Missä vaiheessa olette ottaneet yhteyttä perhepäivähoitajaan ennen hoidon alkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja oletteko käyneet tutustumassa etukäteen lapsenne kanssa hoitopaikkaan ja mitenkä usein ja minkä verran? Minkä ikäinen lapsesi on ollut aloittaessa hoidon?

Mistä kaikesta olette sopineet hoitajan kanssa?

Kyselee kyselyikäinen äippä, jolla tämä kaikki kohta edessä =)

Olen ottanut perhepäivähoitajaan yhteyttä kaksi kuukautta ennen hoidon alkua. Ja samoihin aikoihin käytiin tutustumassa hänen kotiinsa. Lapseni oli 1,3v. aloittaessaan hoidon. Milloin syö, nukkuu ja ulkoilee olen kertonut. Hoitaja on sitten luovinut oman suunnitellun päivänsä kanssa. Muista myös kertoa tarkka aika milloin tuot ja haet hoidosta.

Oon soittanut heti kun paikka on varmistunut, ja sopinut tutustumisen viikon kaks ennen ku itse hoito on alkanut. Osa mein tädeistä on halunneet, että ensin käydään yhdes lapsen kans tutustumas ja sit viel lapsi menee itekseen sinne tutustuun ilman äitiä. Ollaan sovittu kaiken moisesta, ekalla kerralla on ollut tuossa tapaamisessa mukana myös perhepäivähoidon ohjaaja joka on ihan kirjannut hoitosuunnitelman. mm allergioista ja onko oikea tai vasen kätinen, kaiken maailman asiat on käyty läpi... miten vien vaippoja, kuka ja miten yleensä hakee, oon vienyt omat vaunutkin kun toivoin, että pikkunen nukutetaan ulkona... oon vienyt hoitoon kaikenikäisinä, aina heti hoitovapaan loputtua ekaluokkalaiseen asti.

Vastaan hoitajana sulle.
Aloitan työt elokuussa ja nyt on kaksi käynyt tutustumassa meillä. Kolmas ei vielä ole ottanut yhteyttä , mutta varmasti pian. Itse olen sopinut myös toisen päivän lähempänä kun lapsi aloittaan hoidon luonani.

:ashamed: kiireessä kirjoitettu, mutta toivottavasti vastasi kysymykseesi.

Kiitos jo tulleista vastauksista. Meillä tyttö aloittaa hoidon, kun on 1,4v. Ollaan siis jo käyty tuolla hoitopaikassa kun hoitotäti sattuu olemaan puolituttu.

Mitenkä yleensä nuo kaikki systeemit menee, esim. jos lapsi nukkuu pinnasängyssä, onko sellaisessa nukkuminen mahdollista myös hoitopaikassa, vai tartteeko jo opettaa isojen sänkyyn? Viekö vanhemmat aina hoitopaikkaan vaippapaketin? Onko hoitopaikassa aina nokkamukit, potat ym tarpeelliset? ... vähän noloa kysyä, mutta kysyn kun en tiedä.

Onko ne hoitoonviemisajat aina sanottava juuri että tuodaan joka aamu klo 6.00 ja haetaan klo 15.00, kun itselläni työaika on joskus klo 7-15, 7.30-15.30, 7-14, 8-16 ja jotain siltä väliltä. Vai riittääkö tuo kun sanoo että tuolla aikahaitarilla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos jo tulleista vastauksista. Meillä tyttö aloittaa hoidon, kun on 1,4v. Ollaan siis jo käyty tuolla hoitopaikassa kun hoitotäti sattuu olemaan puolituttu.

Mitenkä yleensä nuo kaikki systeemit menee, esim. jos lapsi nukkuu pinnasängyssä, onko sellaisessa nukkuminen mahdollista myös hoitopaikassa, vai tartteeko jo opettaa isojen sänkyyn? Viekö vanhemmat aina hoitopaikkaan vaippapaketin? Onko hoitopaikassa aina nokkamukit, potat ym tarpeelliset? ... vähän noloa kysyä, mutta kysyn kun en tiedä.

Onko ne hoitoonviemisajat aina sanottava juuri että tuodaan joka aamu klo 6.00 ja haetaan klo 15.00, kun itselläni työaika on joskus klo 7-15, 7.30-15.30, 7-14, 8-16 ja jotain siltä väliltä. Vai riittääkö tuo kun sanoo että tuolla aikahaitarilla?
Kerro toiveista ja sovi kaikki hoitajan kanssa, pph on aika yksilöllistä hoitoa, ja avoin keskustelu paras tapa hoitaa asiat

Yhteistyössä