Missä vaiheessa näytille? Raskausmyrkytyksen kokeneita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muurmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muurmeli

Vieras
ihan perustiedot, 4 raskaus, ikinä ei ole moista ollut. Aina on ollut turvotusta raskauksissa, mutta viime yönä olen kerännyt nestettä niin että sattuu jalkoihin, ei pysty astumaan ja sormet ovat kuin nakit.

Raskausviikko 36 menossa. Lisäksi päätä särkee ja en meinannut päästä millään ylös aamulla, aivan tärisin vain ja oli tosi kurja olo. Tietokoneen ruutu näkyy pistemäisenä.

Sairaalassa olen saanut todella tylyä kohtelua jos sinne turhaan menee, kuten kun lorahti lapsivettä housuisin ja sitä vain lorahti rv 25 sellanen housulliset niin sättivät minut kyllä tosi pahasti =( ja kun keskenmenon sain rv 14 ja housut veressä paniikissa menin sinne viikonloppuna niin sama juttu olivat kauheen kiukkuisia ja äreitä. Ei paljon kiinnosta näytille keskussairaalalle lähteä =( .

Vauva liikkuu jonkin verran, ahdasta hänellä on jo ettei enää ole se kovin paukutus aika edes enää, mutta liikkunut on. Aamulla pääsis neuvolaan, mutta mikä on se vaihe jossa on pakko lähteä näytille tuonne isolle sairaalalle.

Kyllä heti menisin, koska raskausmyrkytys voi pahentua nopeasti. Älä nyt terveyttäsi vaaranna jonkin hoitohenkilökunnan käytöstapojen takia. Raskausmyrkytys on vakava asia.

[QUOTE="a p";27673052]On turhauttavaa käydä turhaan näytillä =( ...ja välimatkaakin on 100 km tuonne missä pitäisi käydä.[/QUOTE]

No soita ensin ja kysy ensin!

[QUOTE="a p";27673052]On turhauttavaa käydä turhaan näytillä =( ...ja välimatkaakin on 100 km tuonne missä pitäisi käydä.[/QUOTE]

Kerrotko mulle, miten noilla oireilla käyminen on turhaa? Vaikkei mitään paljastuisikaan, niin otatko mieluummin riskin että oireet pahenee yön aikana tai vauvalle käy huonosti? Vain sen takia, ettet jaksa lähteä ajamaan?

Kukin tyylillään, mutta itse kyllä menisin vaikka matkaa olis 200km, jos on tuollaisia oireita.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Ei ole turhaa käyntiä, kun on raskausmyrkytyksestä kyse. Itselläni oli vakava raskausmyrkytys ja vointi huononi hyvin äkkiä. Ilman hoitoa en uskalla ajatellakaan, mitä olisi tapahtunut. Mutta pahimmillaan hoidottahan se johtaa kuolemaan. Oireesi kuulostaa vakavilta.

Itse lähtisin, sillä oma raskausmyrkytykseni eteni tunneissa hengenvaaralliseen pisteeseen, ja lapsi jouduttiin kiireellisesti leikkamaan ulos.
Ja minulla ei edes ollut noita mainitsemiasi oireita....
Normaalisti en pidä ihmisten pelottelusta, mutta tässä tapauksessa ei voi olla liian varovainen.

Mä soittaisin sinne ensin ja selostaisin oireet. Kyllä ne sieltä osaa oireiden mukaan kertoa pitääkö tulla näytille vai ei. Aika harvinaista toki saada raskausmyrkytys 4. raskaudessa, jos ei sitä aikasemmissa ole ollut, mutta mahdollista se kai on. Voihan sulla olla joku muu juttu huonosti, joten rohkeesti vaan soitto äitipolille ja kysyt, mitä pitää tehdä.

Minut kehotettiin jo hieman vähäisemmistä oireista(oli viikonloppu) näytille ja jäin heti osastolle tarkkailuun. Synnytystä alettiin käynnistelemään seuraavana päivänä. Soita nyt ainakin sinne sairaalaan mitä ovat mieltä. Ihme meininkiä kyllä, jos eivät edes näytille pyydä noilla oireilla :O

Onko vannemaista kipua ylävatsalla? Saako apteekista ite ostettua niitä liuskoja millä voi testata onko protskua pissassa? Soita synnärille, luultavasti pyytävät sinut käymään. Mulla oli paha raskausmyrkytys toisessa raskaudessa ja se eteni parissa tunnissa tosi rajuksi. Olin teholla monta vuorokautta kiireellisen sektion jälkeen ja jos olisin kotona sattunut olemaan niin huonosti olisi käynyt molemmille. Vieläkin on toipuminen kesken vaikka siitä on jo kuukausia.

Yhteistyössä