Mistä e-epaa edullisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diagnoosina masennus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diagnoosina masennus

Vieras
Haluaisin aloittaa e-epan masennukseni hoitoon, mutta mistä sitä saisi edullisimmin?
Käyttääkö kukaan täällä kirjoitteleva sitä syystä tai toisesta?
Ajattelin aloittaa sen myös 1,5v pojalle.

http://www.iherb.com/mypage/luontaistuote
esim. eskimo niminen valmiste. Syötä hakuruutuun sana eskimo niin saat tuloksia. Ohjeet pitäisi löytyä linkin kautta. Edullisesti ja varmasti luotettavasti. Voin suositella. Jos ensitilaaja saat jopa 10dol alennuksen :)

masennukseen suosittelen monivitaamiiniksi solgar female multiple, e-epaa kalaöljyksi (esim. tuo eskimo), ja tryptofaania. Tryptofaania et saa tilata suomeen (tai ei kannata), mutta löydät sitö luostaistuote kaupoista ja ehkä isoista marketeista kuten citymarket tai prisma merkkejä tryptomax. Ota ohjeen mukainen maksimi annos ainakin iltaisin muistaakseni 500mg). Jos et käytä hyvää monivitamiinia joka sisältää magnesiumia kuten tuo female multiple, niin ota magnesiumia 350mg iltaisin.

Kalaöljyn lisäksi on hyvä täydentää kasviöljyllä. Kylmäpuristettua pellavansiemen öljyä, mielellään luomua. Säilytä sitä jääkaapissa. Parasta ostaa ruskeasta pullosta ja vielä parempi jos ruskea lasipuollo. Jos ahdistaa voit ottaa l-theaniinia tai vogelin kauranversouutetta tippoina. Ja tärkein masentuneelle D-vitamiini 50-100mikrogrammaa..d3 muodossa olevaa ja aina öljyn tai rasvan kera että imeytyy! samalla ei saa ottaa kuituja tai kuitupitoista ruokaa..menee muuten kuidun mukana pyttyyn.

Kertaus: b-vitamiineja (kaikkea niitä noin 50mikrogramman verran..50 hyvä muisti sääntö..sitä pienemmän määrät eivät riitä..apteekin vitamiinit ihan yhtä tyhjän kanssa). c-vitamiinia. d-vitamiiinia. magnesiumia. ehkä kalsiumiia. pellavansiemenöljyä. e-epaa. l-tryptofaania.

niin ja vielä vaahtoan tämän viestin verran. proteiinit. katso että tulee syötyä painokilojesti verran proteiinia päivässä.eli 1g painokiloa kohden. Jos painat 60, tarvitset 60g proteiinia. Itselläni vaikeksia saada sitä täyteen ja siksi otan proteeinijauhoa maitoon sekoitettuna. Löysin tänä vuonna vasta laadukkaan proteiinin solgar whet to go whey protein powder. "Solgarin Whey To Go -heraproteiini on valmistettu alhaisessa lämpötilassa, jotta kaikki immunologisesti tärkeät ainesosat säilyvät valmisteessa. Lehmät, joiden maidosta hera on tehty eivät ole saaneet keinotekoisia kasvuhormoneja." Suomessa saat pulittaa purkista 100euroa. Iherb.com verkkokaupasta saat sen paljon edullisemmin. Jotta saat postikulut 4 dollarilla, katso että lähetyksen paino ei yli 1,8kg. Se on helppo katsoa ostoskorista sivulta. Se näyttää tuotteiden yhteispainon.

niin piti sanoa että itse käyttänyt kaikkia mainitsemiani juttuja lopetettuani masennuslääkityksen (ahdistuneisuuteen ja lievään masennukseen). Pääsin lääkkeistä hyvin eroon ja käytän tyytyväisenä kertoamiani luontaistuotteita. Toki tarvitaan muutakin tukea..keskusteluapua..mahd. terapiaa (suosittelen lämpimästi), ulkoilua (vaikka ei kuinka kiinnostaisi), suklaata :D , lue hyviä kirjoja ja elämänoppaita ja hoitokirjoja esim. uusin "irti masennuksesta". Omalle tytölleni (8v) annan d-vitamiinia, c-vitamiinia, maitohappobakteereita, e-epaa (eskimo tai mor epa). Öljyä ja maitohappobakteereita olen antanut hänelle 3-vuotiaasta asti. Välillä aina taukoja. Itselläni unettomuuden on auttanut tryptofaani ja melatoniini.

noista proteineista sen verran..et parasta on syödä hyvä laatuista proteiinia nopean hiilarit (makea paras) kanssa.. näin syntyy luonnostaan tryptofaania ja kun sen syö makean kera (esim. hedelmä tai sokerillinen mehu), se auttaa läpäisemään aivoverinesteen. Tryptofaani on luonnollinen aine josta muodostuu aivoissa serotoniinia :) eli "luonnon omaa masennuslääkettä"

Tarkoitin verkkoapteekkeja tietenkin! :D Ja tosiaan tuo Sinunapteekki on se mistä itsekin olen tilannut kun vertailin eri nettiapteekkeja ja valikoimaa.
Suosin Tri Tolosen tuotteita.

esim. tuosta voisit selailla olisiko siellä sopivaa e-epaa

Itselläni nyt Cardiomegaa, karnosiinia, vahvaa magnesium (Magnesium Plus), ubikinonia. Käytän päivittäin myös masennuslääkettä jonka toiminnasta en osaa oikeastaan sanoa juuta enkä jaata. Ainoastaan jos jää jokunen päivä ottamatta niin tulee aivan hirveä olo ettei tee mielikään lopettaa :( Kärsin ennen ravintolisiä jatkuvista päänsärkykohtauksista. Nyt niitä ei ole ollut ja oloni on pirteämpi.

Hei, kiitos tuhannesti vastauksistanne ja kokemuksistanne!
Taidan uskaltaa itsekin kokeilla lääkityksen vaihtamista luontaistuotteisiin mammeliinin kokemusten perusteella.:)

mammeliini, oletko laskenut paljonko kuukaudessa maksavat nuo luontaistuotteet joita käytät?
Minulla ollut oireina myös masennus, ahdistus, uniongelmat.

mammeliini, katsoin tuota eskimo-valmistetta, mutta siinä taisi olla e-epan sijaan DHA:ta.?
Oon ymmärtänyt että nimenomaan e-epa läpäisisi aivoverinesteen ja imeytyisi paremmin. Saa korjata jos oon väärässä.:)

anteeksi, mitä mä sekoitan kun vanha radio.
siis tarkoitin että tuossa eskimossa on e-epan sijaan epaa ja sen lisäksi DHA:ta ja että nimenomaan pitäisi olla e-epaa että läpäisisi aivoverinesteen

Yhteistyössä