missä on vauvakuumeen pausenappi?

mieheni kanssa molemmat haluamme lapsen ja pienen pieni hetki "yritettiin" vauvaa mutta ilman minkään sortin tuloksia. ei lopetettiin ehkäisy mutta ei oikeasti yritetty mitenkään sen enepää,. todellisuudesta ei ollut edes juurikaan mahd tulla raskaaksi mutta silti valmensin itseäni valtavasti "tulevaa" varten. nyt sitten tiedossa että vauvakuume pitää laittaa noin vuoden paussille. (miehellä alkaa hoito jonka aikana on käytettävä ehdottomasti ehkäisyä) itsestä tuntuu että en jaksa käydä tätä "valmennusta" enää. olin nyt niin valmis ja kun vauvaa ei ole tulossa olen niin loppu tähän.
mies jo lähes 40. jaksaako se enää mitään vauvaakaan. olen nyt kolme päivää vain itkenyt koska olisin niin paljon halunnut raskauden nyt. kaikki olisi ollut aivan täydellistä sille. miehellä yksi lapsi ennestään. itselläni ei ole yhtään.
 
Hei pono,
meillä on vähän vastaavanlainen tilanne! Olimme tosin yrittäneet raskautta jo pidempään. Sain myöskin miehen lääkekuurista kuullessani paniikin, mutta soitin sitten seuraavana päivänä yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja saimme ajan jo samalle päivällä. Ratkaisuksi löytyi se, että pakastimme miehen siittiöitä ennen hänen lääkekuurinsa aloittamista. Miehen kuuri ei ollut ihan niin akuutti, joten päädyimme siirtämään sitä vähän ja kokeilemaan kaksi hoitokertaa tuorespermalla, näistä toisen tulosta ei vielä tiedä. Mies aloittaa nyt lääkekuurinsa ja jos tämä hoito ei tuo tulosta, voimme jatkaa hoitoja pakasteen avulla. Suosittelen! Yksityisellä on kallista, mutta tällainen järjestely on mahdollinen, vaikkei raskautta olisi vielä kauaa yritettykään. Ja jos miehessä ei ole suurempaa vikaa (edellinen lapsi viittaisi vähän siihen:)) niin varmaan selviäisitte kevyemmillä inseminaatioilla, jotka eivät edes ole niin kalliita. Meiltä löytyi sitten samalla tutkimuksissa muutakin vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
meillä olisi vaihtoehtona sekin että miehen kuuria lykättäisiin saataisiin yksi kk lisäaikaa. mikä tuntuu itsestä ihan silkalta itsekidutukselta. siinä olisi yksi ainoa mahdollisuus. mieheni kuuri alkaa 2.12. ja mietine ttä joo kuurin jälkeen vois itten taas yritää mutta hoito kestää tod näk noin vuoden kaikenkaikkiaan ja siihen varmaan joku vuoden yritykset päälle ni en tiedä onko musta sellaseen odotuksee. ja että itkeä taas päivätolkulla aina kun menkat alkaa. niin että josko jättäis koko keissin. en kertakaikkiaan tiedä.
tuttavapiirissä on nyt kolme raskaana ja toista tai kolmatta tulossa. melkein sitten kaikilla lopuilla onkin jo vauvat tai isompia lapsia.
pelottaa sekin että mies on jo niin "vanha" ja mielettömän tarkka yöunistaan. miten tänne edes olisi vauvalle sijaa?

ihana kuulla etten ole ihan ainoa. mutta luulen että olen vaan idioottina herännyt aivan tolkuttoman liian myöhään tähän hommaan. tarkoittaen tätä aikataulua. tuntuu niin rääkiltä tämäkin että edes annoin itselleni luvan yrittää ja odottaa raskautta nyt.
 

Yhteistyössä