Missä vaiheessa sairaslomalle?

Missä vaiheessa kaksosten odottajat, olette jääneet pois töistä, sairaslomalle? Millaisten oireiden takia? Neuvolassa kertoivat, etteivät muista ketään kuka olisi ollut loppuun asti ts. äityisloman alkuun asti töissä.

 
Siihen varmaan on paras varautua. Itse olen nyt ensimmäistä päivää äitiyslomalla... sairaslomaa on ollut hulppeat 2kk eli jouduin jäämään pois töistä jo viikolla 26 supistelujen vuoksi. Elättelin toivetta, että olisin voinut olla töissä 28 viikolle asti, mikä ilmeisesti on melko tavallinen aika jäädä pois töistä.

Positiivisin mielin töissä ja sitten hyvillä mielin kotona. Tämä tuplaodotus on hyvin ainutlaatusta aikaa ja siihen kuulunee tuplasti myös lepoa.

Mukavaa odotusta sinulle!
 
Mä jäin jo viikolla 20 saikulle, supistelujen ja issiasvaivojen takia. Mun työ sisältää paljon nostelua ja seisomatyö, joten ihan mielelläni jäinkin kotiin. nyt rv 28 menossa ja olen saanut olla kotona, kun pelottelivat sairaalalevolla.
 
Mä olisin ollut töissä varmaan loppuunkin asti, mutta pidin 8pv kesälomaa ennen äippäloman alkua. Ja töissä olin/olen vanhainkodissa eli rankkaa hommaa! mutta hyvin pärjäsin kun ei mitään vaivoja ollut ja työkaverit hoiti raskaat nostot yms. Päivääkään ei tarvinut olla odotusaikana sairaslomalla :)
 
Mä jäin saikulle viikolla 24. Kuvittelin kykeneväni työskentelemään aina äippäloman alkuun asti, mutta äkkiä ne muutoksetkin sitten tapahtuvat. Ennen joulua työ melko stressaavaa ja iltaisin supisteli jonkin verran. En kuitenkaan osannut stressata asiasta. Sitten sellaisessa perustarkastuksessa lääkäri ilmoitti, että työt ovat nyt tehdyt, sillä supistelu on aikaansaanut kohdunsuun pehmenemisen. Nyt kolmatta viikkoa kotona ja kaikki nyt hyvin (27+4).
 
Mie jäin viikko sitten tiistaina eli tarkalleen viikolla 27 + 0 järkyttävän kipeiden lonkkien takia (seisominen ja kävely tosi kipeetä ja hankalaa). Tai siis nyt alkuun lääkäri määräs kaks viikkoa ja ens viikolla katotaan tilannetta uudestaan, mut en usko, että tästä töihin enää joutuu.
 
mä olin saikulla aika paljon jo alusta asti,pahan olon ja väsymyksen takia.sit alko supistelee töissä ja niide takia olin saikulla.
loppujen lopuksi äippäpolilta lääkäri kirjotti saikulle loppuun asti mun ollessa rv:lla 23 jotain.
 

Yhteistyössä