Missä meneee ADHD:n "raja"? Tosi vilkas lapsi vai oikeasti adhd?

[QUOTE="vieras";23138128]No ilmeisesti viihdytän sua? Miks sä et hyökkää noiden muiden kimppuun jotka asiasta keskustelevat? Ihme vainoamista.. ;)[/QUOTE]

Muut keskustelevat asiasta ja sinä tuut tänne aukomaan päätäsi kurinpuutteesta.
Varmasti ärsyttää muitakin sun komentointisi, muut vaan korrektisti ovat hiljaa, ettei kukaan ota heidän nikkiään silmätikuksi. KKK sentään uskalsi sanoa mielipiteensä kommentistasi.
 
"sama"
Meillä oli jälkeen päin ajateltuna kaikki ihan eri tavalla, jo synnytyssalista asti. Mutta enhän mä sitä esikoisen äitinä tajunnut. Vasta nyt kun saa vertailltua nuorempiin lapsiin, niin juttu on ihan selvä.

Jo pikkuvauvana oli "tulta ja tappuraa", ei odottanut sekuntiakaan kun nälkä tuli. Kiinteät ruuat alettiin tarjota puolen vuoden paikkeilla, mutta ei huolinu oikeen mitään koko ekana vuonna. Erittäin hoikka ollu. Semmoinen sihtikurkku ja muutenkin nirso.

Puheen puuttumisen vuoksi 3-vuotisneuvolassa suositeltiin tutkimuksia. Perheneuvolan kautta psykologin kanssa hommaa alettiin tutkia ja sitte vähän isompana sairaalajaksoa... Päiväkodissa alkoi käydä puheterapeutin suosituksesta, siellä sai erityislastentarhanopettajan suosituksesta avustajan.

Sitä on vaikea selittää. Tapaukset yksittäisinä ei ehkä tunnu kovin pahoilta varsinkaan näin luettuna - kiipesi pienenä katolle, piiloutui auton takaluukkuun, ei voinu hetkeksikään kääntää selkää ettei lapsi karannut, ei oppinut potalle, täytti videot ruuveilla, piirsi seinät, repi tapetit jne. Jotain tollasta sattuu varmaan jokasessa lapsiperheesdsä JOSKUS. Mutta meille se kaikki oli/jossain määrin on ihan jokapäiväistä ja kokopäiväistä.

Mä syytin itseäni huonoksi kasvattajaksi kunnes saatiin diagnoosit. Ja etenkin nuorempia katsoessa olen tajunnut, että ollaanhan me muut saatu ihan normaaliksi, ei se esikoisen kasvatus nyt niin pieleen ole voinut mennä.
unohtu tästä, että hällä siis lisäksi erikoisia lahjakkuuksia, esim jo 3v:na on osannu kirjoittaa yksittäisiä sanoja, laskea kahteenkymmmeneen, muistaa kappaleita ulkoa kun on kerran kuullu, laulaa paremmin kuin puhuu, piirtää yksityiskohtia ja jo alle 4v:na värittäny niin tarkasti ettei millikään mee yli...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23138279:
Kyllä osaan lukea. Mutta koska kirjoittelette molemmat harmaina, niin mistä mä voisin tietää oletteko sama vai eri ihminen? Kun tavallaan otit osaa siihen kommentointiin mitä tein tolle KURI nikille.
Että joo mun älykkyytenihän taas onkin se aihe mistä pitää alkaa vääntämään.
Ehkä olen tyhmä, mutta se ei tähän adhd aiheeseen pitäis mitenkään liittyä.
Mutta toki se antaa taas uutta puhtia tähänkin päivään adhd epäillyn lapsen kanssa kun ensin on vihjailtu kurin puutteesta ja siihen päälle vielä mun tyhmyydestäni. Kiitos kannustuksesta, juuri sitä tässä kaivataankin arjen keskelle.
No ihan yhtä paljon mä kaipasin sun henkilökohtaista hyökkäystä ja ketjusta hätistelyä. Voi hellanlettas,kylläpä sitä nyt heittäydytään. Ensin aukoo ite päät ja sit suuttuu kun joku aukoo takasin. Mä en kertakaikkiaan käsitä mistä sä nyt sait edes päähäsi että mun kommentti oli jotenkin just SUA vastaan,kun sanoin että niitäKIN on jotka käyttävät sitä sairautta verukkeena vaikka oikeasti kyse on jostain muusta. Ja sun perheessähän näin ei ole. Joten MISTÄ sä nyt vedit ne kilarit?!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23138380:
No eipä noi sunkaan kommentit mitenkään korrekteja tunnu olevan, jos siis ylipäätään olet eri henkilö kuin tuo kovempi kuri vaan -kirjoittaja. Vaan hyvää ystävänpäivää siltikin kaikille normaaleille ja epänormaaleille
Kiitos samoin,hyvää ystävänpäivää myös sinne :) Ja eikös eri nikillä kirjoittamisesta napsahda bannia? Kuten jotkut lukutaidottomat voivat luulla,en suinkaan ole samoilla linjoilla nimimerkillä KOVEMPI KURI VAAN kirjoittaneen kanssa. Koko kommenttini pointti oli kertoa mielipiteeni niistä jotka eivät ota vastuuta omista teoistaan ja valinnoistaan,vaan piiloutuvat jonkun keksityn sairauden taakse,leimaten hyvin usein myös samalla ne jotka oikeasti kyseistä sairautta sairastavat. Juuri näiden "Viljameiden" takia oikeat ADHD-lapset eivät ehkä tule otetuksi niin vakavasti kuin tilanne vaatisi. Mutta anteeksi Horuksen silmä jos loukkasin,luulin tosin että teidän perheessänne sairastetaan oikeasti eikä vain teeskennellä,enkä siksi ymmärrä miten ihmeessä yhdistit tämän kommenttini itseesi ja omaan perheeseesi.
 

Yhteistyössä