Mistä apua perheväkivaltaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Mistä mieheni voisi saada apua itselleen, hän on käyttätynyt väkivaltaisesti noin 6 vuotta, vasta nyt olen uhannut lähteä, jos perheemme ei saa apua. Kohta kärsii lapsetkin.

Kokeile löytyisikö www.lyomatonlinja.fi teille jotain, on vissiin Espoossa pyörivä projekti mutta varmaan löytyy jotain valtakunnallisestakin toiminnasta jos ette ole espoolaisia.

Tosin jos on noin kauan ollut väkivaltainen, en tiedä saako teidän suhdetta enää terveeksi. Sinunkin tulisi hakea apua läheisriippuvuuteesi. Psykologilta tai psykiatrilta voit kysellä lisää.

Riippuu missä päin asutte, turvakodin kautta saa varmasti yhteyden lähimpään projektiin, jossa toimitaan perheväkivallan ehkäisemiseksi tekijää auttaen. Esim. Jussi-työ ja juuri tuo lyömätön linja ovat sellaisia.

Ehdottoman tärkeää on, että saatte kaikki apua. Myös lapset, jotka varmasti asiaan ovat jo jossain määrin tutustuneet.

Mun vanhempien avioliitto oli pitkään melko myrskyinnen, ja vasta 3. lapsen (eli minun) syntymän jälkeen he päättivät tehdä asialle jotakin. Päätyivät sitten Gordonin perhekouluun ja siitä oli iso apu. Miehesi täytyy itse haluat muuttua, muuten ei mikään auta.