Mistä edullinen välikausihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sintti.

Vieras
Olin jo sopeutunut siihen, että lasten toppahaalarit ovat törkeän kalliita, mutta olin kuvitellut välikausihaalarit halvemmiksi. Samoissa hinnoissa näkyvät kuitenkin olevan.

Poika täyttää ensi viikolla vuoden, konttaa, kävelee tuen kanssa, tykkää touhuta ulkona, kävelyharjoituksetkin varmaan kevään aikana alkavat. Ja käytännössä joudun ainakin pakosta laittamaan pojan maahan ainakin siksi aikaa, että saan vaunut kasattua, kun ollaan ulos lähdössä. No, eilen sai siinä kahdessa minuutissa toppahaalarin siihen kuntoon, että aloin kaivata kurasuojausta. Ja sitten se luvattu +6 astetta löi viimeisen niitin: välikausihaalari ja pian. Ja vettäpitävä sellainen.

Ensi talveksi hommattiin alesta Reimatec-toppahaalari, mutta välikausihaalarista en kyllä sitä melkein satasta maksaisi, kun ei välttämättä syksyllä mahdu enää. Mitä merkkiä suosittelette? Olin ajatellut, että halpis käy, mutta ne Lassietkin maksaa melkein kuusikymppiä, ja niistä en ole kovin hyvää kuullut. Ihan hyvästä haalarista voisinkin sen verran maksaa. Huutonetin käytetyt on mun mielestä aika kovissa hinnoissa, kirppareita en ehtisi kiertää. Jonathaneista haaveilen, mutta niitä ei täältä Jyväskylästä saa. Netistä bongasin Rasavilin Hippo-vauvahaalarin 69e "vedenpitävä mutta silti hengittävä". Tietääkö joku, pitääkö oikeasti vettä?

Eli vinkkejä peliin: jos ei halua maksaa... sanotaan nyt yli seitsemääkymppiä, niin mitä kannattaa ostaa?

Remu on halvempi kuin Reimatec, mutta en oo varma saako silti alle 70e, hyvää laatua joka tapauksessa. Vinkkejä kaivataan myös täällä, Turustakaan ei saa Jonathanin vaatteita tietääkseni. Mitä muita hyviä kohtuuhintaisia? Ja koskahan on välikausihaalareitten ale? Jos syyshaalari mahtuis vielä sinne asti...

Siis oikeestikko kaikki haalarit on noin kalliita??? Meillä nyt 8 kk:n ikäinen tyttö ja joku haalari pitäisi varmaan kevääksi hankkia. Aattelin että ostan vaan jonkun minkä ei tarvi niin pitkään kestää kun jos maassa konttailee ym niin en haluaisi mitään kallista heti hajottaa ja liata huonoon kuntoon. Mutta eikö mitään haalareita oikeesti saa halvemmalla? siis parilla kolmella kympillä?

Anteeksi että meni asian vierestä, kun en siis osaa neuvoa ;) Mutta kauhistuin vaan noita hintoja...

Itse ostin Mammuttimarkkinoilta sellaisen Lassie-haalarin ja siihen meinaan kurahousut pukea päälle. Ne ei maksanut kuin 25 € ja kurahousut on saatu serkuilta jo aiemmin. Toivottavasti yhdistelmä toimii. Tarvittaessa meinasin pukea sinne haalarin alle jotain linjalta villahaalari-collegepuku sisävaatteiden päälle.
Alkoi olemaan noista tarjoushaalareista pienet koot jo aika vähissä, mutta ehkä niitä vielä olisi teilläpäin? CM mainosti noita Remu-haalareita alessa tämän päivän lehdessä ainakin täällä meillä. Pikkuisten koko oli 50 € ja siitä sitten hinnat nousi, muitten kokojen hinnat ei jääneet mieleen.
Siellä CM:ssa oli kyllä esim. ne Lotta&Lassi haalarit jotain kolmenkympin luokkaa, mutta en niiden kosteuden pitävyydestä kyllä tiedä sanoa mitään. Varmaan noissa "halpiskaupoissa" (hm, lindex, kappahl) on myös jotain?

Toki halvemmallakin haalareita saa, mutta nuo kalliimmat ovat vedenpitäviä eikä niiden kanssa tarvitse erikseen kuravaatteita. Tämä ei nyt enää auta tämän kevään ongelmaa, mutta kannattaa jatkossa ostaa välikausihaalari kesän alesta niin saa halvemmalla. Itse ostin nyt 1½ vuotiaalle viime kesänä syksyksi uuden Reimatecin haalarin, joka menee hyvin vielä tämänkin kevään. Haalari pysyi kyllä ihan hyvässä kunnossa ja ehjänä vaikka alkuun lapsi ei kävellyt vaan konttaili ulkona. Syksyllä välikausihaalareita on vaikea löytää, koska myydään tosiaan usein kesällä alessa loput.

Kiitos vinkeistä, lisää kaivataan. Kurahousulinjalle en viitsisi lähteä, pukeminen muutenkin hankalaa. Plus sitten että kun ilmat lämpenee lisää, niin haalari plus kurahousut lienee turhan kuuma yhdistelmä, siis jos vertailukohtana pelkkä vedenpitävä haalari.

halvimmalla haalarin saat kirpparilta !

mä oon tykänny tutulta "perintönä" saadusta reiman haalarista ihan hirveästi ! mutta uutena en raaski sellaista ostaa. meillä käytetään siis halvempaa haalaria + kurahousuja.
sitä paitsi, kurahousuissakin on puolensa!! mun kaverin lapsella on reiman vedenpitävä välikausi-haalari ollut. silti käyttivät päiväkodissa päällä kurahousuja, ystäväni pyynnöstä. siksi, että tarhasta kotiin lasta hakiessa oli helppo tarhalla ottaa märät ja kuraiset kurahousut pois, huuhtaista ne ja jättää tarhalle kuivumaan. ja siinä oli kuiva ja puhdas lapsi autoon nostettavissa. aiemmin oli nimittäin ollut se ongelma pelkällä haalarilla, että vaikka haalari kurat ja veden ulkopuolella pitikin - ne eivät olleet kivoja auton takapenkissä...

Tuo Remun haalari on tosiaan vielä tämän ja huomisen Cm:ssä tarjouksessa -22% plussakortilla joten ihan pienten haalari on 50 € ja taaperoiden haalari 63 €. Kävin itse ostamassa sen eilen ja olen tyytyväinen, tosi nätti harmaa-liila. Reimalla keväthaalareissa aika tylsät kuosit mitä olen vielä nähnyt, enkä tosiaan viitsi minäkään ihan sitä 135 € niistä maksaa. Remu on myös suomalainen merkki ja ihan hyväksi kehuttu eli ei mikään halpishaalari.

Me ostettiin taaperolle Lassien kevät-/syyspuku ja lakki, joiden pitäs olla vedenpitäviä. Puku on siis housut ja takki -mallinen, ei haalari. Masoivat 70 € yhteensä. Lakki maksoi siis kympn ja puku kuusikymppiä Aika hintavia tuntuvat olevan kyllä... Tuo oli kuitenki halvimmasta päästä ilman mitään tarjousta.

No, samalla kertaa ostettiin myös Lassien talvipuku, joka maksoi sit 20 €, eli siinä kohtaa kyllä tuli säästöä sitten! Ihan tyytväinen olen ollut kuitenki tuohon Lassieen, vaikkei mikään huippumerkki olekaan.

Nyt tosiaan löysin Sittarin mainoksesta tuon Remun ouvun, en tiedä miksi en aamulla lehteä lukiessa huomannut. Mies sai komennon hakea kotimatkalla puvun ja soitti äsken kaupasta. Olisi ollut 74-kokoakin, mutta oli ottanut kasikymppisen, kun se 74 oli kuulemma pienempi kuin esim. Lassien vastaava. Poika on aika pienikokoinen, talvihaalari tällä hetkellä 74 ja ihan reilu, mutta ei kyllä välttämättä koko kevättä menisi 74, jos ei ole kovin iso tuo välikausihaalari. No, jos on väljä nyt, niin sitten ehkä menee syksylläkin.

Olipas sekavasti selitetty, mutta anyway, kiitos hyvästä vinkistä (ja muistakin), ja nyt vaan odotellaan miestä kotiin, että minkänäköinen haalari sieltä tulee :)

Pk-seudulla saa Jesper juniorista edullisia hyvä Jonathan-välikausihhalareita. Ostin just ja maksoi 46 € (babymalli jossa koot 92 cm asti) Kangas on teflonkäsiteltyä, vettähylkivää ja hengittävää materiaalia. Muuta eroa ei Reimatec'iin, kuin että kaikkia saumoja ei ole taipattu, vain keskisaumat. Suosittelen!!! Vieläpä tosi nätti haalari!

Itse ostin reimatecin haalarin. maksoi 99 euroa. Itselläni painoi haalarin valinnassa se, että sen saa kuivata kuivausrummussa. Muuten en olisikaan haalarista noin paljoa maksanut.kuravaatteiden kanssa en jaksa alkaa leikkimään. Poika on niin kuumaverinen, että raukalle tulee ihan hiki jo pukiessa muutenkin..
täksi talveksi ostin lassien talvihaalarin 25 eurolla, joten tasoittuuhan nuo hinnat sillä. Lassien haalari oli todella hyvä kävelemään opettelevalle taaperolle, koska ulkona ei oltu vielä tuntikaupalla. Ensi talveksi ostankin sitten jonkun paremman merkkisen, koska käyttö tulee olemaan kuluttavampaa ensi talvena.

Pojalla oli viime vuonna Jonathanin välikausihaalari jonka totesin hyväksi,siispä ostettiin täksikin vuodeksi.piti veden täydellisesti vaikka poika pomppi vesilätäköissä.Koko on nyt 86 cm ja hinta 62 e.Värikin ihana vihreä/ruskea.

Kysymys; jos ostaa välikausihaalarin, joka on vedenpitävä yms. eli kurahousuja ei tarvita, niin pitääkö silti hankkia toinen haalaripuku? Siis jos puku on likaantunut päivän mittaan ulkoillessa ja illalla olisi vaikka kylään lähtö... mitä silloin puette lapselle päälle?

Mulla on suunnitelmissa ostaa vedenpitävä välikausihaalari ja sitten toinen puku, ehkä 2-osainen joku halvempi joka ei ole vedenpitävä ja sitä vois sitten käyttää vaikka kylä- ja kauppareissuilla. Toi 2-osainen vois olla siitäkin kätevämpi että vois käyttää sitten vaikka pelkkää takkia esim. kesäiltana jos viileetä.

Mä oon pitänyt hyvänä systeeminä että on 2 haalaria, joista toinen vedenpitävä, ja sit toinen halvempi jota voi pitää kuivalla kelillä tai kuriksien kanssa. Niin ei tarvi pelätä likaantumista tai miettiä koska uskaltaa laittaa pesuun että ehtii kuivua ennen seuraavaa ulos lähtöä. Noista vedenpitävistä voi toki ulkopuolelta kuran huuhtoa ihan suihkulla ja kuivuvat nopeasti. Mutta jos puku on ulkopuolelta vaikka koirankakassa, tai lapsi on vaikka pissannut haalarin märäksi sisältä, se ei pelkällä huuhtelulla oikein hoidu. Tietty jos ette ulkoile kovin paljon, tai enimmäkseen rattailette kaupungilla, tai kuljette usein autolla, riittää ehkä yksikin haalari. Yhdellä tutullani on lapsella vaan yks (vedenpitävä) haalari eivätkä oo kai toista tarvinneet, kun heillä olisi varmaan varaa hankkia jos tuntuis että tarvii.

Ostin just tänään Joonathan -merkkisen haalarin. Myyjän mukaan ainoa ero ReimaTec haalariin on, että kaikkia saumoja ei ole teipattu. Peppu sauma tosin on teipattu. Haalarin pitäisi olla hengittävä ja vedenpitävä. Ostin avokaupalla, onko kenelläkään kokemusta ko. haalarista????!! Mulla oli jo kassalla kädessä Reiman vastaava malli, joka maksoi 109e!!!!, kun tämä Jonathan oli 61e. Jonathan oli minusta myös kivemman värinen...

Meillä oli tytöllä Jonathanin toppahaalari, ostin huutonetistä käytetyn mutta lähes uudenveroisen. On ollut oikein hyvä, ajattelin ostaa välikausihaalariksikin juuri tuon Jonathanin tai sitten Remun joka on myös halvempi kuin reimatec mutta silti myös vedenpitävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku myy78:
Ostin just tänään Joonathan -merkkisen haalarin. Myyjän mukaan ainoa ero ReimaTec haalariin on, että kaikkia saumoja ei ole teipattu. Peppu sauma tosin on teipattu. Haalarin pitäisi olla hengittävä ja vedenpitävä. Ostin avokaupalla, onko kenelläkään kokemusta ko. haalarista????!! Mulla oli jo kassalla kädessä Reiman vastaava malli, joka maksoi 109e!!!!, kun tämä Jonathan oli 61e. Jonathan oli minusta myös kivemman värinen...

Meillä on siis se babymalli, joka maksoi 46 €. Värinä vaaleansininen/ruskea. Leveämpi malli kuin tuo "isompien" viher-ruskea.. Tosi hyvä on ollut, tässä viikko käytetetty ja hyvin on vedenpitävyys toiminut näillä vesikeleillä :) Liat saa samoin pyyhittyä kostealla rätillä pinnasta helposti. Ollaan tykätty siis kovasti!

tiinaliisa;
En tiedä miten se jälleenmyyjä-verkosto toimii, kannattaa soittaa suoraan oman paikkakunnan myyjälle ja kysyä :)

Mä ostan mieluummin ohkasemman puvun kuin näitä vedenpitäviä - kesällä ne on liian kuumia. Kevään ja syksyn märät kaudet selviää hyvin kuravaatteiden kanssa (päiväkodissa ne pukee kurikset vedenpitävien vaatteidenkin päälle).

Yhteistyössä