Missä vaiheessa sairaalaan?

DaylightDancer

Aktiivinen jäsen
19.03.2008
1 744
1
38
Olen voinut erittäin huonosti jo pari viikkoa, mutta tänään (rv 6+4) mikään ei ole pysynyt alhaalla. Pahoinvointi on kestänyt ihan aamusta iltaan melkeinpä alusta asti.Kylmän mehukeitonkin oksensin äsken kokonaisuudessaan. Pyörryttää, enkä voi syödä, kun kaikki nesteetkin olen jo oksentanut melkein heti. :x Tietääkö joku, missä vaiheessa kuuluu lähteä päivystykseen? Tiedän kyllä, ettei oksentaminen vahingoita vauvaa, eikä varsinkaan huono olo, mutta ei sitä varmaan kovin kauaa voi syömättä ja juomatta olla. :/

DD, jostain muistan lukeneeni, että jos oksentelu on enemmän kuin 6 kertaa päivässä ja jatkuvaa niin silloin olisi aihetta. Mutta jos tuntuu ettei vesikään pysy sisällä niin mene sinne vain... ettei pikkuiselle käy mitään. :hug: :heart:

Neuvoja siis tietämättömältä. :p

Kyllä kannattaa käydä lääkärissä, jos vesikään ei pysy sisällä. Jos oksennat kaiken, eikä tule lainkaan edes pissahätää, voit kärsiä nestehukasta. Lisäksi lääkäriin kannattaa lähteä, jos olet huomannut painosi laskevan hurjasti.

mulle sanottiin paivystyksesta kun soitin sinne uutena vuotena vatsataudin kourissa (oksensin toistsa paivaa ihan kaiken ulos), etyta jos vielakolmantena aamuna sama tilanne niin sitten naytille pika pikaa. sita ennen on yritettava vaan jouda paljon vetta. nama kaytannot saattavat vaihdella sairaaloittain, mutta neuvoisin ettet odota liian kauaa. :hug:

Voi ei DlD :hug: :hug: Sulla sitte iski toi pahoinvointi oikein toden teolla. Tsemppiä. Käyt vaan siellä sairaalassa heti kun tuntuu siltä ettet enää jaksa, koska voit saada siihen sitte lääkettä. Esim. monet lääkärit määrää tota Primperania raskauspahoinvointiin. Mullaki on sitä. Siitäki on ristiriitaista tietoa, jotkut sanoo et ei sitä, mut jotkut sanoo ettei siitä oo todettu olevan minkäänlaisia sikiövauroita.

mä oksensin nesteetkin ulos tossa alkuraskaudessa, olin onneks niin "onnekas" et oli aina muutama päivä semmosta että oksensin 2-3 kertaa päivässä, sitten 2-3 päivää sitä että oksensi ihan kaiken, eikä nesteetkään pysynyt alhaalla ja sit yleensä 1 oksennusvapaa päivä.Tätä jatku sit rv 16 asti.Mulle sillon neuvolassa sanottiin että jos toi nesteidenkin oksentelu olis jatkunu usein yli sen 3 päivää niin sit kannattaa jo soittaa sairaalaan että pääsee tiputukseen.Tosiaan se kuivumisen vaara siinä sitten "vaan" tulee.
Tsemppiä!!

No, mulla oli esikoista odottaessa mieletön ympärivuorokautinen pahoinvointi viikolle 18 asti. Ei pysynyt sisällä edes vesi ja laihduin 3kg, vaikka jo ennen raskautta olin ollut laiha. Ihan myöhään illalla pystyin sen verran syömään ja juomaan, että neuvolan mukaan kaikki oli ok, eikä tarvinnut lähteä tiputukseen. Jos olis vielä viikonkin jatkunut, oisin sit joutunut tiputukseen, mutta onneksi helpotti omia aikojaan. Väsynyt olin kyllä silloin, kaikki vapaa-aika meni tyyliin nukkuessa, kun ei sitä energiaa saanut mistään... mutta näköjään tässäkin asiassa on paikkakunta-/lääkärikohtaisia eroja, kuinka herkästi laitetaan tippa menemään/otetaan osastolle tms.

Yhteistyössä