Missä ajassa realistista laihtua 10 kg tästä painosta?

  • Viestiketjun aloittaja wetolaatikko
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ****:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En sitten tiedä tuon vesijuoksun todellisesta tehosta..
Mittaa sykkeet, niin tiedät. Jos tehoa ei ole tarpeeksi, niin ota isompi vyö, joka nostaa sinut korkeammalle.
Sykemittari voisikin olla hyvä hankinta. Tosin pitäisi myös selvitellä, että mikä on optimaalinen syke laihdutusliikunnassa, en tiedä noista mitään.

Miten se isompi vyö ja parmepi noste vaikuttaa siihen tehoon? Mun mielestä pienellä vyöllä se on raskaampaa, kun ei meinaa pysyä pinnalla niin helposti..

 
****
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sykemittari voisikin olla hyvä hankinta. Tosin pitäisi myös selvitellä, että mikä on optimaalinen syke laihdutusliikunnassa, en tiedä noista mitään.

Miten se isompi vyö ja parmepi noste vaikuttaa siihen tehoon? Mun mielestä pienellä vyöllä se on raskaampaa, kun ei meinaa pysyä pinnalla niin helposti..
Pyydä ohjausta. Mitä korkeammalla olet sitä raskaampaa sen pitäisi olla. Jos et meinaa pysyä pienellä vyöllä pinnassa, niin olet todennäköisesti altaassa kuin ankka. Jos tuntuu, että tarvitsee lisää voimaa, jotta pysyy vesijuoksuasennossa, niin kannattaa iltaisin treenata keskivartalo läpi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ****:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sykemittari voisikin olla hyvä hankinta. Tosin pitäisi myös selvitellä, että mikä on optimaalinen syke laihdutusliikunnassa, en tiedä noista mitään.

Miten se isompi vyö ja parmepi noste vaikuttaa siihen tehoon? Mun mielestä pienellä vyöllä se on raskaampaa, kun ei meinaa pysyä pinnalla niin helposti..
Pyydä ohjausta. Mitä korkeammalla olet sitä raskaampaa sen pitäisi olla. Jos et meinaa pysyä pienellä vyöllä pinnassa, niin olet todennäköisesti altaassa kuin ankka. Jos tuntuu, että tarvitsee lisää voimaa, jotta pysyy vesijuoksuasennossa, niin kannattaa iltaisin treenata keskivartalo läpi.
Kyllä mä siinä asennossa pysyn, kun olen valinnut nyt sopivan vyön, mutta olen myös kokeillut eri kokoisia ja tullut siihen tulokseen, että pienen kanssa on raskaampaa (tehokkaampaa?) , mutta muuten hankalampaa.

 
vieras
Painonvartijoilla pitäis noista kiloista lähteä n. puoli kiloa viikossa, mahdollisesti enemmänkin eli viis kuukautta tai vähemmän menis aikaa. Itse tein raskauskiloja pudottaessani niin että tein pari pitkää liikuntasuoritusta hyvällä teholla 1,5 tuntia kerrallaan viikossa ja sitten muina päivinä rivakat 45-60 min, yhden lepopäivän yritin pitää.
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja No:
10kk. Kilo kuussa niin ne myös pysyvät poissa ;)

Vuoden kun tekee jotakin niin sitten voisi jo puhua elämänmuutoksesta. Joku kuukausi pari on vaan yksi projekti (joka loppuu), noin henkiseltä kannalta siis..
Mä olen pudottanut painoa juuri näin, kilon kuukaudessa. Tammikuusta-2009 pudonnut 15 kg ja koko ajan ollut laskusuhdanne, ei takapakkeja ja tämä juuri siksi että olen muuttanut elämäntapani pikkuhiljaa askel kerrallaan. Nyt yli vuoden jälkeen voin sanoa että muutos on pysyvää ja pystyn elämään näin loppuelämäni :)
 
liian hidasta
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
10kk. Kilo kuussa niin ne myös pysyvät poissa ;)

Vuoden kun tekee jotakin niin sitten voisi jo puhua elämänmuutoksesta. Joku kuukausi pari on vaan yksi projekti (joka loppuu), noin henkiseltä kannalta siis..
Mä olen pudottanut painoa juuri näin, kilon kuukaudessa. Tammikuusta-2009 pudonnut 15 kg ja koko ajan ollut laskusuhdanne, ei takapakkeja ja tämä juuri siksi että olen muuttanut elämäntapani pikkuhiljaa askel kerrallaan. Nyt yli vuoden jälkeen voin sanoa että muutos on pysyvää ja pystyn elämään näin loppuelämäni :)
No kilo kuussa on kyllä aika vähän, sanoisin. Ehdottomasti on mahdollista nopeamminkin päästä pysyviin tuloksiin. Mut jos ei ole kiirettä, niin mikäs siinä.

Riippuu varmaan myös siitä, paljonko on korjattavaa elämän tavoissa. Jos ei ole mitään hajua hyvästä ravitsemuksesta, ei ole liikkunut oikein ikinä ja kaikki hukassa, niin tuo kilo kuussa on varmaan ihan hyvä tahti, pehmeä lasku. Mut jos perusasiat hallussa jaoon vain hieman korjattavaa, niin ehdottomasti laihtuu nopeamminkin.

 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja liian hidasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
10kk. Kilo kuussa niin ne myös pysyvät poissa ;)

Vuoden kun tekee jotakin niin sitten voisi jo puhua elämänmuutoksesta. Joku kuukausi pari on vaan yksi projekti (joka loppuu), noin henkiseltä kannalta siis..
Mä olen pudottanut painoa juuri näin, kilon kuukaudessa. Tammikuusta-2009 pudonnut 15 kg ja koko ajan ollut laskusuhdanne, ei takapakkeja ja tämä juuri siksi että olen muuttanut elämäntapani pikkuhiljaa askel kerrallaan. Nyt yli vuoden jälkeen voin sanoa että muutos on pysyvää ja pystyn elämään näin loppuelämäni :)
No kilo kuussa on kyllä aika vähän, sanoisin. Ehdottomasti on mahdollista nopeamminkin päästä pysyviin tuloksiin. Mut jos ei ole kiirettä, niin mikäs siinä.

Riippuu varmaan myös siitä, paljonko on korjattavaa elämän tavoissa. Jos ei ole mitään hajua hyvästä ravitsemuksesta, ei ole liikkunut oikein ikinä ja kaikki hukassa, niin tuo kilo kuussa on varmaan ihan hyvä tahti, pehmeä lasku. Mut jos perusasiat hallussa jaoon vain hieman korjattavaa, niin ehdottomasti laihtuu nopeamminkin.
Toi on kovin yleinen kommentti että liian vähän mutta Kiloklubissa jossa mä olen mukana, suositellaan 300 - 800 g viikossa ja tuolla 300 g:lla tulee reilu kilo kuussa.
Varmasti voi laihtua nopeamminkin ja silti pysyvästi mutta mulle tää on sopinut. Ylipaino tuli 10 vuodessa joten sen pudottaminen 1 vuodessa riitti mulle :)
 
Viikko per kilo. Riippuen laihdutusmetodista. Jokainen on tietysti yksilö - vaikka jollaki putoais tyylillä x hyvää vauhtia niin itelle se ei välttämättä sovi ollenkaan. Ja turhaa lienee sanoa että jos kitudieetillä laihduttaa, ja sit takaisin vanhaan palaa niin takaisinhan ne kilot tulee.
 
niin
Se laihtumistahti on aika yksilöllistä, jos nyt tosiaan suljetaan nälkäkuurit pois. Joku voi laihtua pysyvästi sen 10kg kahdessa tai kolmessa kuukaudessa, jollain se pysyvä 10kg laihtuminen vie vuoden. Multa lähtee kilot aika helposti kohtuullisella liikunnalla ja normaalilla, terveellisellä ruoalla.

6 kiloa lähti kuukaudessa, kun jätin herkut pois (mun heikkous), aloin syödä useammin ja lisäsin hieman liikuntaa. Toisen kuukauden aikana lähti 4 kiloa, kun retkahtelin useammin herkkuihin. Mut tuo pudotus pysyi silti, kun sain makean himon lopulta kuriin. Eikä edes jojoillut.
 

Yhteistyössä