Missä menee alkoholismin raja?

Niin... Sitä olen tässä mietiskellyt syksyn aikana. Oma avopuolisoni on alkanut nauttia alkoholia runsaasti verrattuna aiempaan kun jäi työttömäksi. Onko määrä sitten mielestänne ihan sopiva vaiko liikaa? Tässä esimerkki lähipäiviltä: Pe 7 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä 4 kpl 0,33l olutpulloja La 4 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä 6 kpl 0,33 olutpulloja Su 4 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä noin puoli pulloa 40% viinaa lantrattuna Ma oli juomatta Ti eli tänään olis tarkoitus juoda 12 kpl 0,33l olutpulloja Loppuviikosta en tiedä mutta kokemuksesta voisin veikata että ke on juomatta mutta loppuviikosta taas juo. Juominen johtuu kuulemma valittamisestani niin siksi sit juo kun riidellään. Syyllistää mua. Olen kyllä huomannut ettei ole juomatta vaikka oltaisiin sovussa :( Ja mitä mieltä olette siitä ettei asia kuulu toiselle vaikka ollaan suhteessa? En saisi kuulemma puuttua asiaan. Asia vaivaa mua tosi paljon, itkettää vaan kokoajan. Tuntuu että menee hyvä ihminen hukkaan...
 
No miltäpä tuo kuulostaa itsestä? Eiköhän tuo täytä kaikki "liiallisen" alkoholin kulutuksen merkit.

Vaan kun työttömäksi jäänyt niin kummasti tuohon soppaan on silti varaa lipitellä. Muistelisin että haitallista kulutusta alkaa olla jo seitsemän tienoilla vuorokautta kohden ja viikkoa kohden 24 alkoholiannosta, eli keskaripullo=1 alkoholiannos... (0,33cl).

Päihdelinkki
oheisesta linkista varmasti tarpeellista ja itsestäänselviä asioita. Ihan vain tutustuttavaksi.

Ja itsellesi luulisin olevan helpointa puhaltaa peli poikki. Ukolle selväksi, joko sinä tai viina. Vaikka kuinka ja miten rakastatkaan sitä miestäsi mutta viina on villi aine, se kietoo ja takertuu ukkoos pahemmin ja koukuttavammin kuin yksikään naapurin villeistä nuorista tytöistä.
 
Niin... Sitä olen tässä mietiskellyt syksyn aikana. Oma avopuolisoni on alkanut nauttia alkoholia runsaasti verrattuna aiempaan kun jäi työttömäksi. Onko määrä sitten mielestänne ihan sopiva vaiko liikaa? Tässä esimerkki lähipäiviltä: Pe 7 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä 4 kpl 0,33l olutpulloja La 4 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä 6 kpl 0,33 olutpulloja Su 4 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä noin puoli pulloa 40% viinaa lantrattuna Ma oli juomatta Ti eli tänään olis tarkoitus juoda 12 kpl 0,33l olutpulloja
Alkoholismia tai ei, niin kyllä noi määrät kertovat, että ei ole hyvä olla ja johonkin haluaa paeta. Toivottavasti hän haluaa tehdä asialle jotain. Vertailun vuoksi silloin, kun itse juon tavallista enemmän (syystä tai toisesta), en pääse edes lähelle noita virallisia riskirajoja.

Juominen johtuu kuulemma valittamisestani niin siksi sit juo kun riidellään. Syyllistää mua.
Jaahas, ollaankin päästy jo tähän vaiheeseen...

Olen kyllä huomannut ettei ole juomatta vaikka oltaisiin sovussa :(
Arvokas huomio! Hyvä sinä!

Ja mitä mieltä olette siitä ettei asia kuulu toiselle vaikka ollaan suhteessa? En saisi kuulemma puuttua asiaan. Asia vaivaa mua tosi paljon, itkettää vaan kokoajan. Tuntuu että menee hyvä ihminen hukkaan...
No ei se tarkkaan ottaen sinulle kyllä kuulukaan--etenkään kun toista ei voi tukea silloin, kun toinen ei tukea halua.

Sen sijaan taas sinulle kuuluu oma hyvinvointisi ja se onkin sataprosenttisesti sinun oma asiasi. Kysynkin, että miten sinä haluat elää ja millaista elämää?
 

Yhteistyössä