Missä iässä vauva ei enää tarvitse yöllä maitoa?

Alkuperäinen kirjoittaja KarO:
Meidän esikoinen nukkui 10h:n yöunet yhdellä heräämiselle jo kaksi viikkoisena ja hetki sen jälkeen 8h:n yöunet heräämättä, mutta eihän tässä siitä ollut kyse.
Jos lapsi vaatii yöllä syötävää, eikä esimerkiksi tyydy tuttiin tai sylittelyyn niin kyllä ruokkisin tai jos lapsi on jo vanhempi niin voisiko illalla kokeilla valvoa ihan vähän myöhempään, syödä siinä viime tinkaan ennen nukkumaan käyntiä ja herätä aikaisemmin, jos niin jäisi sitten se yösyöminen pikkuhiljaa pois ja kyllä ne yöunet siitä takaisin pitenevät?
Tyytyisi varmaankin tuttiin ja syliin mutta tutti jätettiin jo pois, enkä syliin mielelläni haluaisi ottaa (ainakaan heti, vaan ensin haluaisin kokeilla miten menee) sillä ollaan alusta saakka oltu tarkkoja siinä yöpassaamisessa.

Ei voi kyllä myöhempään valvoa koska on aivan rättipoikki klo 21 kun sänkyyn laitetaan ja syö siis minuutti ennen nukkumaanmenoa vielä sen vellin. Puuron vetäisee puolisen tuntia aiemmin.

Ja toisaalta aamullakaan ei viitsisi aiemmin nousta koska olen jo nyt aivan rättipoikki vaikka menen pääsääntöisesti nukkumaan klo 22 ja nukahdan viimeistään klo 22:30, välillä jo heti klo 21 eli samaan aikaan vauvan kanssa.

Eli helpommalla kyllä tuossa kohtaa pääsen antamalla aamuyöllä sen maidon.

Mutta pitänee nyt sitten vaan kokeilla muutama yö jotta miten menee ja edetään sitten sen mukaan.
 
?
No mulle on sanottu että sitten kun sitä ei itse enään herää pyytämään ja kasvaa normaalisti. Ei ois kyllä tullu mieleenikään alkaa herätellä 6kk asti kun nukkuivat paljon aiemmin kokonaisia öitä.
 
KarO
sef: Onhan niitä unikouluja ja tassutteluita, en kyllä tiedä miten toimivat. Mutta jos maidon antaminen yöllä (herääminen jne) ei ole raskasta, niin antaisin sen maidon niin kauan kuin lapsi sitä vaatii, tuskin hän suotta herää jos syökin juuri ennen nukkumaan käyntiä. Tarvitseehän kasvava lapsi ravintoa :)
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No mulle on sanottu että sitten kun sitä ei itse enään herää pyytämään ja kasvaa normaalisti. Ei ois kyllä tullu mieleenikään alkaa herätellä 6kk asti kun nukkuivat paljon aiemmin kokonaisia öitä.
kuka kumma herättäskään jos ei oo ite vailla...???kysynpä vaan. kyse tais olla siitä että 6kk ikäinen pärjää jo ilman yömaitoa,ei sitä että ensimmäiset 6kk on PAKKO syödä yöllä....
 
Tulipeikko harmaana
Meillä kakkonen heräsi vielä parivuotiaana joka yö vaatimaan maitopulloa. Mies ei kokenut raskaaksi herätä ja hakea pulloa (minä en jaksanut nousta), joten lapsi sen aina sai. Lopetti sitten itsestään jossain vaiheessa. Eipäs tuosta ole haittaa hänen kehitykselleen ollut -eikä kyllä varmaan mitään hyötyäkään :)
 
Meillä on 2v 4kk ja annan maitopullon yöllä, kun herää sitä vaatimaan. Ei malta iltavilliltään yleensä syödä kunnolla, eli varmaan voi mahakin kurnia aamuyöstä. Jos vettä tarjoaa yöllä, niin menee niin retuseks koko aamuyö, että oon katsonu maitopullon annon ihan aiheelliseksi. Tosin menee öitä sillaikin, ettei herää edes maitoa vaatiin.
 
Mä lopetin pojan imettämisen öisin kun oli 6kk, siitä syystä että heräsi 20min välein vaatimaan tissiä eikä syönyt, nukahti vain siihen. ja 8kk iässä päiväimetyksen kun ei tuota enää sekään kiinnostanut, katseli vain muualle eikä imenyt enää. Silloin söi jo ihan kunnon kiinteitä aterioita.
 
fluemieneism
JP Morgan Asset Managing, the 2nd finest than it, skilled an worrying acquire regarding 7. 1 thousand bucks and thus dragging fortyfive. 5 thousand us dollars associated with cash underneath administration. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI 15 Full price Lessons Being Mastered From The apple company prentice capital management Paulson & Co placed the subsequent in the finest hedge pay for number using a revenue of thirty-six billion cash within administration although the D. At the Shaw Collection deteriorated with a lack of 9. 37 thousand us dollars or maybe forty per cent associated with their belongings from the 12 months 2010.
 
"mammanen"
ninaTT kirjoitti :Mä uskon mieluummin mun lapseen ku suosituksiin tässä asiassa. Miks se muuten heräis yöllä jos se ei mitään tarvitsis..

Aivan näin ! Ei kai tuo meidän puolivuotiaamme enää oikeasti tarvitse rintaa yöllä ruokatarpeeseen mutta koska hän kerran sitä on unisena vailla (yrittää unissaan imeä peiton reunaa) niin tuuppaan rinnan suuhunsa. Pysyy piltti unessa ja kaikki ovat aamulla tyytyväisiä, minä tietty vähän väsy mutta se on pikku juttu.
 
"vieras"
Esikon ollessa vauva, raja oli 8kk, mutta ainahan nuo kaikki säännöt muuttuu vuosien saatossa.

Neidillä on ikää nyt 7kk ja syö enää kerran yössä (klo 5-6 aikaan, heräämme aamulla klo 7-7:30) ja pohdinkin että onko se edelleen niin että 8kk ikäinen ei enää yöllä ruokaa tarvitse vaan se on enemmänkin tapa?
Yksilölllistä jokaisen vauvan kohdalla, niinkuin kaikki muutkin asiat täällä maapallolla.
 
Yksilöllistä
Eka lapsi ei enää 4 kk:n ikäisenä herännyt syömään, toinen ja kolmas lopetti 2kk:n ikäisenä yösyönnit, nukkuivat 12-14 tunnin yöunia. Alle vuoden ikäisenä on pullot hävitetty kokonaan. Kolmas ei syönyt edes tuttia.
 

Yhteistyössä