Missä iässä kaiken "syöminen" pois??

Meillä pian 1v 2kk ikänen muksu ja hän edelleen työntää suuhun ja puree kaikkea minkä käsiinsä saa. Siis hän ei oikeastaan edes osaa leikkiä, vaan kävelee lelut käsissään ja syö niitä. Mitään kuvakirjaa tms ei voi kuvitellakaan antavansa, koska muksu syö sen sananmukasesti. Taikamukista juominenkaan ei onnistu, se touhu menee niiden kahvojen puremiseen. Meillä kyllä hampaita tulee parasta aikaa useampia kerralla, eli ymmärrän et ikeniä kutittaa. Mut tuo kaiken kaluaminen on mielestäni ikävää etenkin jos mennään jonnekin kylään, vaikka olisi omat lelut mukana, ni toisten lasten lelut tai muut tavarat työnnetään kuitenkin suuhun ja lääpitään läpimäräksi...Jotenkin tuntuu et se kaiken syöminen on jotenki meillä jääny päälle ja pahasti, koska ei muut lähipiirin saman ikäiset muksut enää tällä tavalla syö kaikkea..vaikka tekevätkin hampaita..
 
Meikäläisen suosikkiaihe!!! B)
Meillä siis poika reilut 1 1/2 v ja edelleen kauaa kaikkea, minkä löytää eteensä!!!Ja kaikki hampaat on tullu...Olen tullut siihen tulokseen, että toiset vaan on sellasia, että tutustuu ympäristöönsä työntämällä kaiken suuhun...ja ihan normaalia se taitaa olla! Onhan se minustakin ollut toisinaan kiusallista just kylässä, mutta minkäs teet?...kuljet vain rätti kourassa perässä ja pyyhit kuolavanat niin lattialta kuin toisten leluista!
=)
 
1v9kk meillä ja edelleen pureskelee. Välillä tuntui jo jäävän pois. Esim. kirjojen lukeminen on alkanut sujua mut nykysin taas koko ajan pitää pureskella jotain. Tuntuu olevan niin ettei välttämättä enää kaikkia leluja tarvii maistaa yhtäaikaa vaan jotain pureskeltavaa on oltava. Sormet jos ei muuta. :whistle:
 
molla
No mulla vasta 1v1kk mutta tosiaan on jo pitempään syönyt mm. kourakaupalla hiekkaa, niin että sitä tosiaan sitten tulee kakan mukana uloskin. Mutta ei siitä ulkoilusta tulisi mitään jos koko ajan yrittäisi kieltää syömästä. Ainakin on tähän saakka ollut täysin terveenä, että jospa siinä edes vastustuskyky kasvaa :kieh:
 
harmony
Meillä 1v2kk tytsky ja syö ja lykkää kaiken/kaikenlaista suuhunsa. Osaa kyllä leikkiäkin vähän aikaa ja katsella kirjoja, mutta suuhun nekin jossain vaiheessa menee. Ärsyttää se, kun pihalla ei oikein jaksa olla tytön kanssa ku koko aika menee vain kaiken suuhun piston kieltämisellä. Kyllä olen antanut maistellaki, mutta ku tukehtuu kiviin yms. jos niitä antaa imeskellä.
Sitte en voi antaa mitään isoo syötävää, kaikki pitää antaa palasina, ku nekin menee kokonaan suuhun ja sitte vedetään henkeen. Olen kokeillut leivillä ja hedelmänpalasilla.
 

Yhteistyössä