Missä vauva nukkuu?

Hei äidit!

Kertoisitteko kokemuksianne, missä vauvan olette nukuttaneet, pinnasänkyyn heti vai kainalossa? Odottelen esikoistani syntyväksi hetkenä minä hyvänsä ja olen miettinyt että onko lapsen hyvä tottua heti pienestä nukkumaan yksin vai onko ok nukkua ainakin alkuun yhdessä?

Kiitoksia! :flower:

meillä nukuttiin aluks kainalossa ,ku oli jotenkin helpompaa alkaa syöttää,ku muksu oli siin jo ja noin 1kk ikäisenä rupes sitten harjottelemaan pinniksessä nukkumista,että näin meillä,mut jokaiken tekee ,niinkuin parhaaksi katsoo ;)

Meillä neiti nukkui ekat viikot mun vieressä, kun heräsi niin monta kertaa yöllä rinnalle. Sitten alettiin laittaan omaan sänkyyn, oisko ollu jonkun pari kuukautta tai jotain.
Nyt kun muutettiin, kummankin muksun sängyt laitettiin omiin huoneisiin ja mä sitten aamuyöllä hiippailen tyttelin hakemaan viereeni, kun herää syömään.

Meillä heti alusta alkaen omaan sänkyyn. Neiti on puolitoista kk vanha, nukkunu parit päikkärit äidin kainalossa + toissa yönä viimesestä syötöstä aamuun. Aamulla sit oliki aurinkoinen lapsonen... :D

Meillä olen periaatteessa alusta alkaen laittanut nukkumaan omaan sänkyyn, josta tosin sitten yösyöttöjen lomassa on nyytti päätynyt siihen viereen...

Joka tapauksessa, ainakaan meillä ei ole missään vaiheessa sitten ollut mitään nukutteluongelmia vaan nyt kun poika on reilu vuoden niin vie vaan pinnasänkyyn ja poistuu paikalta niin toinen nukahtaa ilman sen kummemmitta.

Minusta siis on fiksua alusta alkaen totuttaa lapsi siihen ettei äidin kainalo ole 24h juuri siinä vieressä, sama kun kannattaa vaan antaa muiden pitää vauvaa mahdollisimman paljon ja kaikkea (vaikka ainakin itse en olisi aluksi halunnut kenenkää muun koskevankaan omaan vauvaan kun se on niin ihana ja rakas ja lutunen ja maailman paras tuoksumökky...) :)

Niin tai näin, ei sitä vauvaa voi olla ottamatta viereen...

antsu
Meillä nukkuu kehdossa vielä vähän ajan päästä kait siirrytään pinnasänkyyn. Meillä tottui alussa, kun oli usein syliä tarjolla, nukahtaa syliin tai tissille niin nyt on vaikea saada muuten nukkumaan... Samoin oppi liikkuviin vaunuihin alussa koska halusin itsekin päästä lenkille niin on vauvalla nyt taipumusta herätä ku vaunut pysähtyy....

Meillä on molemmat nukkunut alusta asti omassa sängyssä, ensin pakkauksen pahvilaatikossa ja kun kasvanut siitä yli niin omaan pinnasänkyyn parisängyn viereen. Jos alusta asti antaa nukkua vieressä niin saattaa olla hankalaa jälkeenpäin siirtää omaan sänkyyn. Meillä vielä esikoinenkin on nukkunut omassa huoneessa vuoden ikäisestä.

Perhepetionnea
Meillä vaavi nukkui/nukkuu öisin äidin vieressä. Syöttäminen oli niin helpompaa, kun ei tarvinnut pomppia yöllä sängystä ylös. En ois sitä jaksanu.

Mies tekee yötöitä ja työvuoroilla nyt 1.5v. lapsi nukkuu äidin kanssa, miehen vapailla omassa sängyssä. Välillä otetaan väliin, kun on isällä sitä niin ikävä.

Aina muut kiusaa, että teidän poika se nukkuu vielä rippikoulussakin teidän vieressä. Sanotaan takas, että nukkukoon..

Meillä tyttönen nukkuu vielä äitiyspakkauksen laatikossa pinnasängyssä parisängyn vieressä. Aamulla kun mies lähtee töihin vauva jatkaa uniaan äitin vieressä isän paikalla =) Hyvin on nukkunut eikä ole koskaan nukutettu esim. sylissä, jotta siitä ei tulisi tapa. Öisinkin nukahtaa hyvin syötön jälkeen. <br><br>

hillamaria
Meidän 9kk ikäinen vesseli on nukkunut kolmisen kuukautta omassa sängyssä, omassa huoneessa. Elämänsä ensimmäiset kuukaudet meni perhepetissä, mutta sitten yöt alkoivat muuttua todella levottomiksi. Kuuden kuukauden iästä "opetettiin" nukahtamaan ja nukkumaan omassa sängyssä. Kivasti on mennyt. Kaikkeen ähinään ja kähinään en enää herää, mutta kun jellonan karjaisu kuuluu mamma juoksee :D .

Tiks
Meidän neiti on n.4kk ja nukkunut ensimmäisenä "kotiyönä" 2h omassa sängyssään.. =) muuten äidin kainalossa,joka yö! :heart: Itse nukun rauhallisesti ja sänkyyn on vartavasten ostettu "seinä,jonka jalakset menee sijauspatjan alle..niin voi hyvillä mielin olla myös siinä suhteessa,ettei lapsi tipu sängystä kesken yön. ;)

ensimmäiset 3kk kun imetin, niin mies nukkui olkkarin sohvalla (levitettävä). Minä nukutin vauvan meidän sänkyyn, kömmin itse miehen viekkuun ja kävin pitkin yötä imettämässä siellä omassa makkarissa.

Kuukauden verran nukuttiin kaikki samassa huoneessa, vauva omassa sängyssään. Sen jälkeen vauva siirrettiin omaasn huoneeseen, koska heräili koko ajan joka kahahdukseen.

Seuraava tenava varmaan nukkuu alusta asti omassa sängyssään.

Meillä tyttö on saanu pääpiirteissään nukkua siellä, missä on ollu hyvä olla! Alussa oli paljon vieressä, jos pinniksessä olo sai tytön vain itkemään ja siitä se vieressä nukkuminen pikkuhiljaa väheni.....nyt ikää 11 kk ja nukkuu pinniksessä meidän kanssa samassa huoneessa, viereen pääsee edelleen, jos tarve vaatii :heart: Mun mielestä on parasta mennä lapsen ehdoilla, tietyissä kohtuuden rajoissa tietenkin, mutta silkkaa huudattamista en hyväksy!

Kannattaa kyl muistaa seki et ei kaikkee pysty etukäteen päättään. Meki miehen kans kovasti päätettiin et syliin ei nukuteta, mut kuinkas kävikään... Neitillä oliki mahavaivoja ja muualla ei ollu hyvä ku sylis tuutittavana. Ja nyt tyttö melkee vuojen, ja nukutuksesta pääsee helpoimmalla tuutimalla sylis. Välil nukkuu itekseen, mut yleensä tuutitaan. Mut sen jälkeen nukkuu kyl koko yön, ja nyt jo omas huonees pinnasängys.

Kippo
Tyttö 6kk nukkuu isin ja äidin välissä. Kun muutetaan ja saadaan tytölle oma huone, niin sitten laitetaan omaan sänkyyn, jos onnistuu :) Anoppi just ihmetteli kovaan ääneen ,että miten se tyttö vielä nukkuu meidän sängyssä! Että kyllä tulee olemaan vaikeaa omaan sänkyyn opettaminen. Todennäköisesti näin tuleekin käymään, mutta en huoli siitä nyt. Minusta on ihanaa kun pikkuinen tuhisee siinä vieressä. Aamulla on myös ihana herätä päristelyyn ja silmät kun avaa, näkee toisen hymyilevät kasvot. :heart:

No tietty äidin kainalossa ja välillä isinkin. Tyttö 1v3kk ja yhden yön on omassa sängyssään nukkunut ihan vauvana. On se niin ihanaa kun kainalossa tuhisee oma nyytti :heart: :heart: :heart: Ja imetyskin yöllä todella helppoa, ei tarvitse itse nousta sängystä, eikä vauvaakaan nostella, Suosittelen!
Ainut huonopuoli se, että ei ole edes uskallettu jättää minnekään yöksi, kun ei tiedä nukkuisiko muuaalla, mutta eipä tässä mitään menojakaan ole ollut, kerkeehän sitä vielä omille menoille aikanaan menemään =)
Vanhempi tyttäreni nukkui kaksi vuotiaaksi vieressä ja siirtyi ihan nätisti sitten omaan sänkyynsä nukkumaan, ei ollut sen suhteen ongelmia.

Baacha
Meillä vaavi nukku noin viikon mun vieres sängyssä ja siitä lähtien nukkunu omas sängyssä..Parempi opettaa heti alusta asti nukkuun omas petis ku sit myöhemmin ei enää välttis halua omaan petiin jos totuttaa vieres nukkuun..

Ensimmäinen nukkui kehdossa meidän sängyn vieressä 2kk asti. Sitten laitettiin omaan huoneeseen kun ei tuhinalta saatu kukaan unta. Tytteli paukutti kyllä 12 tuntia putkeen unta.

Poju nukkuu kehdossa vieressä "vieläkin". Ikää 4kk. Herää kerran yössä syömään ja tuhinaankin olen niin tottunut että ei haittaa. tarkoitus siirtää omaan huoneeseen kun kehto vaihtuu pinnikseen eli ihan muutaman viikon sisään.

Aamusin otan syötön jälkeen monesti viereen tutimaan. Tänäänkin herättiin sitten yhdessä yöunilta kello 12 :)

kme
Meidän pikku mies 9kk nukkunut aina omassa sängyssä.
Sinne kun sen laittaa illalla niin se on silmin nähden onnelinen.
Mytistää omaa uniluutuansa ja mönkii peiton kanssa hetken.
Ottaa sitten uniasennon ja käy nukkumaan.
Ei ole ikinä tarvinnut nukutella, vaikka välillä kun katsoo sitä
"ilta rituuaalia" tulee mieleen ,että nyt kaappaan tuon mönkijän kyllä kaikkuun ja vien omaan sänkyyni viekkuun nukkumaan =)

Yhteistyössä