Missä iässä pöntölle?

  • Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti
mam
Minkäikäisinä teillä lapset on alkanu käydä pöntöllä? Meillä tyttö täyttää kohta kolme eikä tahdo suostua käymään pöntöllä. Mieluummin menee potalle. Ittelle ois helpompaa jos alkais käymään pöntöllä. Sais ton potan ajelehtimasta ja muutenki se on aika ällö kapistus...
 
dgn
3v sai jonkun ihme kohtauksen tässä yksi päivä eikä suostunut enää potalle istumaan. käy nyt siis pöntöllä.

Eiköhän lapsi siihen mene, kun on valmis. En ainakaan painostais. Aina välillä kannattaa ehdottaa pöntöllä käymistä. Muista pitää ensimmäiset kerrat kiinni. Pieni lapsi saattaa pelätä pönttöön tippumista, koska pöntön reikä on niin paljon isompi kuin potan.
 
muumibuumi
Meille ilmestyi toissapäivänä sellainen lidlistä ostettu (neljän euron) pienennys rengas pönttöön, kun mies ajatteli ettei moinen hinta konkurssiin vie. Ja vajaa kolme vee oli heti valmis kokeilemaan isin pönttöä, nyt kun ei pelota että sinne tippuu. Tosin kakka ei uskaltanut sinne tulla.. Pissat kyllä jo monta kertaa..
 
05/08 synt. poika käyny nyt muutaman viikon pöntöllä, ei halua enää potalle. Pyytää ite ja joskus on kysytty (jos pitkä väli edellisestä kerrasta). Pissa tulee heti, kakat vielä vähän hakusessa. Kohta (jos tää tahti jatkuu) voi todeta pojan olevan päiväkuiva..
 
ap
OK. Kiitti vastauksista. Mulla kun ei ollu hajuakaan minkäikäiset käy pöntöllä. =) Lähinnä "vaadin" käymään pöntöllä yleisissä vessoissa kun ei ole pottaa eikä ehdi/jaksa jonottaa lastenhoitohuoneeseen(tai potta on kovin saatainen). Olen vain miettinyt et onko liian aikaista ehdotella pönttöä (kun tiedän ikätovereita jotka on vielä vaipoissa 8O ) mut ymmärtäisin et ei ole. Eli on nuorempiakin jotka käyttää pönttöä. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Minkäikäisinä teillä lapset on alkanu käydä pöntöllä? Meillä tyttö täyttää kohta kolme eikä tahdo suostua käymään pöntöllä. Mieluummin menee potalle. Ittelle ois helpompaa jos alkais käymään pöntöllä. Sais ton potan ajelehtimasta ja muutenki se on aika ällö kapistus...
Meidän lapset on opetelleet tekeen suoraan pöntölle, vähän päälle 2 v:na. oppivat nopeesti itse kiipeilemään sinne ja takasin.
 

Yhteistyössä