Missä paras paikka portaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suski"

Vieras
Luonnostelen tässä uutta kotiamme ja mietin, että mihin ne portaat olis paras sijoittaa käytännön kannalta, eteiseen, aulaan, jonnekin piiloon, olkkariin? Kokemuksia ja mielipiteitä, kiitos:)

Mä hahmottelin sen perusteella, että ne eivät näkyisi selvästi oleskelupaikoille eli keittiön pöytään ja olohuoneen sohvapaikoille. Meillä portaat tuli eteiseen ja hyvä paikka se on ollut. Jos onnistuisikin saamaan sellaiset portaat, että niitä oikeasti haluaisi katsella, niin kuitenkin ne on niin isot ja hallitsevat, että niihin kyllästyisi. Meille tuli kivat portaat, mutta tosiaan ei aina näkyvälle paikalle.

Meillä on vanha talo ja portaat ovat jääneet pikkueteiseen vessan kaveriksi eli erikseen eteinen ja sitten ennenvanhaan tästä ollut kulku tupaan ja siinä rappuset ja vessa nykyään. Itse miettisin rappuset jonkin työhuoneen tai vastaavan lomaan tai juurikin joku kodinhoitohuoneen eteinen tms.

[QUOTE="tiina";24992897]Kerran oli tv:ssä portaat laitettu etiseen ja wc oli niiden alla, tilan säästöä.[/QUOTE]

Tällaisia ratkaisuja on olen nähnyt paljon ihna livenä vanhemmissa taloissa, esim rintamamiestaloissa. On niitä muuallakin kuin TV:ssä, jossa en ole koskaan nähnyt portaita. Eikä ne sitäpaitsi mahtuisikaan tauluTV:n tiloihin.

Ei ainakaan tuulikaappiin. ;)

Eteiseen, mutta niin että jätetään tila ulkoa tulevalle hiekalle ja paskalle, eli hieman kauemmas. Suurin osa asunnoista on suunniteltu niin että kunnollista eteistilaa ei ole ollenkaan. Toki tuulikaappi ajaa sitä asiaa, mutta sellaistahan ei ole kuin joissakin asunnoissa. Kerrostaloasunnoissa ei lainkaan (yleensä ainakaan).

Meillä on "eteisessä", mutta ennen eteistä on lämmin kuisti, kuten vanhoissa taloissa. Mielestäni hyvä ratkaisu, hiekat pysyy kuistilla ja raput on vähän piilossa eteisessä.

Yhteistyössä