missä vaiheessa annettiin neuvolasta ne laput mitkä pitää toimittaa äitipolille?

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
No sitä mä mietin, että sainkohan aikaisemmissa raskauksissa ne ennen rakenneultraan menoa.
nyt on menossa rv31 menossa, seuraava neuvola aika on n rv 34-35 enkä kyllä oo saanut sitä paperia.
Ehkä sairaalan käytäntö on muuttunut, eikä sellasta lappua enää täytetä ollenkaan? Kaikissa sairaaloissahan sitä ei ole ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uppis:
Mä en saanut missään vaiheessa. Tämä siis Espoossa tänä vuonna.
en minäkään.
Oletko siis jo synnyttänyt? täytettiinkö sairaalassa sitten jotain sellasia lappuja?
mulla on viikkoja nyt 38+ enkä kyllä ennen synnytystä sairaalassa kerkee mitään täytteleen :D
 
Pk-seudulla ei noita kysellä, eka neuvolassa sanot missä haluut synnyttää ja sit neuvolasta laitetaan sähköisesti ko. sairaalaan ultrapyynnöt. Sit ku on aika synnyttää niin ensisijaisesti hakeudutaan sairaalaan jonka oot ilmottanut, mut jos on sulku päällä (eli liikaa synnyttäjiä ) niin ohjataan toiseen alueen sairaalaan. Synnytyksen kulusta tehdään ainakin Kättärillä Haikaranpesässä oma synnytyssuunnitelma. Siellä siis semmoinen tuokio kätilön kanssa. Ehkä muuallakin sit sairaalaan tutustumisen yhteydessä. Hätäkastetta varten ei tosiaan ikinä oo kysytty nimiä. Kai ne sit kysytään vasta jos tarvetta.
 
uppis
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja uppis:
Mä en saanut missään vaiheessa. Tämä siis Espoossa tänä vuonna.
en minäkään.
Oletko siis jo synnyttänyt? täytettiinkö sairaalassa sitten jotain sellasia lappuja?
mulla on viikkoja nyt 38+ enkä kyllä ennen synnytystä sairaalassa kerkee mitään täytteleen :D
Olen jo synnyttänyt (tosin helsingissä). En täytellyt lappuja missään vaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Pk-seudulla ei noita kysellä, eka neuvolassa sanot missä haluut synnyttää ja sit neuvolasta laitetaan sähköisesti ko. sairaalaan ultrapyynnöt. Sit ku on aika synnyttää niin ensisijaisesti hakeudutaan sairaalaan jonka oot ilmottanut, mut jos on sulku päällä (eli liikaa synnyttäjiä ) niin ohjataan toiseen alueen sairaalaan. Synnytyksen kulusta tehdään ainakin Kättärillä Haikaranpesässä oma synnytyssuunnitelma. Siellä siis semmoinen tuokio kätilön kanssa. Ehkä muuallakin sit sairaalaan tutustumisen yhteydessä. Hätäkastetta varten ei tosiaan ikinä oo kysytty nimiä. Kai ne sit kysytään vasta jos tarvetta.
jorvissa ei kuulemma tämmöstä tilannetta ole, ainakaan jos on kyse uudelleen synnyttäjästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Pk-seudulla ei noita kysellä, eka neuvolassa sanot missä haluut synnyttää ja sit neuvolasta laitetaan sähköisesti ko. sairaalaan ultrapyynnöt. Sit ku on aika synnyttää niin ensisijaisesti hakeudutaan sairaalaan jonka oot ilmottanut, mut jos on sulku päällä (eli liikaa synnyttäjiä ) niin ohjataan toiseen alueen sairaalaan. Synnytyksen kulusta tehdään ainakin Kättärillä Haikaranpesässä oma synnytyssuunnitelma. Siellä siis semmoinen tuokio kätilön kanssa. Ehkä muuallakin sit sairaalaan tutustumisen yhteydessä. Hätäkastetta varten ei tosiaan ikinä oo kysytty nimiä. Kai ne sit kysytään vasta jos tarvetta.
jorvissa ei kuulemma tämmöstä tilannetta ole, ainakaan jos on kyse uudelleen synnyttäjästä.
Yleensä ne sulut onkin just Kättärillä tai Naistenklinikalla. Saa nähdä mitkä ruuhkat sit on ku Naistenklinikka menee remppaan.

 

Yhteistyössä