Missä iässä lapset ovat halunneet omat huoneet?

• Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti
miten on
Meillä 6 v ja 4 v lapset nukkuvat samassa huoneessa. Ovat eri sukupuolta. Lapset eivät ole vielä halunneet omia huoneita, vaikka työhuone on odottamassa toista lasta varten. Lapsia pelottaisi nukkua yksin ja saavat nyt turvaa toisistaan.

Kuinkahan kauan saadaan vielä nauttia aikuisten työhuoneesta ennen kuin se on luovutettava lastenhuoneeksi? Joko ekaluokkalainen haluaa oman tilan, jos alkaa jo kavereita tuoda kotiin enemmän?

Meillä ei ainakaan eskarilainen halua nukkua yksin, sisko 2,5 v. pitää vähintään olla samassa huoneessa. Uskon, että näin tulee olemaan vielä ainakin pari vuotta, sen verran hanakasti laittaa vastaan kun pitäisi mennä yksin omaan huoneeseen jo pelkästään nukahtamaan...

"mä"
Lapsilla on ollut omat huoneet siitä asti kun muutettiin tähän isompi4v jas pienempi 1v . Kun pienempikin lähti kouluun ekalle luokalle niin molemmat halus samaan huoneeseen nukkumaan että näin meillä .

"annika"
no voihan ne nukkua samassa huoneessa ja silti olla leikkitilaa toisessa huoneessa, tai ekaluokkalaisen työpöytä ja rauhallinen läksytila siellä toisessa huoneessa?

"Vilukissa"
Meille tuli selkeä oman tilan ja rauhan tarve juurikin ennen kouluun lähtöä, joten esikoinen sai oman huoneensa kesän aikana :), missä saa keskittyä koulutehtäviinsä ja viettää aikaansa kavereidensa kera.

Deleted member 70007
Mulla on 9v tyttö jolla on oma huone. Ei olisi varmaan keksinyt vieläkään että moinen mukavuus olisi edes olemassa, ellei sitä hänelle olisi tehty.
Tulee jakamaan huoneensa vauvan kanssa, olen tiennyt sen alusta asti.

Yhteistyössä