Missin mies uhkaili veitsellä, missi on ylpeä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jopajopa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jopajopa

Vieras
Anna Strömberg Seiskalle: Puolison tuomio oli helpotus
Torstai 23.5.2013
klo 10.53

Miehensä pahoinpitelemäksi joutunut Miss Suomi 2003 ja Viidakon tähtönen, Anna Strömberg, kertoo 7 päivää -lehdelle olevansa ylpeä häntä pahoinpidelleestä miehestään.

Miss Suomi 2003 Anna Strömberg kommentoi Seiskalle suhteensa tilaa mieheen, joka sai syytteet Strömbergin kahdesta pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta ja lähestymiskiellon rikkomisesta. Teot tapahtuivat vuonna 2011.

Oikeus katsoi miehen syylliseksi kaikkiin tekoihin. Strömberg ei Seiskan mukaan kuitenkaan enää vaatinut rangaistusta syytteet kiistäneelle kihlatulleen.

- Olen tosi ylpeä miehestäni. Hän on tehnyt kaiken, mitä vaan on voinut suhteemme, perheemme ja ennen kaikkea itsensä eteen, Strömberg kommentoi Seiskalle.

Hän kertookin lehdelle heidän suhteensa voivan paremmin kuin ennen traagisia tapahtumia.

Strömberg sanoo myös luottavansa nykyisin mieheensä täysin.

Anna Strömberg Seiskalle: Puolison tuomio oli helpotus | Viihde | Iltalehti.fi

* Puoliso on lehtijuttujen perusteella käyttänyt erittäin pahaa väkivaltaa. Myös uhkaillut veitsi naisen kurkulla, hakannut tämän päätä seinään, potkinut, lyönyt kasvoihin etc.

Mies kiistää syytteet. Kiistää.

Voisitteko te olla ylpeitä tuollaisesta miehestä?!

Rajua väkivaltaa ja tuo kiistäminen tuntuu pahalta, mutta minulla on väkivaltatausta miestäni kohtaan. Silti nykypäivänä meidän suhde on vahvempi ja parempi kuin koskaan.

[QUOTE="vieras";28511873]Rajua väkivaltaa ja tuo kiistäminen tuntuu pahalta, mutta minulla on väkivaltatausta miestäni kohtaan. Silti nykypäivänä meidän suhde on vahvempi ja parempi kuin koskaan.[/QUOTE]

Mä voin uskoa, että väkivallastakin pääsee eroon, ja suhteen voi hyvässä tapauksessa korjata. Kaikenlaisessa perheväkivallassa, aikuisten kesken, lasteen kohdistuvassa jne. Muutos on mahdollistakin.

Mutta veitsi kurkulla etc, ja useampaan kertaan ja tuo, että puoliso kiistää syytteet... se olisi mulle liikaa.

Anna Strömberg Seiskalle:

- Olen tosi ylpeä miehestäni. Hän on tehnyt kaiken, mitä vaan on voinut suhteemme, perheemme ja ennen kaikkea itsensä eteen, Strömberg kommentoi Seiskalle.

No eihän se ole tehnyt suhteen eteen yhtään mitään, jos ei kerran ole ollut munaa edes myöntää tekojaan. Kai nekin on selitelty jotenkin olosuhteista tai naisesta johtuviksi, jos "mies" ylipäätään myöntää niitä kotonaankaan.

Hitto minä munaton nössö.

Järkytyin kun luin jutun. Mies KIISTÄÄ teon ja kuitenkin asia on käyty heidän kesken läpi. Teko on kuitenkin tapahtunut, mies sai tuomion, on muuttanut tapojaan jne. mutta silti kiistää sen. Munaton mies aivan tyystin.

En ymmärrä miksi Anna tulee tuon asian kanssa julkisuuteen alituiseen. Antaisi jo asian olla jos kerran kaikki on kunnossa. Anna tekee vain hallaa kaikille väkivaltaa kohdanneille naisille. Kuinka moni antaakaan uuden mahdollisuuden? Kun missinkin mies on muuttunut niin miksei minunkin muuttuisi jos vain annan anteeksi ja lopetan ärsyttämisen?

Näitä naisia on suomessa tuhansia. Olisi mahtavaa jos joku tulisi rohkeasti esiin omana itsenään ja kertoisi että ei hyväksynyt puolison väkivaltaisuutta eikä perheväkivaltaa.

Reppana kuvittelee että kyse oli enemmän henkisestä väkivallasta vaikka mies uhkaili veitsi kurkulla, löi, potki, piti kättä suun ja nenän edessä, repi tukasta ja hieroi ruuat naamaan. Henkistähän se tuo enemmänkin vaikuttaa tosiaan olleen.

Toivottavasti mies tosiaan on muuttunut eikä naksahda joskus uudestaan... silloin perhesurman uhrina voi olla Anna ja lapset. Koen että mikä ikinä, koskaan, milloinkaan on toista uhannut jonkinlaisella aseella niin on potentiaalinen perhesurmaaja.

Mutta onhan se kyllä totta, että on varmaan vaikeampi lähteä, kun kodin lisäksi jaetaan työpaikka ja yritys. Siinä on sidottuna kaikilla osa-alueilla. Vaatii aika hurjan paljon kyllä luottoa. Minulla ei riittäisi, myönnetään.

Joo, siihen asti mä vielä uskoin et ehkä se mies tosiaan on muuttunut, kunnes luin että kiisti noi syytteet. Mitä hittoa ton naisen päässä oikein liikkuu, miten voi olla ylpeä puolisosta joka ei loppupeleissä edes myönnä tehneensä väärin?? Ihan sama vaikka Anna kuinka on kertonut eri naistenlehdissä miehensä hakeutuneen terapiaan jne., tuo kiistäminen saa sen näyttämään vaan ja ainoastaan uhrinsa manipuloinnilta ottaa hakkaaja takaisin...

Eiköhän Anna sen takia ole ylpeä miehestään että mies on tapahtuman jälkeen ollut niin hyvä, ottanut apua vastaan ja muuttunut. Kyllä mulle tuli ihan fiilista tuosta parista ja todella uskon että ovat onnellisempia kuin koskaan.

[QUOTE="sally";28512077]Eiköhän Anna sen takia ole ylpeä miehestään että mies on tapahtuman jälkeen ollut niin hyvä, ottanut apua vastaan ja muuttunut. Kyllä mulle tuli ihan fiilista tuosta parista ja todella uskon että ovat onnellisempia kuin koskaan.[/QUOTE]

Mä en uskoisi vilpittömyyteen, jos syytteet on täytynyt kiistää. Sorry.

[QUOTE="alkup";28512094]Mä en uskoisi vilpittömyyteen, jos syytteet on täytynyt kiistää. Sorry.[/QUOTE]

Juuri näin. Eikö puolisolleen suurinmahdollinen anteeksipyyntö ois ollut rehdisti myöntää tekonsa mutta katua niitä syvästi, kuin kiistää ne kokonaan.

[QUOTE="vieras";28512183]Tässä huomataan, että joskus uhri on myös osasyyllinen väkivaltaan. Ja syyllinen siihenkin, että altistaa lapset vakavalle vaaralle.[/QUOTE]

Näinpä. Ensimmäisen lyönnin jälkeen kun jäät, olet myös itse osasyyllinen kokemaasi väkivaltaan. Ja jos lapsetkaan eivät merkkaa niin paljoa että edes heidät haluaisi pelastaa, niin täysin itsekäs valintahan tuo hakattavaksi jääminen on. Oma äitini jäi läheisriippuvuutensa takia suhteeseen miehen kanssa joka hakkasi silmittömästi äitiäni ja meitä lapsiakin. Tulen olemaan ikuisesti katkera äidilleni että hän asetti oman säälittävän yksinäisyydenpelkonsa meidän lasten hyvinvoinnin edelle, ja näin ollen myös edesauttoi meille aiheutuneita traumoja ja mielenterveysongelmia isäpuolen lyöntien lisäksi. Surullista on ettei hän vieläkään näe itsessään mitään vikaa, omassa sairaassa maailmassaan hän on pelkkä uhri, vaikka ainoa mitä pelastumisen eteen ois pitänyt tehdä, oli lähteminen.

[QUOTE="vieras";28512253]Oikeasti hei..olen ketjun numero 2 ja minulla on väkivaltatausta. Silti, ikinä koskaan milloinkaan en ole ollut tosissani ketään tappamassa, varsinkaan lastani.[/QUOTE]

Mutta oletko uhannut puolisoasi tai lapsiasi (terä)aseella?

Tuo kiistäminenhän tarkoittaa, että Anna on valehdellut?

Lähinnähän tuo Anna on valehdellut miehensä puolesta medialle ja vähätellyt hänen tekojaan. Ei tuo akka kertonut ihkutus-haastatteluissaan mitään potkimisesta, puuron hieromisesta naamaan tai puukolla uhkailusta. Annahan on koko ajan kertonut että miehensä kahteen eri kertaan tönäisi häntä, joista toisella kertaa myös kaatui, mutta että hän oli onneksi niin fiksu että lähti heti ekojen väkivallan merkkien jälkeen. Ja nyt vuosi myöhemmin mies on kuitenkin saanut tuomion paljon vakavemmasta väkivallasta kuin mitä anna itsekään myöntää.

Onhan se tietysti hirveen hienoa, et mies on kaikkensa tehnyt. On varmaan tosi rankkaa hakata naista ja uhata veitsellä, voiko nyt mieheltä enempää vaatia...

Joo kyl ihmiset voi miuttua, mutta tuskin jos asia käsitellään noin.

Miehesi on sitten yhtä tyhmä tapaus kuin tämä missi tässä.

Periaatteessa ymmärrän pointtisi, mutta toisaalta en. Miksi mieheni oli tyhmä antaessaan minulle mahdollisuuden? Ja miksi mieheni on edelleen tyhmä? Noista on aikaa yli 10 vuotta eikä takuulla tule enää tapahtumaan. Oikeastaan vasta nyt en tunne enää syyllisyyttä, monet kerrat olen kysynyt miksei lähtenyt. Toisaalta taas mieheni voimakkaampana osasi myös laittaa stopin asialle, naisella monesti siinä mielessä huonompi tilanne.