Missä voisin lukea lukiokirjoja ilmaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Kirjastoissa kaikki lukiokirjat on aina lainassa ja huoh sitä säätämistä. Rahaakaan ei ole niin paljoa että saisin kirjat ostetuksi. Onko olemassa mitään sellaista lukusalia jossa voi lukea nuita kirjoja mutta ei lainata? Helsingissä asun

No heikossa ovat. Jos sinä opiskelet aikuislukiossa, niin muistaakseni Töölön aikuislukiolla on AIKUISopskelijoita varten kirjoja. Sitten voit ostaa käytettynä. Tai minä voin sinulle myydä hyvin halvalla keväällä kirjoittaneen tyttäreni kirjoja, jotka ovat eri sarjaa kun nuorempien sisarruksien tarvitsemat, mikäli kirjasarja natsaa. Tarkoitan nyt vaikka 5e / kpl tai vastaavalla hinnalla.

Pyydä lainaksi joltakin joka on ko. kurssin käynyt. Kun pidät kirjaa hyvänä, ei se siitä miksikään mene joten voit palauttaa sen samassa kunnossa omistajalleen ja tarjota vaikka kahvit kiitokseksi.

Tuskin kukaan lainaa, koska noilla lukiokirjoja on tosi kiire myydä jos ne haluaa kaupaksi, kun noita kirjasarjoja vaihdetaan jatkuvasti.

En viitsisi alkaa ostamaan kirjoja, koska rahaa on muutenkin vähän. Senpä takia ajattelinkin kysellä täältä, josko jollain olisi tietoa voisiko ilmaisella lukea lukiokirjoja missään

Laita kirjastossa varaukseen hyvissä ajoin etukäteen? Tai katso www.kirjastot.fi:n palvelusta kaikki lähialueen kirjastot että löytyisikö niistä mistään? Jos ei, kysy kaukolainan mahdollisuutta. Tulee kai silti huomattavasti halvemmaksi kuin ostaa itse...

Rekisteröidy ja laita mulle y-viestiä. Me ei olla myyty yhtäkään lukion kirjaa, joitain olen antanut siskoni tytölle. Äkkiseltään en nyt tiedä, missä ne kaikki kirjat on, mutta jos laittaisit mulle tarvitsemiesi kirjojen tekijät ja nimet, voisin tuon kuopuksen herättyä kysellä, löytyykö niitä. Ainoastaan lainaksi annan niiden aineiden kirjoja, jotka kuopus aikaa kirjoittaa, mutta muut voin lahjoittaa pois. Asumme Vantaalla, joten on mahdollista, että yksikään noista kirjoista ei ole sellainen, jota etsit. Mutta voisin katsoa.

Haluaisin lukea biologian, fysiikan ja kemian kirjoja. Aloitan lääkiksen pääsykokeisiin valmistautumisen hyvissä ajoin.... Ehkä kovalla työllä voisin sinne päästäkin jo vuonna 2020 :)

Minä olen ylioppas, joten kirjoja lueskelisin lähinnä itsekseni. Haluaisin lisäksi plaarata mahdollisimman monta kirjasarjaa läpi

No jos sinulle käy kirjasarjana mikä vaan ( kuten tuodon pääsykoehommaan käynee) niin varmasti esim fysiikassa sinulle passaa myös vanhentunut painos. Niitä saa varmasti parilla eurolla... Eikö sinulla ole vanhoja omia kirjoja tallessa? Varaa kirjastosta nyt kesällä niin varmasti nappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26657605:
Haluaisin lukea biologian, fysiikan ja kemian kirjoja. Aloitan lääkiksen pääsykokeisiin valmistautumisen hyvissä ajoin.... Ehkä kovalla työllä voisin sinne päästäkin jo vuonna 2020 :)

Minä olen ylioppas, joten kirjoja lueskelisin lähinnä itsekseni. Haluaisin lisäksi plaarata mahdollisimman monta kirjasarjaa läpi
Okei, sitten tarvitsisit kirjoja lainaksi vähän pidemmäksi aikaa ja tuo mun kuopus aloittaa yo-kirjoitukset nyt syksyllä. Oletko katsonut naapurikaupunkien kirjastoista? Mietin sitäkin, että jostain kirjastosta voi löytyä vielä lukion oppikirjoja, jotka eivät ole tällä hetkellä käytössä missään pääkaupunkiseudun lukiossa. Tai vanhempia painoksia.

Pikakatsauksella ainakin Mooli1 (lukion kemian kirja) näkyisi olevan vapaana Espoossa sekä Sellon että Kivenlahden kirjastoissa. Luultavasti löytyy monia muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26657755:
Eikö muka missään ole mitään koulun kirjastotilaa tai vastaavaa jossa niitä kirjoja voisi lukea lainaamatta?
No kirjastoissa voi lukea. Esim siellä Sellon kirjastossa. Mä istuin aikoinaan tuntikausia kirjastossa tekemässä lopputyötäni, kun en viitisinyt raahata kamalaa kirjapinoa kotiinkaan. Lainasin vain ne kirjat, joita halusin plarata kotonakin.

Kai sen tiedän, että kirjastoissa voi kirjoja lukea jos niitä on. Useimmiten niitä vaan ei ole kun niitä on moni muukin halukas lainaamaan. :) Senpä takia olisikin hyvä jos olisi sellainen "tuolla on kaikki lukiokirjat mutta mitään ei lainata, lukea kyllä saa" -hyllykkö

Yhteistyössä