Missän vaiheessa teillä ovat jouluvalmistelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Mulla yllättävän hyvässä. Yleensä jää mulla kaikki viimetippaan ja osa tekemättä

Mutta nyt on laatikot, karjalanpiirakat (itsetehdyt) kinkku pakkasessa. Lohi suolaantumassa. Lihapullia teen vielä ensviikolla pakkaseen joulua odottamaan.
Loput jouluruuat onkin sellaisia että ne teen vasta aattona tai edeltävänä päivänä.

Joulukortit tehty ja postitettu. Lahjat ostettu ja paketoitu.

Siivoamista nyt riittää aina. Ja pipareita meinasin vielä leipoa. Ja kuusi on haettava.

Mutta hyvällä mallilla on kerrankin meidän valmistelut. =)

Miten muilla? Jos vaikka tulisi mieleen jotain mitä vielä uupuu ja voisi tehdä.

Ap, lohi suolassa JO NYT??
Meillä puuttuu osa koristeista, ajattelin laitella huomenna kun tässä saikulla ollessa joutaa nyt laittelemaan. Siivota pitää, ja ruoat ja osa lahjoista on kaupassa, mut muuten ihan mallillaan.

Eikö se lohi ehdi liian suolaiseksi, tai jos ei niin säilyykö se jouluun asti? Kyselen, kun vasta toista kertaa aion graavilohta tehdä ja viimeksi jäi vähän viimetippaan =)

Muuten on aika alkutekijöissään tämä joulu meillä, ei varmaan kauheasti tehdäkään.

Jouluvalot laitoin ikkunaan jo ajat sitten, ja lahjoja ostin osan viime viikolla. Mutta siinäpä ne sitten onkin.
Tuo esikoisen sairaalakeikka pisti pakan sekaisin, enkä ole saanut mitään tehtyä. Eilen sentään vähän siivosin ja pyykkäsin...
Jos tuo viikonloppuna pääsisi jo kotiin, ja voisin välillä keskittyä muuhun kuin huolehtimiseen ja pähkäilyyn.

Ruuista mun ei tartte onneksi huolehtia, äiti hoitaa.

lohen fileroin ja laitoin jääkaappin suolaantumaan tänään. Huomenna menee sitten pakkaseen. Putsaan siitä vain ensin tillit yms pois.
Helpompi leikatakkin sitten kun on jäässä.

Näin mie aina teen......

Osa kaapeista siivoamatta, sauna siivoamatta ja lahjat ostamatta/paketoimatta. Huomen lähtään miehen kans jouluostoksille. :) Jouluruoat hankitaan tietty vasta ihan loppupäivistä. Kortit pitää myös muuten huomenissa hankkia ja laittaa pe postiin.

Niin ja tehtynä.. Eli muutama lahja hankittu, koristeet laitettu ja n. puolet kaapeista järkätty ja pesty, ylim. tavarat heitetty joko roskiin, kierrätetty tai viety varastoon. :)

Joulukuusi on ollut koristeltuna paikoillaan jo viikon :), samoin muut koristeet. Kynttilöitä menee extrapaljon...

Myös lahjat on jaettu niitä ansaitseville :) Joulunviettoon lähdemme 22.päivä, jolloin anoppi ottaa vastuun viihtymisestä ja ruokkimisesta ja se on hyvä se!

Perkeleen kortit on vielä teon alla, varmaan vielä ens juhannuksenakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lohen fileroin ja laitoin jääkaappin suolaantumaan tänään. Huomenna menee sitten pakkaseen. Putsaan siitä vain ensin tillit yms pois.
Helpompi leikatakkin sitten kun on jäässä.

Näin mie aina teen......

Okei, taidan kokeilla samaa =)

kaikki valmiina koti on jouluinen ja siivottu, paketit on valmiina lapselle ja sukulaisille..paitsi no ruuat ei vielä tietenkään valmiina..kortit huomenna postiin..gud jul vai miten se nyt oli :D

millon joulukortit pitää viimeistään lähettää?

En ole siivonnut
en ole lähettänyt kortteja
en ole tehnyt mitään ruokaa valmiiksi

Olen laittanut jouluvalot
Olen ostanut yhden joululahjan

Mä oon laittanut jouluvalot ja jotain koristeita. Joulukortit lähti tänään matkaan. Lahjoista on aika iso osa hankittu. Paketoin lahjat vasta ihan viimeisinä hetkinä ja siivoan kanssa, ei täällä voi etukäteen siivota kuin korkeintaan saunan.

Kortit postittamatta, joulusiivous tekemättä ( tosin en kyllä kauheasti ole koskaan tästä hössöttänyt, normaali viikkosiivous riittää), jouluruoat ostamatta. Pari lahjaa ostamatta, mutta tiedän jo, mitä ostan. Joulukoristeita ei ole muuta kuin yksi punainen pitkä parafiinikynttilä lipaston päällä. Lahjat paketoimatta. Kuusi hankitaan vasta aatonaattona.
Piparkakkuja olen tänään paistanut n. 15 - 20 pellillistä.

Yhteistyössä