missä vaiheessa lähditte synnärille?

Siinä kohtaa kun supistukset tuli tosi tiuhaan ja alkoi itkettää. Molemmista mennessä kohdunsuu taisi olla sen 4cm auki ja ekasta olin 4h, toisesta 2h ennen syntymää salissa. Supistuksia oli ensimmäisestä ollut melkein vuorokauden ajan ja toisesta jo viikkokausia, kipeentyivät sitten yhtäkkiä illalla.

1. synnytys: Lähdettiin kotoa n. 3,5 tuntia säännöllisten supistusten alkamisesta. Sairaalaan tullessa kohdunsuu oli 3,5 cm auki. Vauva syntyi 12,5 tuntia synnytyksen käynnistymisestä.

2. synnytys: Kotoa lähdettiin n. 45 minuutin kuluttua säännöllisten supistusten alkamisesta. Sairaalaan tullessa kohdunsuu melkein 8 cm auki. Vauva syntyi lopulta 6 tuntia synnytyksen käynnistymisestä.

*
Ekasssa lähdettiin muutama tunti vesienmenon jälkeen vaikkei supistanu, tultiin vielä kotiin muutamaksi tunniksi sen jälkeen ennen kuin mentiin käynnistykseen.

Tokassa olin yöllä sairaalassa mutta synnytys ei edenny joten lähdin kotiin n. klo 5 aamulla. Puol kasin aikana alko sattumaan tosi paljon. Puol 11 aikoihin oltiin uudelleen sairaalassa. Tilanne ei ollu kohdunsuulla edenny ollenkaan mutta koska olin todella kipeä mut laitettiin saliin. Siellä käynnistettiin että saatiin supistukset säännöllisiks ja paikat enemmän auki.

pari tuntia säännöllisiä supistuksia oli tullut ja tihkui jotain joka osottautui lapsivedeksi. lähdettiin klo 1 kotoa, vähän vaille 2 olin sairaalassa ja kanavaa oli 1,5cm ja auki olin sormelle. lapsi syntyi klo 5. Kätilö sanoi ettei olisi ikinä uskonut että syntyy noin äkkiä, oli ihan varma että menee vähintään puoleen päivään.

happy
12h kipeitä supistuksia 5-10min välein kotona kunnes mentiin synnärille- kohdunsuu auki 2cm ja kaula hävinnyt --> suoraan saliin ja vauva maailmassa vajaan 10h:n kuluttua sairaalaan saapumisesta. Ihana synnytys kaiken kaikkiaan :heart: ! :)

happy
12h kipeitä supistuksia 5-10min välein kotona kunnes mentiin synnärille- kohdunsuu auki 2cm ja kaula hävinnyt --> suoraan saliin ja vauva maailmassa vajaan 10h:n kuluttua sairaalaan saapumisesta. Ihana synnytys kaiken kaikkiaan :heart: ! :)

Kutistunut
Sairaalaan lähdettiin kun supistuksia oli tullut parisen tuntia (supistusten väli oli alusta asti n.3min). 4cm olin auki ja kuus tuntia viettettiin salissa ennekuin tyttö syntyi

Ekassa lähdettiin n. tunti vesien menon jälkeen. Supistukset eivät olleet vielä alkaneet. Synnärillä paikat olivat auki 3cm. Supistukset alkoivat n. 4 tuntia vesien menosta. Esikoinen syntyi n. 12 tuntia vesien menon jälkeen. Eli n. 11 tuntia oltiin sairaalassa ennen, kuin poika suostui syntymään.
Tokassa supistukset alkoivat n. klo 22.00. Odottelin rauhallisesti kotona ja matkaan lähdettiin, kun supistukset tulivat 6-8min välein. Matkalla sairaalaan supparit tulivat 3min välein. Paikat olivat auki 7cm. Poika syntyi n. 45 minuutin päästä synnärille tulon jälkeen.

vieläkö kerran
Lähdin kun oli supistellut tunnin verran. Alusta asti oli TODELLA kipeitä. Synnytyssaliin konttasin :) Auki oli 8cm. Syntyi vajaan tunnin pääsät sairaalaan menon jälkeen.

Kysessä oli kolmas synnytys. Kaksi edellistä käynnistetty.

Esikoisesta lähdin vähän liian aikaseen, eli sillon kun oli sellanen olo että vielä kävellen pääsee perille saakka (matkaa oli vajaa ½ km). Kohdunsuu oli 2 cm auki. Nukuin sitten sairaalassa vielä aamuyöstä ja synnytys lasketaan alkaneeksi siitä kun aamulla heräsin. Kipeetä ne supistukset teki jo kotona kuitenkin. Vauva syntyi iltapäivällä, synytyksen kestoksi merkittiin vajaa 7 tuntia.

Kuopuksesta lähdettiin appiukon kyydillä kun supistuksia oli tullut useamman tunnin 2-10 min välein. Nukuin aamuyöllä muutoman tunnin ja heräsin tosi kipeeseen oloon, hetken vielä pyörittelin itseäni jumppapallon päällä ennen kun tuumasin että vois sitä näytille kai lähtee. Kohdunsuu oli 3 cm auki. muutoma tunti sairaalaan tulon jälkeen niin vauva syntyi, synnytyksen kesto vajaa 4 tuntia (laskettiin taas alkaneeksi siitä kun heräsin supistuksiin).

Yhteistyössä