Missä vaiheessa pitää huolestua turvotuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnenetsijä

Jäsen
03.01.2013
147
0
16
Mulla on nyt viikkoja 35+2.

Mulla on paino noussut viime viikkoina aika vauhdilla. Viime neuvolassa oli painoa tullut viikossa reilu 600 grammaa ja sitä edellisällä käynnillä merkittiin yli kilo per viikko.
Olin ihmeissäni koska syömistä en ole lisännyt ja silloin en havainnut selkeää turvotusta missään.

Nyt muutaman päivän ajan olen huomannut selvää turvotusta nilkoissa. Turvotus lisääntyy räjähdysmäisesti kun jalat on alaspäin esim. kauppareissun ajan. Ihoon jää selkeä kuoppa pitkäksi aikaa kun sormella painaa.

Verenpaineet mulla on aina ollut hyvät, enemmän alakanttiin. Kaikki arvot muutenkin ok.

Missä vaiheessa pitää huolestua kun turvotus nyt voi olla jo täysin normaaliakin? Mä en haluais turhaan juosta näyttäytymässä. Tietysti nyt seurailen mut kunhan tässä nyt pähkäilen..

Eipä sitä oikein voi tietää muuten kuin verenpainetta mittailemalla ja pissaa stiksaamalla. Jos sulla ei ole siihen kotona mahdollisuutta, niin sitten ei auta kuin juosta siellä näytillä. Tympeää, tiedän.

kuulostaa ihan tavalliselta turvotukselta. oletko uudelleensynnyttäjä? se entisestään huomattavasti vähentää raskausmyrkytyksen riskiä, jos aiemmissa raskauksissakaan ei ole ollut. jos verenpaineet ovat normaalit ja pissassa ei ole proteiinia, tilanne ei tuollaisena kuulosta ollenkaan pahalta. voimia loppuraskauteen!

muista juoda paljon vettä.. minäki lipittelin miltei kolme litraa vettä päivässä, siis niin väkisin.. normaalisti juon tosi vähän, mut kyllä se auttoi turvotukseen.

Mulla on alkanu tuleen 1-2 kiloa viikossa (viimeksi oli tullut 2kg), mutta kaikki ok. Turvotusta siis alkanut tulemaan reippaasti, viikkoja 38. Että eipä se ainakaan itselläni ole mitään merkinnyt..

Yhteistyössä