Missä säilytätte vaunuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten isoja asuntoja tai pieniä vaunuja teillä on kun ne mahtuu säilöön esim. vaatekomeroihin yms. silloin kun niitä ei kukaan käytä eli siis ei ole vaunuikäinen ?

meillä rattaat on autotallissa missä on lämmitys talvisin..jonkin aikaa oli kesällä ulkona mutta sit tulin vainoharhaseks että joku varastaa ne kun pyöriä silloin katoili.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta 3n äiti;24782038:
miten isoja asuntoja tai pieniä vaunuja teillä on kun ne mahtuu säilöön esim. vaatekomeroihin yms. silloin kun niitä ei kukaan käytä eli siis ei ole vaunuikäinen ?

Emmaljungat meni meillä vaatekaappiin ihan hyvin. =) Ihan normi kaappi.

Pihalla katoksen alla. Viime talvena otin aina tuulikaappiin, mutta silloinhan meille ei kunnolla mahdu kulkemaan sisälle, koska tuulikaappi on niin pieni ja väliovikin aukeaa sen puolelle. Eteiseen ei mahdu. Kylmässä ulkovarastossa ei ainakaan nyt ole tilaa rattaille. Varmaan homehtuvat tai ovat jo homeessa, mutta en oikein tiedä mihin ne työntäisin :(

Taloyhtiön vaunuvarastossa. Sellanen järjesty ku otin yhteyttä isännöitsijään ennen vauvan syntymää. Parvekevaunujen runko oli parvekkeella ja kangasosat sisällä. Mutta mutta... Menivät silti kankaat homeeseen, tais olla alunperinkin ja roskiin lähti heti ku huomattiin.

Kylmässä säilyttäjille tiedoksi, että vaikka se home ei vielä näkyisikään rattaissa, niin auta armias, kun otat ne sisään, niin voikin alkaa täplät pukata pintaan, eli ne itiöt voi siellä jo parhaillaan muhia. Näin on käynyt jopa kahdelle kaverilleni. En ikinä ikinä ikinä säilyttäisi rattaita kylmässä, vaikka asuisin yksiössä. Lapsen terveys kuitenkin kyseessä. Astmaatikkona ahdistaa se haju, jos joku tulee ulkovaunuineen bussissa viereen. Ja säälittää se pikkuinen, joka niissä hajurattaissa joutuu istumaan :/

Tämä menee täysin aiheen ohi mutta ketjusta tuli mieleen. Miten voisin -oikeasti-ystävällisesti viestittää naapurille että vaunujen säilyttäminen rappukäytävässä on paloturvallisuusriski ja niin ei saisi tehdä. Ilman että saisi minusta hirveän tyrannin kuvaa :D Siis tämä asia oikeasti häiritsee minua, koen että ajattelemattomuuttaan riskeeraa myös omien lastensa turvallisuuden. Olen kyllä tietoinen että kaikki eivät tuon asian suhteen yksinkertaisesti mieti loppuun sitä, että jos oikeasti sattuisi tulipalo ja ainoan uloskäynnin edessä olisi palavaa tavaraa, sillä olisi kohtalokkaita seurauksia. Siis jo pelkän savun vuoksi. En siis itsekkään ole aina ajatellut asiaa sen syvemmin.

Olen pohtinut anonyymia lappua, suoraan sanomista ja isännöitsijälle soittoa. Niin ja meillä tosiaan on ulko-ovesta n.5m pihavarasto jossa säilytetään pyöriä, ja toisella puolen vaunuja, pulkkia, lasten leluja. ja varasto on lukollinen.

Jotenkin en ole saanut aikaseksi asiasta mainita tavalla tai toisella, kun en halua sopua rikkoa. Miten te haluaisitte että asiasta mainitaan?

Rattaita säilytän tuulikaapis (hurja 1m x 1m tila), ku ovat päivittäin käytössä.
Vaunukoppa on kaapissa.

Loppukesästä/alkusyksystä sain homeeseen yhdet rattaat ku pidin niit ulkona katoksessa.
Onneks sain homeen pois.

[QUOTE="vieras";24782395]Tämä menee täysin aiheen ohi mutta ketjusta tuli mieleen. Miten voisin -oikeasti-ystävällisesti viestittää naapurille että vaunujen säilyttäminen rappukäytävässä on paloturvallisuusriski ja niin ei saisi tehdä. Ilman että saisi minusta hirveän tyrannin kuvaa :D Siis tämä asia oikeasti häiritsee minua, koen että ajattelemattomuuttaan riskeeraa myös omien lastensa turvallisuuden. Olen kyllä tietoinen että kaikki eivät tuon asian suhteen yksinkertaisesti mieti loppuun sitä, että jos oikeasti sattuisi tulipalo ja ainoan uloskäynnin edessä olisi palavaa tavaraa, sillä olisi kohtalokkaita seurauksia. Siis jo pelkän savun vuoksi. En siis itsekkään ole aina ajatellut asiaa sen syvemmin.

Olen pohtinut anonyymia lappua, suoraan sanomista ja isännöitsijälle soittoa. Niin ja meillä tosiaan on ulko-ovesta n.5m pihavarasto jossa säilytetään pyöriä, ja toisella puolen vaunuja, pulkkia, lasten leluja. ja varasto on lukollinen.

Jotenkin en ole saanut aikaseksi asiasta mainita tavalla tai toisella, kun en halua sopua rikkoa. Miten te haluaisitte että asiasta mainitaan?[/QUOTE]

Minä jättäisin vaunuihin lapun että omistaja on hyvä ja siirtää vaununsa sinne varastoon, eikös niiden säilytys rappukäytävässä ole yleensä järjestyssääntöjen vastaista? Tai peräti laitonta

Yhteistyössä