Mistä apua ahdistukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa

Vieras
Minusta tuntuu etten saa henkeä. Olen ahdistunut ja levoton. En nuku koska en saa unta, en syö vaikka on nälkä niin ruokaa en saa alas. Tuntuu että pää hajoaa pian ellen saa apua tai pääse pois.

Kertokaa mistä saan hankittua apua ja minkälaista? Haluaisin mennä juttelemaan jollekkin ulkopuoliselle mutta toisaalta tuntuu etten uskalla ettei minua leimata hulluksi ja mitään lääkitystä en ainakaan vielä halua. Haluan vain selvittää solmut päässäni jotta ahdistus loppuu.

Ennen se oli hetkittäistä mutta ei enään. En uskalla kohta poistua talosta koska ahdistaa niin pahasti. Haluan apua ennen kuin on liian myöhäistä.

...kuin minä 4 vuotta sitten. Kipinkapin lääkäriin ja vaikka lääkettä jos ei muu auta!! Ne tietää sit kertoa vaihtoehtoja. Mut katot et se ottaa sut vakavasti eikä vaan lähetä takasin kotsaa. Tsemppiä!

...kuin minä 4 vuotta sitten. Kipinkapin lääkäriin ja vaikka lääkettä jos ei muu auta!! Ne tietää sit kertoa vaihtoehtoja. Mut katot et se ottaa sut vakavasti eikä vaan lähetä takasin kotsaa. Tsemppiä!

Minulla ei ole mitään lääkitystä vastaan mutta en halua sitä että menen vain kerran paikan päälle ja saan lääkkeet ja sitten kotia toipumaan. Tiedän että jos en saa puhua jollekkin ahdistuksesta niin ei varmaan lääkkeillä ole lopullista vaikutusta siihen ongelmaan.

Niin, lääkitysten kanssa kannattaa harkita ennen kuin alkaa sekoittamaan aivojen kemiaa. Hanki vaikka mielenterveysseurasta tai paikallisesta kriisikeskukskesta jutteluapua, niin saat edetä omin ehdoin. On tärkeää että sinun hoitamisesi ohjakset ovat sinulla itsellään, ettet masennu lisää. Kerran kun menet lääkäriin ja kerrot niin sinut leimataan ja hoidetaan kuin vajaavaltaista. Siitä asti pieninkin virtsatieinfektio on psyykkinen ja testejä ei tarvita enää, diapameja vaan määrätään joka vaivaan. No hieman kärjistetysti tässä kirjoitin. Toki voit luottaa että kohtaat ammattilaisen, mutta he vain sattumoisin ovat lääkefirmojen lahjomia reseptiautomaatteja, joille ihminen ja terveys on aivan samantekeviä asioita.

Mutta katkeruus sikseen, hyviä vointeja ja itsen hoitamisen hyvinvointisuunnitelmia sinulle toivon.

sain avun het samana päivänä mäkikuismasta. uni tuli heti samana yönä ahdistusta ei sanottavammin enää illalla ollut. nyt kuudes päivä menossa ja ahdistus tipo tiessään tosin ummetusta on ,mutta sekin vähenemään päin.sitä myydään apteekissa ja luontaistuote kaupassa. ihmeaine.

Olen kärsinyt lievestä masennuksesta pari vuotta sitten ja päässyt siitä nyt yli. Ongelmani on, että ajattelen asioita aivan liikaa ja varsinkin noloja asoita, sekä varsinkin vanhoja pääni puhki ja kaikki ahdistaa koko ajan. Tiedän että on helppo sanoa, että älä ajattele niin paljon kaikkia niin kaikki helpottaa, mutta en olo onnistunut siinä. Olen erittäin ahdistunut kaikesta koko ajan enkä tunne olevani oma itseni. Mitä pitäisi tehdä?

[QUOTE="Help";30268115]Olen kärsinyt lievestä masennuksesta pari vuotta sitten ja päässyt siitä nyt yli. Ongelmani on, että ajattelen asioita aivan liikaa ja varsinkin noloja asoita, sekä varsinkin vanhoja pääni puhki ja kaikki ahdistaa koko ajan. Tiedän että on helppo sanoa, että älä ajattele niin paljon kaikkia niin kaikki helpottaa, mutta en olo onnistunut siinä. Olen erittäin ahdistunut kaikesta koko ajan enkä tunne olevani oma itseni. Mitä pitäisi tehdä?[/QUOTE]

Tie alkaa siitä, että menet lääkäriin. Varmaasn keskellä yötä päivystykseen, todella paljon ongelmia liioitellen tuottaisi parhaan tuloksen.

Terveyskeskus auttaa sua. Soita aamulla omaan terkkariin ja kerro huolesi avoimesti ja rehellisesti. Kerro että kärsit ahdistusoireista ja muös masennustaustasta. Todennäköisesti pääset ainakin lääkärille ja psykiatriselle sairaanhoitajalle juttelemaan. Lievä masennuslääkitys voi olla ihan hyvä vaihtoehto, se poistaa myös ahdistusoireita ja elämä helpottuu. Tsemppiä, apua saa kyllä. Älä jätä soittamatta aamulla!

Yhteistyössä