Missä vaiheessa ikäero on jo mielestäsi liikaa parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muumuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muumuu"

Vieras
Molemmat jos ovat kuitenkin täysikäisiä, nuorempi osapuoli n. 20 v. Millainen ikäero mielestäsi vielä menettelee? 10 vuotta? 15 vuotta? 30 vuotta? 40 vuotta?

Mitä ajatuksia herättää (tämä siis vain niille, jotka kuvittelevat omaavansa jotain ajatuksia asiaan, ei niille joita ''ei voisi vähempää kiinnostaa''), jos kuulet pariskunnasta, jonka osapuolet ovat
a) 21-vuotias nainen ja 60-vuotias mies
b) 22-vuotias mies ja 62-vuotias nainen
c) 20-vuotias mies ja 58-vuotias mies?

Minusta ikäero on suuri, jos toinen voisi olla toisen äiti/isä :D Mutta se toki vaihtelee eri ihmisillä. Mulla ja mun miehellä on 15 vuotta ikäeroa, mikä on minusta ok. Mulla ja mun vanhemmilla on 30 mutta joillakin voi olla vain 15 vuotta eroa vanhempiinsa ja oletan että silloin ei haluaisi seurustella vanhempiensa ikäisen tyypin kanssa.

Ja juu, mun mielestä nuo kaikki sun esimerkit on aika pimeitä. Väkisin tulee mieleen että jompikumpi hyväksikäyttää toista. Mutta ihan oikeasti, jos he kokevat olevansa onnellisia niin ei se muille kuulu.

Pitäisin outona jos parikymppinen seurustelee itseään yli puolet vanhemman kanssa. Sen sijaan en erityisemmin ajattelisi mitään vaikka 30 seurustelee yli 60-vuotiaan kanssa. Tosin täysi-ikäisen rakkauteen en erityisesti kokisi tarvetta puuttua, ihmetellä asiaa voisin.

on liikaa, jos toinen voisi ikänsä puolesta olla parinsa äiti/isä, taikka jos pari on oikein nuori, esim 18/28 tai 20/30. Myös ikäerot seurustelusuhteissa, joista olen kuullut (tyttö 16, poika 23-28) ovat aivan liian suuret. Mutta 50+75 on (ehkä) ok...

Siinä vaiheessa jos nainen haluaa lapsia ja on lastenhankintaiässä ja mies on yli 60v mennään mielestäni jo metsään. Muuten aikuisten ihmisten seurustelusuhteet ei minusta muille kuulu, kukin tyylillään.

Yhteistyössä