mistä apua??seinät kaatuu niskaan yh äipällä kun joulukin tulee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha tilanne :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha tilanne :(

Vieras
tämä on ihan kamalaa aikaa kun talvi ja joulut tulee!!

pitää hommata uudet talvikamppeet,sadekamppeetkin tarhassa jäänyt pieneksi,laskuja vino pino :(

olen siis ollut yh jo 4vuotta ja nyt teen pätkätöitä joita ei todellakaan ole ollut tarjolla nyt muuta kun muutamana hassuna päivänä,eli koko ajan joutuu olemaan toimeentulotuen asiakas..

mistä oikeasti voi saada apua selvityä tästä kaikesta!!eikö punasella ristillä tms ole joku joulukeräys mistä voi saada jotain ruoka apua??
kiltit kertokaa mulle mistä mä taas revin kaiken tarpeellisen!!

en todellakaan osta vaatteita uutena,kun pakolliset jos ei kirpputorilta löydy.vauvalle löysi enemmän mutta 4-vuotiaalle tekee jo tiukempaa vaikka kirpputoreja ahkerasti kierretäänkin.tosiaan kun 4v on ollut yksin on valitettavasti tullut useampia takaiskuja jonka vuoksi talous menee retuperälle esim onhän tässä kerenyt pesukone,televiso,imuri,tietokone.puhelin ymym lahoamaan ja sitten pitänyt uutta ostaa :( ja kun oli ennestäänkin noita velkoja kun tosiaan en arvannut yksin jääväni jo raskaus ajan lopulla kun yhdessä oli oltu 10v..mutta näin se vaan joskus menee :( kyllä se olisi lapselle kiva joulu saada järjestettyä :(

minkälaisia keräyksiä??ikinä en ole joutunut tuollaisiin turvautumaan ja onhan se ylpeydelle kova paikka,mutta nyt rupee hätä olemaan kova,kaikki talvivaatteetkin vielä hankkimatta lapselle ja rahaa ei ole..ja tosian tuo hemmetin joulukin tulee nopeampaakaan kun haluisin :(
kaipaisin nimen omaan tarkkaa tietoa mistä hakea tuota apua?niin ja helsingissä asutaan!

Itse olen saanut tietokoneen ilmaiseksi, mutta jos tuo hajoaisi niin sitten olisin ilman konetta. :( Oma kone kuitenkin tarpeellinen opiskelujen takia, että vaikeuksissa olisin jos kone hajoaisi.

Jos vain sulla on mitään myytäviä kultakoruja, vanhoja ketjuja, parittomia korviksia tms. niin kullasta saa kivasti ekstraa. Hopeaakin menee, jos on vanhoja perintöaterimia tai muuta painavampaa, siitä ei niin hyvin makseta.

minullakin työntakia kone pakollinen.ne vähäiset työt mitä on tarjolla ilmoitetaan netissä,joten ilman konetta ei saisi niitäkään ja siitähän ei työvoimatoimisto tykkäisi..

Nyt en ihan ymmärrä. Olet ollut 4v yksin, mutta sinulla on vauva jonka kanssa jäit odotusaikana yksin. Nyt menin laskuissa sekaisin? Yksinkin tietysti saa vauvan aikaiseksi, mutta mutta....

asiaan. sossu auttaa!

Jos vain sulla on mitään myytäviä kultakoruja, vanhoja ketjuja, parittomia korviksia tms. niin kullasta saa kivasti ekstraa. Hopeaakin menee, jos on vanhoja perintöaterimia tai muuta painavampaa, siitä ei niin hyvin makseta.

No itse en ainakaan lähtisi myymään lahjoja tai perintöjä. Varsinkaan jos kyse tilapäisestä rahapulasta. Itsellä opiskelua pari vuotta jäljellä, että sen aikaa pitää vielä kituuttaa. Kyllä harmittaisi jos pitäisi tunnearvoltaan suuria asioita myydä pois.

ei ole mitään arvoesineitä,ne olisikin myyty ajat sitten.
kirpputorilla kävin vaatteita myymässä mutta ei sekään nyt ollut kovin tuottoisaa kun suurin osa vaatteista jo kirpparilta hankittuja ja niitä kun olin myymässä niin eipä siitä itselle montaa euroa jäänyt kun oli itsepalvelu kirpputori pöytä jonka vuokra oli melkein 40e vko ja siellä oltiin niin 20e jäi omaan taskuun,sieltä oli tarkoitus saada hieman talvikamoihin rahaa..ei vaan nyt onnistunut :(

Voi että! Mistä voisi löytää tämmöisiä yh-ihmisiä ihan oikessa elämässä? Mä voisin mielelläni avustaa just esim. ruokapaketin tai vaatepaketin muodossa, jos tuntisin jonkun vastaavanlaisen tapauksen.

Missä suhun vois tutustua? :-D

**tarkoitin että vauvalle sai helpommin ostettua kirpputorilta vaatteita mutta nyt kun on jo niin iso lapsi niin ei löydykään vaatetta niin paljon kirppareilta,anteeksi sekava kirjoitukseni.stressi kovasti pinnassa.
ja olen sossun asiakas joutunut olemaan koko ajan.nyt kun palasin töihin vuosi sitten niin pätkätöiden takia joudun silti elämään ns samalla summalla kun työttömät tttuen asikkaat vaikka töissä käynkin aina kun töitä on niin ei tämä talous ole helpottanyt yhtään koko aikana..rupee vaan voimat ja rahat loppumaan..
ja olen siis totaali yh ja vanhemmat yrittävät toki joskus auttaa mutta he ovat jo eläkkeellä eikä heilläkään varaa ole

Facebookin paikalliskirppiksiltä tekee usein löytöjä. Saako kysyä missä päin Suomea asut -jos sattuis olemaan sama tai lähipaikkakunta voisin kenties olla avuksi,kierrän ahkerasti kirppiksillä ja samalla sitä etsis omiensa lisäksi toisellekin vaatetta. Rahaa miulla ei sen ihmeemmin ole laittaa mutta aikaa löytyy jonkinverran.

Televisio ei ole pakollinen, kännyköitä ja imureita saa parilla kympillä. Käytettynä saa pesukoneita myös jopa ilmaiseksi, tietokoneitakin muutamalla kympillä. Ei tällaisten pitäisi taloutta kaataa, edes toimeentulotuella eläessä.

Yhden aikuisen ja yhden lapsen normi (se mikä jää asumiskulujen ja terveysmenojen jälkeen) on noin 700e. Jos/kun teet itse ruoat, jää tästä kaikkeen muuhun noin 500e. Se kyllä riittää jos rahoja käyttää järkevästi - toki jos taustalla on paljon vanhoja lainoja ne vievät tuloja, mutta toimeentulotukea ei olekaan tarkoitettu kulutusluottojen maksuun.

Jos työtilanne on ollut viimeisen 4 vuotta noin huono, kannattaisiko miettiä alan tai asuinpaikan vaihtoa?

Minäkin olisin valmis auttamaan ja antamaan noita lasten vaatteitakin ihan ilmaiseksi apua tarvitsevalle, mutta ei löydy lähipiiristä ketään. Tuntuu, että kaikilla on hirveästi kaikkea ja hyväkuntoisia vauvan vaatteitakin nyrpistellään :( siksi en ole pois antanutkaan. Varmasti olisi tarvitsevia, mutta itse en vaan törmää ja järjestöjen kautta en halua antaa, koska tiedän niin paljon välistä vetäjiä. Haluan, että apu menee suoraa tarvitsijalle!!!

Kannattaa puhua Sossussa ja neuvolassa niistä keräyksistä, niiden kautta rahat ovat kai tulleet. Kirkon diakoniavun kautta voi myös jotain apua jouluksi saada ja muutenkin kannattaa käydä myös siellä juttelemassa.

Minä en ole noista mistään koskaan apua saanut tai pyytänyt, joten perustuu vain ihan mutuun tää tieto.

Jos pääkaupunkiseudulla on töitä vailla, ehkä kannattaisi kysellä myös jouluapulaisen töitä, näitä on muun muassa eri tavarataloissa. Ja pääkaupunkiseudulla töitä muutenkin on paljon, kannattaisiko lisäkouluttaa itseään tai hankkia joku ihan toinen koulutus jos töitä on todella vähän.

Ja kirppikseltä minä 3:n lapsen ihan parisuhteessa elävä äiti, haen valtavat määrät vaatteita. Hyödynnän myös tarjoukset.

Ymmärrän kyllä myös sen, että ilman pesukonetta on vaikea elää, mutta jos ei ole töitä, luulisi, että vaatteita ehtisi pesemään myös käsin, kunnes taloustilanne paranee, samoin telkkari ei ole välttämätön tai jos on, niin esim. kierrätyskeskuksista saa 15 eurolla kuvaputkitelkkareita. Tietokoneen tarpeen ymmärrän kyllä paljon paremmin.

ainakin täälläpäin kirpputoreilla on ihan kamalia hintoja noilla talvivaatteilla!!haalarista pyydetään väh 20e ja tosiaan noita kirppareita mitä jatkuvasti kierrän niin ei ole tuon kokoiselle.vauvoille ja taaperoille kyllä ja sit seuraavaksi kouluikäisille.
uffilla kun oli ne euron päivät niin ei sielläkään ollut juuri kuin vavoille ja isommille,ilmeisesti tällä alueella ei niitä sitten vaan paljoa myydä koska kuulin myöhemmin että muissa uffeissa oli ollut..

Me saatiin viime vuonna perheneuvolan kautta MLL:n 80e ruokalahjakortti. Sille ei tosin olisi ollut välttämätöntä tarvetta, mutta kyllä silläkin sai aikaan vähän ruokarikkaamman joulun :)

Yhteistyössä