Mistä auto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sleeping
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sleeping

Vieras
Olemme pähkäilleet, tai minä ehkä yksinomaan, että mistä meidän kannattaa hankkia auto. Käytettynä, uutena, leasing... Meillä ei ole paljoa rahaa, että jos ostaa uuden, pitäis ottaa lainaa pankista. Uusi ois sinänsä parempi, koska uskon, ettei sitä tarvitsisi huoltaa heti kättelyssä ja päästötkin ois varmasti pienemmät, jos valitsee oikean auton. Onko jollain kokemusta tuosta leasing autosta? Mitä se käytännössä edes tarkoittaa? Vai pitäiskö vaan ostaa käytetty, koska me ei ajettais autolla paljoa... hirveän vaikeaa........ Kertokaa autokauppakokemuksianne!

Minulla ei ole omaa kokemusta leasing-autosta, mutta uskoisin että voisi olla hyvä vaihtoehto.
Tietäsi tarkalleen autosta tulevat kulut bensan lisäksi jne.
Huonopuoli on sitten se ettei sitä autoa tule omistamaan missään vaiheessa.

Mulla on käytettynä ostettu auto, miehellä työsuhdeauto.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Minulla ei ole omaa kokemusta leasing-autosta, mutta uskoisin että voisi olla hyvä vaihtoehto.
Tietäsi tarkalleen autosta tulevat kulut bensan lisäksi jne.
Huonopuoli on sitten se ettei sitä autoa tule omistamaan missään vaiheessa.

Mulla on käytettynä ostettu auto, miehellä työsuhdeauto.

Niin, sitä leasing autoa kun ei saa ikinä omaksi... mutta eipä käytetystä autostakaan saa enää siinä vaiheessa paljon rahaa, jos myy... mutta saa kuitenkin vähän........ vaikea valinta...

mietittii leasing-juttu ihan tosissaan. Mut ei ollu sopivaa tarola meiän tarpeisii tai ainakaa sillä hinnala mitä nyt ois vara laittoo. Eli maksetaa sit lyhennyksiä vanhemmasta mut muute sopivasta pelistä, vaik tiietää ettei ikinä makseta 'loppuu asti' vaa vaihetaa jossain kohti uuempaa

Me päädyttiin ostamaan 2 vuotta vanha auto. Luulisi suht uuden olevan turvallinen. Ja arvon alenemisesta voi saada vinkkiä kun katselee vastaavien vanhempien autojen hintoja.

Leasingista mulla ei ole hajuakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me päädyttiin ostamaan 2 vuotta vanha auto. Luulisi suht uuden olevan turvallinen. Ja arvon alenemisesta voi saada vinkkiä kun katselee vastaavien vanhempien autojen hintoja.

Leasingista mulla ei ole hajuakaan.

olen katellut paljon noita muutaman vuoden vanhoja autoja. Nekin on kuitenkin niin kalliita, että pitäis ottaa laina kuitenkin.

Aivan uutta ei kannata ostaa, se 2 vuotta vanha hyvä. Hinta tippuu alussa eniten. Eri merkeillä myös huollot ovat erihintaisia.
Mun mies kävi saksasta käytetyn itse ja tosi hyvä on ollut, ajettu 3 vuodessa 130 tuhatta kilometriä. Osti merkkiliikkeestä, ollut yhdellä omistajalla joten ei kilometrejäkään ollut rukattu.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Vakuutukset riippuu niiden laajuudesta, autosta ja paikkakunnasta. Meillä laaja kasko joten se + liikennevakuutus tekee melkeen 1000 per vuosi. Boonuksilla saa alennusta.
Niin ja onko pääomistaja mies vai nainen.

Ei meillä vakuutuksiin ole vaikuttanut tuo kumpi auton pääomistaja.

Alkuperäinen kirjoittaja sleeping:
Voisitteko vielä kertoa, että mitä tuo autovakuutus maksaa, siis se pakollinen, vai riippuuko se autosta?

Liikennevakuutus on pakollinen muut vapaaehtoisia.
Summa riippuu merkistä ja siitä minkä ikäinen.
Kaskot sitten eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Voisitteko vielä kertoa, että mitä tuo autovakuutus maksaa, siis se pakollinen, vai riippuuko se autosta?

Kaskot sitten eri asia.

Niin, tuon liikennevakuutuksen määrän halusinkin tietää. Uuden auton liikennevakuutus on vamaan pienempi? Pakko kai se on jonkunlainen muukin vakuutus siihen päälle ottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Kaskot sitten eri asia.

Niin, tuon liikennevakuutuksen määrän halusinkin tietää. Uuden auton liikennevakuutus on vamaan pienempi? Pakko kai se on jonkunlainen muukin vakuutus siihen päälle ottaa...

kyllä mä uudempaan autoon ottasin myös kaskon...

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
meillä täyskasko on n 1200?/vuosi.... ei saanu vaihdettua säästökaskoon, mutta onneks on täydet bonukset niin ei maksu oo kovin paljoo :D vissiin :laugh:

Mitkä bonukset?

no ne bonukset :laugh: mitä kertyy onko se sen mukaan miten pitkään auto ollu? en oikeen tiiä kun ukon juttuja nuo on :laugh:

meillä täyskasko on n 1200?/vuosi.... ei saanu vaihdettua säästökaskoon, mutta onneks on täydet bonukset niin ei maksu oo kovin paljoo :D vissiin :laugh:

Mitkä bonukset?

no ne bonukset :laugh: mitä kertyy onko se sen mukaan miten pitkään auto ollu? en oikeen tiiä kun ukon juttuja nuo on :laugh:

Niin, mäkin tässä yritän autoa hommata minun miehelleni vaikka mulla itselläni ei ole edes autokorttia enkä ymmärrä autoista yhtään mitään. Miehellä kun ei ole aikaa ikinä miettiä noita asioita niin minä mietin hänen puolestaan :ashamed:

Mitkä bonukset?

Niin, mäkin tässä yritän autoa hommata minun miehelleni vaikka mulla itselläni ei ole edes autokorttia enkä ymmärrä autoista yhtään mitään. Miehellä kun ei ole aikaa ikinä miettiä noita asioita niin minä mietin hänen puolestaan :ashamed:

joka vuodesta bonus kasvaa 5%. ja jos mällää niin bonukset laskee. yleensä autojen vakuutukset on jotain 400-600 pintaan, riippuen vakuutusyhtiöstä. meillä pohjolassa vakuutukset niin n.400?/kk ilman bonuksia.

Yhteistyössä