Missä iässä kaksi liha/kala ateriaa päivässä??

Nyt kun poika 7kk ni on lounaaksi kasvisruoka ja päivälliseksi liha/kana/kala ruoka. Noissa 8kk ruuissa ei oo (tai en oo ainakaan löytänyt) pelkkää kasvisvaihtoehtoa... Niin ni missä vaiheessa voi ruveta antaan esim lounaaksi kanaa ja päivälliseksi lihaa? Vai pitääkö sitä ruveta tekemään ite nuo kasvisruuat? Ku ei viittis :ashamed:
 
mä oon ihan saman asian kanssa tässä nyt pähkäilly kuukauden päivät! tulin sit siihen tulokseen et annan yhden liha-annoksen ja sit yhden kala tai kana-annoksen. neuvolassa sanoi vaan et täytyy kattoo et ei saa liikaa lihaa, ku mä totesin sille et eihän toi poika voi syödä päivästä toiseen samaa kasvispöperöä, johan siihe kyllästyy..!! ku on noissa 8kk ruoissa mun mielestä ainakin paljon kasviksia joissakin, niin olen tullut tähän ratkaisuun:) voi olla et jossain vaiheessa kunhan taas saan aikaseksi tehtyä niin teen ite kasvissoseita jos on todella välttämätöntä antaa pelkkä sellainen, vielä kysäsen neuvolasta ku meen
 
Mä sain neuvolasta sellaisen keltaisen lapun, jossa ohjeita lapsen ruokavaliosta ensimmäisen vuoden aikana. Siinä sanotaan, että kaksi liharuokaa 8 kuisesta lähtien. Siihen asti yksi liharuoka ja yksi kasvisruoka. 10 kuisesta sitten jogurtit ja viilit. Tän mukaan mä aion aikakin mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jopo76:
Mä sain neuvolasta sellaisen keltaisen lapun, jossa ohjeita lapsen ruokavaliosta ensimmäisen vuoden aikana. Siinä sanotaan, että kaksi liharuokaa 8 kuisesta lähtien. Siihen asti yksi liharuoka ja yksi kasvisruoka. 10 kuisesta sitten jogurtit ja viilit. Tän mukaan mä aion aikakin mennä.
Kiitti! Kuulostaa järkevältä =) Ja onko nuo jogurtit ja viilit sitten ihan "tavallisia"? Eikä enää niitä vauva jogurtteja...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Catwoman:
no mä luin vauvan ruoista sellasen että lihat, kalat jne alkaa 5 kk iässä..... jos on korvikkeella ollut. Ja purkin kylessä lukee selvästi että alkaen 5 kk.....siis liharuoissa
Joo siis on aloitettu tietenkin yhdellä liha tai kala tai kana atrialla per päivä 5kk iässä vaikkei oo korvikkeella ollutkaan mut nyt oli kyse siitä milloin aloitetaan syömään KAKSI liha tai kala tai kana ateriaa päivässä. Eli ei oo pelkkää kasvis ateriaa enää ollenkaan..

 
Meillä tyttö oli siinä 8kk ikäinen, kun aloin antamaan kaksi kertaa lämpimän liha/kana/kala ruuan päivässä. Siis aamupuuron ja iltapuuron lisäksi. Tuo aamupuuro ei kyl yleensä maistu. Eli siis saa 3 lämmintä ruokaa päivässä ja sit nälän mukaan välipaloja. ja maitoa aina halutessaan. Ekojen päikkäreiden jälkeen liha/kana/kala-ateria ja sit taas toisten unien jälkeen toinen lämmin sapuska. Meillä ei ole niin tarkkoja syönti aikoja varsinkaan iltapäivällä.

Niin ja tosiaan ei ole 8kk ruokia kasvisversioina. Ainut mikä voi olla niin MUKSU:n ruoat kannattaa kattoa. En muista varmaski onko heilläkään. itse harvoin tulee niitä annettua, mut pieni muistikuva olis, että voi olla joku kasvisversio.
 
Mämmäm
Bonalla on mun mielestä joku Pasta Toscana niin se on joku kasvisruoka ja on niitä muitakin. Kannattaa kattoo eri paikoista kun täällä ainakin on kaupoissa erilaiset valikoimat lasten ruuissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
mulle se sano neuvolassa et ei sa antaa kahta liha-ateriaa jotta ei saa liikaa lihaa :eek:
HÄH? On kyl outoa.. Jokainen neuvola vissiin sanoo mitä erilaisimpia neuvoja. Kuitenkin nuissa ruoissa on lopulta niin vähän lihaa. Ja lihasta saa tärkeitä ravintoaineita.

Niin ja tosiaan tuo Bonan Toscana on kasvis. unohdin sen. Meillä kyseinen sapuska maistuu todella hyvin :p
 

Yhteistyössä