jotain mitä odottaa sen jälkeen ja tulee hyvä mieli loppuunsaatetusta työstä. Tällaisia autistin keinoja arjessa.

Kiitos kaikille vastauksista!

Ylläri, tein taas kaikkea muuta ku mitä piti..keitin kahvit ja surffailin netissä.
Pitäsköhän tehdä ihan oikea lista kaikesta ja alkaa sit miettimään mistä alkaa ja tehdä se sit loppuun asti..jos ei tulis sit poukkoiltua tehtävästä toiseen, niinkuin yleensä.

Mä teen joskus muistivihkoon listoja, mitä pitää hankkia (isompia juttuja, kuten uus patja, vedenkeitin tms), mitä pitää korjata ja mitä pitää tehdä. Tehtävälistalle sit kirjaan, että ikkunoiden pesu, eteisen kaappien siivous, saunan pesu jne. Vedän sitä myötä yli, kun tehtävät on tehty. Sitten yks kaks huomaa, että hei, kaikki on (melkein ainakin) tehty! Mutta ei pidä ottaa paineita, ei ne päivässä kahdessa tule tehdyiksi, eikä hankinnat hankituiksi ;)

Joskus teen ihan listan, että pyykit, tiskit, imuroi, pese lattiat jne, niin pääsee alkuun ja tekee sit yhden asian kerralla ja loppuun.

Uusimmat

Yhteistyössä