[/quote]
[/quote]
Olen kertonut lääkityksistä ja tuloksista sekä ihan yleistilanteesta. Tämä siksi, että pääsisimme vähemmällä näiden vauvautelujen osalta. Enää ei tarvitse kuunnella niitä kommentteja "eikös teidänkin olisi jo aika..." -tyyppisesti.
Vastaanotto on ollut ihan ok. Minä puhun asioista asioiden nimillä ja vastaanotto on ollut sitten samanlaista. Jotkut kysyvät lisää, jos joku askarruttaa ja toiset eivät osaa sanoa muuta kuin aijaa.. Eli osa hämmentyy ja osa kuitenkin tahtoo tietää lisää (varsinkin nuoremmat ihmiset tai sellaiset, joilla on ollut hankalaa saada lapsia, mutta kuitenkin se muksu sieltä on tullut).
Meilläkään ei mies pahemmin ole puhunut asiasta - noin muutenkaan. Hänelle on ollut kova paikka se, että myös hänessä on vikaa, vaikka ei ääneen ole pahemmin puhellut.
Minusta asioista pitää puhua eikä piilotella, koska kyseessä on kuitenkin asia, jolle itse ei mahda mitään eli näin ollen suotta häpeilemään tai pelkäämään muiden reaktioita.
EDIT. Tämä siis oikeastaan teille molemmille

[/quote]
Se on hyvä jos kaveripiiri on avoin kaikelle uudelle tiedolle ja pystyy hyväksymään asiat sellaisina kuin ne ovat. Omassa tuttavapiirissä sukulaiset ottavat asiaan positiivisen ja kannustavan asenteen, työkavereista pari on kysynyt ihan suoraan olenko kehittänyt tämän ongelman ihan vain päässäni kun minulla kerta jo on yksi lapsi...eivät siis ole tietoisia sekundäärisestä lapsettomuudesta eivätkö moiseen usko vaan vika on minun päässäni...kaveripiirissä nämä muutamat 2-3 lapsen vanhemmat sanovat että jos ei lapsia olisi tullut heille luonnollisesti ilman apuja niin olisi jääneet lapset saamatta. Niin..se on helppo sanoa noin kun niitä lapsia on siunaantunut ilman apuja. Joten alkutaipaleen jälkeen emme ole enää viitsineet asiasta puhua muille kuin omille sisaruksillemme ja vanhemmille...kyse ei kait ole siitä että pelkäisin muiden reaktioita, mutta kun noita kotikutoisia lääkäreitä kuuntelee niin keskusteluhalut asiasta turtuvat täysin.
Onko tämä nyt sitten taas niitä asioita joissa sinua/meitä voi ymmärtää parhaiten ko asian itse läpi käynyt ? Siltä se minusta meinaan tuntuu...