[QUOTE="lähihoitaja";30678098]Me ei olla koskaan saatu lastenlääkäriltä tai muiltakaan lääkäreiltä tuollaista neuvoa. Ja minä käytän lapset todella herkästi lääkärillä. Aina sanottu että hyvin voi antaa panadolia ja tai buranaa. Kukaan tuskin väitti niitä harmittomiksi aineiksi joita voisi napsia kuin leipää, mutta ei meillä lapset jatkuvasti olekkaan kipeänä. Kipulääkkeet on kipuja varten, ja jos lapsi on selvästi kipeä niin lääkettä tulisi hänelle antaa, sanoi kuumemittari mitä tahansa. En näe kovin mielekkäänä että pitäisi odottaa kunnes toinen on tajunnan menetyksen rajamailla tai kouristuksen kourissa, ennenkuin sitä lääkettä voi antaa. Puhutaan kuitenkin lääkkeistä jotka on vielä sieltä miedoimmasta päästä. Otetaan lääkettä päänsärkyynkin, joten miksi kuumeen aikaista päänsärkyä ei tulisi lääkitä, jos kuumetta ei ole tarpeeksi?
Ja kiinnostaisi tietää että paraneeko teidän lapsi jotenkin nopeammin tms, jos häneltä lääkettä kivuissa pantataan?[/QUOTE]
Et edes tainnut lukea mihin vastasit. Taisimpa sanoa tuolla että jos lapsi ei ole kovin tuskainen...Ja unohdit senkin lukea että ko lääkäri puhui tuosta kehon luonnollisesta tavasta parantaa, eli kuumehan "tappaa pöpöjä". Maallikon versio asiasta, en nyt muista miten tuo termein kuvasi.
MISSÄ kohtaa tekstissä puhuin että pitää odottaa kunnes ollaan tajunnan rajamailla?? Kiitos, kerro mulle. En tykkää näistä vastauksista joissa ei ole edes vaivauduttu kokonaan lukemaan mitä on kirjoitettu
Mä olen lapsena kärsinyt migreenistä ja todella tiedän mitä kipu on. Enkä sitä lapsellleni halua. Mutta kuume ei ole sama kuin kipu. Ne on kaksi ihan eri juttua. Toisille kuumemittarin lukema on suora lääkemääräys. Eli heti jos äiti näkee mittarissa "punaista" ollaan ruutta kädessä antamassa lääkettä. Ja mitä miedoimpii lääkkeisiin tulee...Burana ja panadol ei todellakaan ole niin "turvaisia" kuin meille tuotteet on myyty. Kannatta lukea noiden haitoista. Ei niitä turhaan kannata pelkän kuumeen laskemiseen käyttää, kohtuullisen kuumeen (ja jos ei ole taipumusta kouristuksiin).