Missä vaiheessa äitiyshousuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei mikään uuden uusi aihe :D Mut tilanne on se, että laihduin ennen raskautta, ja tarkoitus olisi laihtua raskauden jälkeen lisää, eikä mulla ole juuri nyt rv 6 läheskään sopivan kokoisia farkkuja tai muitakaan housuja (on sekä liian isoja että vähän liian pieniä). Alkuraskaus ei kuulosta sopivalta ajankohdalta investoida farkkuihin (olen niin omituisen muotoinen, että halvimmat istuvat farkut on 70e). Ja edellisestä raskaudesta säilytetyt parit äitiysfarkut olis vyötärökaistale taitettuna just sopivat!

Mutta en halua näyttää siltä että "huomatkaa kaikki että minä ole raskaana, tämä pulleromahani muuttuu raskausmahaksi sillä sekuntilla kun testi plussaa" :) Missä vaiheessa on mielestäsi NORMAALIA vaihtaa äitiyshousuihin eli miten kauan sinnittelen vielä noilla liian isoilla ja pienillä normifarkuilla?

Edellisessä raskaudessa tarve äitiysfarkuille tuli joskus rv16 kun normaalit alkoi istuessa painaa inhottavasti.

Kyllä täytyy sanoa, että ihmisellä on ongelmat. Mitä jos ostaisit äitiyshousut silloin kun se tuntuu sopivalta? Ei me voida sitä sulle kertoa. Ja ota ompelukone käteen ja pienennä ne omat äitiyshoususi jos ei ole varaa investoida raskauteen.

Normaalia on vaihtaa sitten kun muut vaatteet tuntnuvat hankalilta :whistle:

Nythän on kesä aluillaan- voisihan sitä käyttää hameita, sukkiksia/ legginsejä, yms. niin ei tarvitse investoida vielä farkkuihin.

Kyllä täytyy sanoa, että ihmisellä on ongelmat. Mitä jos ostaisit äitiyshousut silloin kun se tuntuu sopivalta? Ei me voida sitä sulle kertoa. Ja ota ompelukone käteen ja pienennä ne omat äitiyshoususi jos ei ole varaa investoida raskauteen.

Juu, vältin tietoisesti sanaa "ongelma" koska sitähän tämä ei ole :D Mulla siis ON juuri sopivia äitiyshousuja, ja ne onkin tällä hetkellä ainoita sopivia housuja, ja mietin, milloin olisi pokkaa ottaa ne käyttöön. Tavalliset farkkuni on jo pariin kertaan kavennetut, alkaa mennä muoto jos vielä kavennan. Ja uusia tavallisia farkkuja ei tunnu järkevältä ostaa nyt, kun ei voi tietää minkä kokoinen on synnytyksen jälkeen (viimeksi oli lähtötilannetta pienempi pari viikkoa synnytyksestä).

Mitä ihmeen raskaushousuja sulla oikein kaapissa on jos ne "näyttää siltä, että "huomatkaa kaikki minä olen raskaana...."?
Mä siirryin hyvin varhaisessa vaiheessa käyttämään äitiyshousuja (oisko ollu jotain rv7), koska alun turvotuksessa ei kiristävät housut olleet kovin miellyttävät. Itse asiassa siirryin jossain vaiheessa sitten hetkeksi takaisin omiin housuihin kun turvotus hieman helpotti ennen kuin maha alkoi sitten kasvaa kunnolla.

En siis paljoa ajatellut onko muiden mielestä jotenkin epänormaalia käyttää äitiyshousuja kun niihin aikaisin siirryin. Toisaalta sain asian pidettyä salassa rv14 vaikka olin melkein sen pari kuukautta jo mammahousuja pitänyt...Kehottaisin siis kaupoille ostamaan normaaleja äitiysvaatteita, jotka eivät näytä siltä, että "huomatkaa kaikki olen raskaana..."

Ilmaisenpa itseäni epäselvästi. Mulla siis on sopivan kokoisia äitiysvaatteita ja väärän kokoisia normivaatteita. En siis tarvitse äitiysvaatteita lisää, mietin vain milloin kehtaan ottaa ne käyttöön. Normivaatteita tarvitsisin, mutta ei viitsisi nyt ainakaan kalliita ostaa kun eivät ehkä olisi sopivat kuin joitain viikkoja.

Ilmaisenpa itseäni epäselvästi. Mulla siis on sopivan kokoisia äitiysvaatteita ja väärän kokoisia normivaatteita. En siis tarvitse äitiysvaatteita lisää, mietin vain milloin kehtaan ottaa ne käyttöön. Normivaatteita tarvitsisin, mutta ei viitsisi nyt ainakaan kalliita ostaa kun eivät ehkä olisi sopivat kuin joitain viikkoja.

Pidät niitä äitiysvaatteita sitten vaan. Vai onko niissä neonvalokylteillä "olen raskaana"? Et sie noin alussa vielä näytä ulospäin raskaana olevalta vaikka laittaisit kliseiset mammalappuhaalarit.

Mitä ihmeen raskaushousuja sulla oikein kaapissa on jos ne "näyttää siltä, että "huomatkaa kaikki minä olen raskaana...."?
Mä siirryin hyvin varhaisessa vaiheessa käyttämään äitiyshousuja (oisko ollu jotain rv7), koska alun turvotuksessa ei kiristävät housut olleet kovin miellyttävät. Itse asiassa siirryin jossain vaiheessa sitten hetkeksi takaisin omiin housuihin kun turvotus hieman helpotti ennen kuin maha alkoi sitten kasvaa kunnolla.

En siis paljoa ajatellut onko muiden mielestä jotenkin epänormaalia käyttää äitiyshousuja kun niihin aikaisin siirryin. Toisaalta sain asian pidettyä salassa rv14 vaikka olin melkein sen pari kuukautta jo mammahousuja pitänyt...Kehottaisin siis kaupoille ostamaan normaaleja äitiysvaatteita, jotka eivät näytä siltä, että "huomatkaa kaikki olen raskaana..."

Kyllä se vyötärökaistale näkyy yhtään ohuemman paidan läpi ja housut tunnistaa äitiyshousuiksi, oli ylhäällä tai taitettuna (se on sitten ihan eri asia kiinnostaako ketään katsoa), ja näin kesällä ei tule paksuja neuleita pidettyä.

Mä en raskausaikana käyttänyt äitiyshousuja ollenkaan. ihan tavan housuja. farkkulegginsit oli kovassa käytössä ja sitten gollareita yms käytin. tukivyö oli käytössä, paitsi siitä jouduin luopumaan n.3-4vk ennen synnytystä kun alko maha laskeutumaan niin se ei enää pysynyt paikoillaan...

Esikoisen kohdalla rv 20, kolmosen kohdalla rv11.

Normaalia on vaihtaa silloin, kun ne tuntuvat parhaalta päällä :D

Hanki joku mukava peittävämpi löysä tunikamallinen paita peittämään ne äitiyshousut. Joku vähän A mallinen, niin menee niin raskausen aikana kuin sen jälkeenkin. Ja farkkuja ei ole pakko pitää aina, minäkään en alle 70 euron löydä sopivan mallisia tai laivalta olen joskus ostellut halvemmalla, yhtä ja samaa merkkiä.

Yhteistyössä