Missä ammatissa tienaa yli 3000e/kk?

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Et en mä valehtele,kiva kun näät vaivaa etsiessäsi mun vanhoja palkkatietoja :D
no en usko sua hetkeäkään. Kolmen tonnin nettotulot tarkoittaa ainakin kuuden tonnin bruttotuloja ja yli 70 000 ?:n vuosituloja. Noihin tuloihin ei kyllä yksikään kouluttamaton tehdasduunari yllä.
No sen verran sain ainakin tänä vuonna töissä ollessani,veroprosentti oli sopivan alhainen,asia olis ehkä toinen,jos olisin siellä ympärivuotisesti,mutta ihan mulle passeleita tilejä saisin siltikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ap, mitä itse teet? Ei 3000? ole kovinkaan paljoa jos on työelämässä yhtään kerenny olemaan...
Hoitaja, brutto 2000. Aloituksella tarkoitin just nettoa. Mut joka tapauksessa, mun työssä ei 3000 näkis ikinä. Mies on yrittäjä, ja sanotaanko että sen brutto vois just ja just olla 3000 jotta firma vielä pyöris. Nyt ei ota niin paljoo.
 
Ope
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miks hemmetissä valitetaan että opettajilla huono palkka! yks tuttu opettaa ilman koulutusta ja tuntipalkka melkein 20 euroa!
Montako tuntia hän tekee yhden oppitunnin eteen töitä? Tuntipalkkainen opettaja saa palkkaa vain opetustunneista, mutta jos kaikki tuntien valmisteluun, ym menevä aika laskettaisi mukaan, laskee todellinen tuntipalkka sinne alle 10 euroon.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Duunarina tehtaalla tienaa mies keskimäärin bruttona yli 3000e. Mutta eipä sillä käteen jää siitä mitenkään luksussuuresti.. ja joskus luulin että yli 3000e tienaavat on hyvinkin varakkaita :whistle: Kolmivuorotyö, lähinnä joskus tulevat isot lisät (viikonloput, pyhät jne) sitä keskiansiota hänelläkin kasvattaa.
Muistan tiimari-vihkoni ansiosta että joku kerta avasit ketjun ja ihmettelit veroprosentteja ja palkasta tehtäviä vähennyksiä kun miehelläsi jää käteen vain 1600 euroa. Outoa että yli 3000 euron bruttopalkasta menee noin paljon veroja...?


 
Se riippuu paljonki myös et missäpäin suomee työskentelet.

Minä esim myyjänä saisin yli euron enemmän iltalisiin ja la-lisiin jos asuisin helsingissä ( ja siellä suunnalla ). Samoten ukon palkka olis kevyesti yli 3000e, mutta 100km pohjoiseen nii palkat tippuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi täytyy suurennella?:
Mitä sä nyt oikeesti tienaat, bad virgin. Olet jo niin monta eri versiota kertonut että itsekin olet varmasti pää pyörällä.

Tässä yksi niistä:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t880167,25
Toi oli käteen sillä hetkellä,kun sain atp:n palkkaa,joka on paljon huonompi mitä nyt saan.
just just..... selityksen makua? No ei tietenkään!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ope:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miks hemmetissä valitetaan että opettajilla huono palkka! yks tuttu opettaa ilman koulutusta ja tuntipalkka melkein 20 euroa!
Montako tuntia hän tekee yhden oppitunnin eteen töitä? Tuntipalkkainen opettaja saa palkkaa vain opetustunneista, mutta jos kaikki tuntien valmisteluun, ym menevä aika laskettaisi mukaan, laskee todellinen tuntipalkka sinne alle 10 euroon.
JA HÖPSISTÄ vuodesta toiseen samat kalvot/esitysmateriaalit!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi täytyy suurennella?:
Mitä sä nyt oikeesti tienaat, bad virgin. Olet jo niin monta eri versiota kertonut että itsekin olet varmasti pää pyörällä.

Tässä yksi niistä:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t880167,25
Toi oli käteen sillä hetkellä,kun sain atp:n palkkaa,joka on paljon huonompi mitä nyt saan.
just just..... selityksen makua? No ei tietenkään!
Ei sun tarvitse uskoa,mä tiedän että se on totta ja muulla ei ole väliä :D
 
Eloveena
väijynä kk palkaksi muodostu 2200e. Ihan hyvin riittää kolmen lapsen kanssa elämiseen (+elari+lapsilisä) Mä sanoisin jo 3t palkkaa hemmetin hyväksi palkaksi, etenkin jos on normi perhe, jos vaik toinen tienaa sen 3t ja toinen edes sen perus tonnin, mitä saa kun vaan tekee jotain töitä. Omaa kämppää ei ole ja onko edes järkeä luopua elintasosta maksaakseen pankille hitonmoisia korkoja ja muuttaa kuitenkin jossain vaiheessa muualle.
 
Kai asuinpaikkakin vaikuttaa tuohon palkka-asiaan, esim. etelä-suomessa 3000 e on varmaan keskipalkka, kun taas esim. täällä pohjanmaalla se on n. 1000 e vähemmän. Mutta täällä kompensoi myös halvemmat asumiskustannukset yms.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
it-alan asiantuntija tehtävissä 14 vuoden kokemuksella. Yritän tässä miettiä, että kuinka kauan sitten mun palkkani tuon 3 tonnia on ylittänyt. Mutta ainakin viimeiseltä äippälomalta palattuani, siis 2005, se on ollut yli 3 tonnia.
Mulla ylitti 6 vuoden kokemuksen jälkeen 3000. Nykyään 10v ja reilusti yli 3000. FM tutkinto.
 
juup
Mies DI, toimii yrittäjänä. Palkka sellaset 3500e ja siitä ylöspäin, vaihtelee toki. Plus osingot, mut nehän ei oo varsinaista palkkaa. Verottaja kyllä korjaa, useaan otteeseen yrittäjiä =)

Verotushan on ihan röyhkee Suomessa, käytännössä ahkerat työskentelijät elättää muut. Ja jossain vaihees ei esim. yrittäjänä periaattees kannata tehdä töitä enempää, jos hirveesti muuttuu verotukset (ylimääräsistä töistä ei käytännös olis hyötyä, käteen jää paljo mitään). Osa tekee nää ylimääräset työt osa ei, ja tässähän tilantees ei oo Suomelle mitään hyötyä kun osa töistä jätetään tekemättä.
 
pinkee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Duunarina tehtaalla tienaa mies keskimäärin bruttona yli 3000e. Mutta eipä sillä käteen jää siitä mitenkään luksussuuresti.. ja joskus luulin että yli 3000e tienaavat on hyvinkin varakkaita :whistle: Kolmivuorotyö, lähinnä joskus tulevat isot lisät (viikonloput, pyhät jne) sitä keskiansiota hänelläkin kasvattaa.
Muistan tiimari-vihkoni ansiosta että joku kerta avasit ketjun ja ihmettelit veroprosentteja ja palkasta tehtäviä vähennyksiä kun miehelläsi jää käteen vain 1600 euroa. Outoa että yli 3000 euron bruttopalkasta menee noin paljon veroja...?
Tuo on ihan mahdollista, jos on esim. autoetu. Sehän lasketaan palkaksi. MInä tienaan (autoetu mukaanluettuna n. 3300?/kk, mutta verojen jälkeen saan tilille n.1800?. Pientä vaihtelua toki on, kun on tulossidonnainen palkkaus.,.
 
Parketti- ja laminaattimies
Asentamalla parkettia ja laminaattia tienaahyvin, ainut miinus että polvet joutuu koville.
Itse tienaan bruttona vähintään 2300€/kk ja parhaimmillaan noin 5000€/kk. Keskimäärin noin 3500€-4000€/kk bruttona. Työ helppoa kun sen osaa..
 
sossu
Olen YTM. Peruspalkka sosiaaliyöntekijänä 2982e/kk. Olen ollut kunnalla näissä töissä nyt 10v. Ikälisä 10% eli 298 e/kk. Yhteensä 3280e/kk brutto. Käteen jää noin 2400e/kk
 

Yhteistyössä