Missä raskauden alku vaiheessa alkaa maha jo näkymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katti"

Vieras
Epäilen että olen raskaana joka on hyvin todennäköistä,tänään olis pitänyt alkaa kuukautiset mutta verta ei vaan oo tippunut yhtään.
Epäilen et olisin rv8 tai rv9 raskaana olen hoikka ja syön tosi vähän niin maha on turvonnut tyypillisen näköisesti vauvamahaksi,en usko sen johtuvan ruuasta,olen 170cm 53kg harrastan kuntosalia ja lenkkeilyä,töissä liikun päivän aikana todella paljon.
Niin missä vaiheessa tuo turvotus tulee raskauden ollessa?
Syön terveellisesti,en syö pahemmin ruoskaruokaa tai valmisruokaa,enkä sipsejä,enkä karkkeja.
Testin ajattelin tehdä muutaman päivän päästä,jos verta ei tipu.
Tänään oli vähän väliliä teräviä kipuja/vihlaisuita aina välillä,kun kävelin tai tein jotain töissä ja sitten ne loppui yhtäkkii ja tätä on jatkunut aina välillä.
Onkohan toden näköistä et haikara on matkalla tänne ja oonkohan pitemmällä kuin tuo rv8 tai rv9 jo?

siis jäikö sulla edelliset menkat pois? jos meinaat olevas rv 9 ?

toki raskauden alussa voi olla hormoniturvotusta,itse vauvan takia ei maha tietenkään kasva vielä tuossa vaiheessa. mutta voi se turvotus olla menkoistakin johtuvaa.

enpä usko että johtuu menkka turvotuksesta,koska mulla ei ikinä oo näin paljon turvottanut edes ennen menkkojen alkua.Tänäänkin söin vain 2leipää aamulla ja 3kuppia kahvia eli pitäs olla jo kiloja edes vähän tippunut.

Raskaudessa on muitakin oireita kuin turvotus ja kuukautisten poisjääminen, mutta kannattaa tehdä testi. Sitten saat jotain selvyttää asiaan. Yleensä apteekin testit näyttää, jos olet viikolla 9. Tee CLEARBLUE.

Ja tuo mahan näkyminen riippuu hirveesti ihmisestä. Kaverin maha alkoi näkyä viikolla 14 ja toisella vahän aikasemmin ja toisellla paljon myöhemmin. Siis niin että ulkopuolinen huomasi.

en syö minäkään paljoa ja olen hoikka. silti joskus turpoon ilman syytä omenasta. kroppa on kummallinen,joskus menkat turvottaa vaikka jois vaan kahvia...

jokatapauksessa,jos olet rv 9 raskaana sun menkat on jäänyt jo edellisenä kuukautena väliin. ja sillon voi olla tuota raskaudenaiheuttamaa hormoniturvotusta. (ei vauvamaha )
edelleen kysyn jäikö ne sillon väliin?

päivän jos on vaan myöhässä ni en usko että se ees tuvottaa. tosin sillon on rv 4,ei 9.

ehkä sä ootkin yöllä käyny jääkaapilla vetäsees jotain turvottavaa..

minulla tuli 3päivää verta tuon 13.7.viimesten mensujen jälkeen voiko se olla jotain kiinnitysvuotoa tuossa vaiheessa ja sen jälkeen ei tullut?
Taas minulla pistelee ja vihloo mahaa kohdun seudulta.Näkyykö tuossa testissä jo jotain jos sen nyt tekisin?
Joko sikiö liikkuu rv 8 tai rv9?

siis ne testit näyttää plussaa viikolta neljä lähtien eli takuulla näkyy jos olet raskaana. osta sellanen clearblue jossa näkyy viikot niin tiedät kuinka pitkällä raskaus on.

[QUOTE="katti";21980912]minulla tuli 3päivää verta tuon 13.7.viimesten mensujen jälkeen voiko se olla jotain kiinnitysvuotoa tuossa vaiheessa ja sen jälkeen ei tullut?
Taas minulla pistelee ja vihloo mahaa kohdun seudulta.Näkyykö tuossa testissä jo jotain jos sen nyt tekisin?
Joko sikiö liikkuu rv 8 tai rv9?[/QUOTE]

joskushan menkat tulee raskaudesta huolimatta. ja jos on ollu niukat ja lyhyet menkat ni se puhuis senpuolesta että oot ollu raskaana tuolloin. ystävälläni tuli samanmoiset "menkat" kun oli jo raskaana.

liikkeitä rupee tunteen vasta 15 viikonjälkeen (keskimäärin ) vaikka sikiö liikkuukin aikasemmin. ei sellainen herneen kokoisen liikkeitä vielä tunne. ja jos oot viikolla 8 niin todellakin näkyy testissä. soita neuvolaan jos oot raskaana.

No tässä kuvassa oon raskaana 28 viikolla ja vauva nro 5 on masussa.

Mulla kaikista masu alkanut noin näkymään suunnilleen siinä 26-28 viikoilla.
Olen 160 ja 55 kg ollut aina raskauden alussa ja noin 5 kg on paino noussut.
Kaksosista 7 kg ja masu näkyi 20 viikon jälkeen.

Eihän alkio ole kuin muutaman millin alle 10 rv:llä. Ei se vauvamasua vielä voi olla, turvotusta kenties.

mistä tuo hirveen tuntoinen vihlonta johtuu vähän väliä vaikka istuisi tai seisoo ja onko se vaarallista?
Eka lapsi ois tulossa ja en tiedä oikein nuista raskausjutuista mitään :(

Yhteistyössä